مقالات آموزشی, گربه

مالت گربه چیست؟ مصرف مالت گربه را از چه سنی شروع کنیم؟

مالت گربه چیست

گربه‌ها از جمله حیوانات تمیزی هستند که اگر تمام روز را صرف لیسیدن اندام‌های خود کنند، بازهم تصور می‌کنند تمیزترین موجودات روی کره زمین نیستند. متأسفانه در حین انجام این کار، مقدار زیادی مو نیز می‌خورد. این می‌تواند منجر به گلوله‌های مویی شود که وارد سیستم گوارش آنها خواهد شد.

در این زمان برخی افراد به خرید خمیر مالت گربه روی می‌آورند. این یک محصول مفید و طبیعی است که می‌تواند به بهبود هضم گربه و همچنین به طور خاص دستگاه گوارش آنها کمک کند.

 

خمیر مالت گربه چیست؟

 

خمیر مالت گربه چیست

 

خمیری است با رنگ و بافتی مشابه عسل تیره با بافت متراکم‌تر. این محصول عمدتا از روغن‌های گیاهی، چربی‌های گیاهی، عصاره مالت، فیبر اضافه شده، محصولات لبنی و مخمر تشکیل شده است. با این حال، حاوی رنگ‌ها، مواد نگهدارنده و ویتامین‌های اضافه نیز می‌باشد.

از این محصول برندهای متعددی با انواع مختلف در بازار وجود دارد. اغلب آنها را به صورت فشرده در یک محفظه که شبیه یک لوله خمیر دندان است تولید می‌کنند. مارک‌های مختلف دستور العمل‌های مختلفی ارائه می‌دهند، اما پایه هر خمیر مالت، خود عصاره مالت است.

مالت گربه یکی از محصولاتی است که برای سلامتی گربه‌ها مفید است و باعث آرامش آنها می‌شود. موهای انباشته شده در معده به دلیل هضم نشدن باعث ناراحتی آنها می‌شوند. به کمک مالت گربه، موهای معده به راحتی از طریق مدفوع از بدن خارج می‌شوند. در غیر این صورت گربه‌ها سعی می‌کنند با استفراغ این موهای مرده را از معده بیرون بیاورند. معمولاً در عرض ۵ یا ۶ روز تأثیر می‌گذارند. ممکن است ۲ هفته طول بکشد تا اثر کامل شود. (دلایل استفراغ گربه چیست؟)

 

طریقه مصرف خمیر مالت گربه

 

مالت برای گربه

 

حالا که متوجه شدید مالت گربه چیست باید به طریقه مصرف خمیر مالت گربه نیز توجه کرد. همانطور که می‌دانید، هر گربه دنیایی برای خودش دارد. برخی از گربه‌ها خمیر مالت را دوست دارند، خوشحال می‌شوند که آن را مستقیماً از ظرف خودش بخورند و برخی دیگر هم که این چیزها را دوست ندارند.

گربه شما اگر مورد دوم باشد، می‌توانید مقدار کمی را روی پنجه یا گوشه دهان گربه بگذاریم. آنها ممکن است آن را خیلی دوست نداشته باشند، اما همچنان سعی می‌کنند آن را لیس بزنند و همان کارکرد اصلی را ایجاد کنند. همچنین می‌توانید مالت گربه را در غذای آنها مخلوط کنید، به این امید که بدون اینکه بفهمند آن را بخورند. این کار همیشه آسان نیست، به خصوص با غذای خشک گربه.

این چیزی نیست که بسیاری از گربه‌ها سریع به طعم آن عادت کنند. شما همچنین می‌توانید مارک‌های مختلف را امتحان کنید و ببینید که آیا گربه شما به یک فرمول خاص بهتر پاسخ می‌دهد یا خیر. مصرف خمیر مالت در هر وعده باید به اندازه یک بادام یا فندق کوچک باشد. اما اگر گربه شما از خمیر مالت لذت می‌برد، جای نگرانی نیست که کمی بیشتر به آنها بدهید.

 

بهترین جایگزین مالت گربه چیست؟

پس از اینکه متوجه شدید مالت گربه چیست بهتر است بهترین جایگزین‌های مالت برای گربه را نیز بشناسید. به چند مورد که می‌توان به عنوان خمیر مالت گربه از آن استفاده کرد اشاره شده است.

 

خمیر مالت گربه

 

1. داروهای ضد گلوله مو بر پایه فیبر

موارد زیر منابع فیبری هستند که وقتی در رژیم غذایی گربه شما ادغام می‌شوند، ممکن است به حرکت موها در بدن کمک کنند.

  • پودر پوسته پسیلیوم
  • دانه‌های چیا آسیاب شده
  • صمغ گوار
  • پودر سلولز
  • علف گربه
  • کره و روغن زیتون

در نبود خمیر مالت گربه، کره و روغن زیتون اغلب برای کنترل گلوله مو گربه توصیه می‌شوند، اما به عنوان چربی‌های قابل هضم، بیشتر احتمال دارد که گربه شما را چاق و تپل کنند تا اینکه او را از نگه داشتن توپ مویی بازدارند.

روغن معدنی قبلاً برای گلوله‌های مو توصیه می‌شد، اما خطر آسپیراسیون (پائین رفتن به داخل ریه‌ها) را به همراه دارد زیرا رفلکس سرفه را تحریک نمی‌کند.

جهت خرید خاک گربه و مشاهده لیست محصولات کلیک کنید.

 

2. سایر درمان‌ها ریزش مو

زرده تخم مرغ خواص جالبی برای کنترل گلوله مو دارد. آنها حاوی کولین و لسیتین هستند که با هم کار می‌کنند، به ترتیب، انقباضات دستگاه گوارش را تشویق می‌کنند و چربی‌هایی را که گلوله‌های مو را به هم متصل می‌کند، امولسیون می‌کنند.

شما می‌توانید با تغذیه گربه خود با زرده تخم مرغ تازه یا با دادن مکمل لسیتین زرده تخم مرغ، مشکل ریزش و موخوره گربه را تامین کنید. همچنین پوست نارون لغزنده و حاوی فیبر محلول است که ممکن است به تسکین و روان کردن دستگاه گوارش کمک کند، التهاب را کاهش دهد و به حرکت گلوله مو در جهت درست کمک کند.

 

 

جهت خرید و مشاهده لیست محصولات مولتی ویتامین گربه کلیک کنید. در صورت نیاز به مشاوره قبل از خرید، با پت شاپ آنلاین لوازم و غذای حیوانات خانگی (چیوو) در ارتباط باشید.

 

3. تغییرات رژیم غذایی

اگرچه غذاهای مخصوص گربه مخصوص گلوله مو معمولاً فقط بر روی فیبر تمرکز می‌کنند، اما این رویکرد همیشه درست نیست. اگر گربه شما در حال حاضر رژیم غذایی حاوی کمی فیبر دارد، بهترین تغییر رژیم غذایی یافتن غذایی است که التهاب را کاهش دهد. گلوله‌های مو اغلب نشان‌دهنده مشکلات گوارشی هستند و باید مانند سایر علائم التهاب روده مانند اسهال یا استفراغ با آنها برخورد کرد.

به طور معمول، این به این معنی است که به گربه خود یک غذای با پروتئین بالا بدهید که عمدتاً از گوشت و چربی حیوانی تهیه شده است. در حالی که بهتر است تا حد ممکن مواد گیاهی بیشتری داشته باشد. یک رژیم غذایی غنی دارای رطوبت ایده آل است.

 

4. ژل هیربال

اکثر محصولاتی که به عنوان درمان‌های ریزش مو به بازار عرضه می‌شوند، مبتنی بر ژله نفتی هستند. برخی دیگر به جای وازلین از روغن‌های گیاهی یا موم زنبور عسل استفاده می‌کنند. آنها حاوی طعم دهنده‌ها و شیرین کننده‌هایی مانند شربت مالت، فروکتوز و دکستروز هستند.

جهت خرید قلاده کتفی سگ با بهترین کیفیت، کلیک کنید.

 

مصرف مالت گربه را از چه سنی شروع کنیم؟

 

مالت برای گربه

 

شما می‌توانید از خمیر مالت گربه برای همه نژادهای گربه استفاده کنید. همچنین سن شروع درمان مالت برای گربه بالای چهار هفته اعلام شده و بچه گربه بدون هیچ عوارضی قادر به خوردن آنها هستند. اینکه طریقه مصرف مالت گربه چیست بستگی به رفتار گربه دارد. خمیر مالت گربه را می‌توان را به تنهایی و همراه با غذا به گربه دهید. عمدتا به صورت روزانه و یا مابین وعده‌های غذایی به مقدار نصف بند انگشت به او بدهید.

میزان مصرف مالت برای گربه مو کوتاه، دو دوز در هفته و گربه با موهای بلند، مانند مین کویین یا بیرمن، ممکن است لازم باشد تا چهار دوز در هفته نیاز باشد. اگر گربه در حال پوست اندازی است، حتی شاید لازم باشد روزانه دوز کمی به او بدهید تا زمانی که بهبود کامل مشاهده شود.

 

نتیجه گیری

در عین حال که خواندیم مالت گربه چیست متوجه شدیم که یک محصول بسیار مفید برای گربه‌ها است. ما نباید فراموش کنیم تقریبا به طور مداوم در طول روز گربه‌ها چقدر دوست دارند خود را لیس بزنند. آنها حتی ممکن است گربه‌های دیگر را لیس بزنند. با خمیر مالت همراه شانه زدن مرتب موها، می‌توان به گربه‌ها کمک کرد تا با گلوله‌های مو به روشی کارآمد و سالم برخورد کرد.

 

درباره امیر ساجدی

سلام من امیر ساجدی هستم ، صنایع غذایی خوندم ، چند سالی هست که در زمینه پت فعالیت دارم و در همین راستا تولید محتوا میکنم به حیوانات مخصوصا گربه ها علاقه زیادی دارم ، گربه خودم نینا الان یک سال و نیم سن داره ، همیشه سعی کردم اطلاعات خودم رو به روز نگهدارم تا بتونم به بهترین شکل ازش مراقبت کنم. در کنار دوستانم چیوو رو به وجود آوردیم تا بتونیم روی بهتر کردن زندگیشون کنار ما آدم ها نقش مفیدی داشته باشیم و تلاش میکنیم با مقالاتی که می نویسیم سهم کوچکی در ترویج فرهنگ صحیح نگهداری و رفتار با حیوانات خانگی داشته باشیم. امیدوارم از خواندن محتوای من لذت ببرید و استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *