مقالات آموزشی

آنچه که باید راجع به غذای سگ شیتزو بدانید

غذای سگ شیتزو  یکی از مهم‌ترین موضوعات در رابطه با سگ‌های شیتزو است. افرادی که از این نژاد سگ نگه‌داری می‌‌کنند باید بسیار مراقب غذا و تغذیه‌ آن باشند.  زیرا این نمونه از نژاد در رابطه با  تغذیه بسیار حساس است و به هیچ عنوان نباید برخی از مواد غذایی را به خورد آن داد.

ما در این مقاله به بسیاری از نکات پیرامون غذای سگ شیتزو  می‌پردازیم  و آنچه که باید راجع به غذای سگ شیتزو بدانید را به شما می‌گوییم. اگر تمایل دارید می‌توانید ما را  تا پایان مقاله همراهی کنید.

 

غذای توله سگ شیتزو

در ابتدا بهتر است که به غذای توله سگ شیتزو بپردازیم؛ چرا که بسیاری از افراد تمایل دارند که سگ شیتزو را از زمان تولگی نگه‌داری کنند.  ابتدا باید دقت کنید توله سگ شیتزو چند ماهه است.  زیرا غذای این نمونه از سگ در مراحل مختلف رشد متفاوت است.

غذای توله سگ شیتزو تا دو ماهگی باید شیر مادر باشد. اگر غذای او شیر مادر نباشد در آینده مشکلات جدی پیدا می‌کند. بیشتر این مشکلات پیرامون ضعف سیستم ایمنی او رخ خواهند داد.

بنابراین اگر می‌خواهید توله سگی که دارید عمر زیادی داشته باشد و در طول زندگی خود سالم‌تر باشد، حتما او را تا دو ماهگی با شیر مادر تغذیه کنید.

معمولا این نمونه از نژاد سگ تا دو ماهگی نزد مادر خود می‌مانند و در صورت نبود مادر باید با شیرخشک و غذای خشک توله سگ مخصوص تغذیه شود و از دادن شیر گاو و بز به آنها به صورت جدی پرهیز شود.

بعد از دو ماهگی سوخت و ساز بدن سگ شیتزو خیلی بالا می‌رود. اگر غذای کافی به او نرسد بسیار آسیب می‌بیند. بنابراین باید او را آزاد گذاشت تا هر زمان که می‌خواهد غذا بخورد. همچنین نباید او را از نوشیدن آب به ویژه آب خنک منع کرد.

این روال تا سه الی چهار ماهگی باید ادامه داشته باشد. بعد از سه و چهار ماهگی آزاد گذاشتن توله سگ شیتزو  در خوردن غذا منجر به اضافه وزن می‌شود. بنابراین در این سن تا ده ماهگی باید کنترل بیشتری بر  روی تغذیه او داشت.

توجه داشته باشید که غذای توله سگ شیتزو باید به آرامی کاهش پیدا کند و یک دفعه‌ای نباشد. میزان وعده‌ها را تا سه وعده کم کرده و از غذای مخصوص توله سگ استفاده کنید.

پوچ توله سگ رویال کنین مدل mini puppy

غذای خشک برای سگ شیتزو

غذای خشک برای سگ شیتزو بسیار مناسب است. غذای خشکی که مخصوص این نژاد از سگ تولید می‌شود بسیار عالی است. غذای شیتزو رویال کنین یکی از محصولات عالی در این زمینه است. همچنین می‌توان به غذای سگ هپی داگ مینی ادالت و غذای مینی اسمال برید مونلو یا غذای سگ مونلو اشاره کرد.

غذای خشک برای سگ شیتزو در صورتی مرغوب است که از گوشت خالص تهیه شده باشد.غذاهایی که در بالا به آنها اشاره شد از جمله محصولات مناسبی هستند که شما می‌توانید برای سگ خود خریداری کنید.

توجه داشته باشید که استفاده از برخی میوه‌ها و سبزیجات می‌تواند برای این نمونه از سگ‎‌ها مناسب باشد؛ اما باید از دادن برخی از مواد غذایی موجود در خانه شدیدا دوری کرد.

چیزهایی مثل سیر، پیاز، مواد کافئین‌داری مانند چای و قهوه، انواع شکلات، انواع انگور و کشمش، انواع ادویه و نمک فراوان و همچنین هسته‌ی میوه‌ها برای سگ‌های شیتزو بسیار مضر است.

 

میزان غذای سگ شیتزو در طول روز

میزان غذای سگ شیتزو در طول روز بسیار مهم است. اگر از آن دسته افرادی هستید که توانایی انجام دستورالعمب‌های مربوط به تغذیه و غذای این نژاد از سگ را ندارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که قید داشتن این سگ زیبا را بزنید.

میزان غذای سگ شیتزو در طول روز بستگی به سن سگ شیتزوی شما دارد. اگر  شیتزوی شما توله است باید 1.2 و یا 3.4 فنجان از غذای مخصوص به آن بدهید.  اگر شیتزوی شما بالغ است باید بر اساس وزن او  میزان غذایش را مشخص کنید.

وزن سگ‍‌های بالغ شیتزو معمولا 5 الی 7 کیلوگرم است. در ازای هر 1 الی 1.5 کیلوگرم از وزن آنها باید یک فنجان غذای مخصوص سگ شیتزوی بالغ به آنها داد.

توجه کنید که اگر میزان غذای این سگ بالا رود احتمال چاق شدن آن بسیار وجود  دارد. زیرا این نمونه از نژاد سگ بسیار مستعد چاقی است و سریع اضافه وزن می‌گیرد.

در صورت چاق شدن این سگ باید بسیار نگران شد، چرا که این امر برای سلامتی او خیلی خطرناک است.

جهت اطلاع از قیمت پرزگیر موی سگ و مشاهده محصولات، کلیک کنید.

 

تشویقی سگ شیتزو

غذای تشویقی سگ شیتزو بسیار مهم است؛ بنابراین به نکات مهمی پیرامون آن می‌پردازیم. اما ابتدا بیایید راجع به غذای تشویقی سگ بیشتر بدانیم.

استخوان ژلاتینی تشویقی سگ به غذایی گفته می‌شود که اغلب به صورت میان وعده به سگ داده می‌شود. قاعدتا اندازه‌ی آن از غذای اصلی کمتر بوده و حجم آن زیاد نیست.

غذای تشویقی به دلایل مختلفی به سگ داده می‌شود، دلایلی مثل:

  1. آموزش دادن و تربیت کردن سگ
  2. تامین ویتامین‌هایی که بدن سگ به آن نیاز دارد.
  3. کمک کردن به سلامت لثه‌ها و دندن‌های سگ
  4. کمک کردن به سلامت موهای سگ
  5. کمک کردن به سلامت پوست سگ
  6. خوشحال کردن سگ که منجر به قوی شدن رابطه عاطفی او صاحبش می‌شود.
  7. تشویق کردن سگ به دلیل انجام کار خوبش که در اینجا غذای تشویقی به نوعی جایزه است.

غذاهای تشویقی می‌توانند کاربردهای خاصی داشته باشند. به عنوان مثال اگر سگ شما در حال دندان درآوردن است می‌توانید به او غذای تشویقی جویدنی بدهید و از این طریق به درآمدن دندان‌های او کمک کنید.

بسیاری از افراد راجع به سن سگ در رابطه با غذای تشویقی می‌پرسند. در این زمینه می‌توان گفت که دادن غذای تشویقی در هر سنی امکان پذیر است و مختص سن خاصی نیست. فقط باید توجه داشت که بر اساس وضعیت کنونی سگ خود اقدام به دادن نوع خاصی از غذای تشویقی کنید.

به هر حال اگر از غذای تشویقی برای سگ خود استفاده می‌کنید باید مراقب وزن آن باشید. این امر درباره سگ های شیتزو بسیار مهم است. چرا که این نژاد از سگ بسیار مستعد چاقی است و در مدت کوتاهی دچار اضافه وزن می‌شود.

برای سگ شیتزوی خود می‌توانید انواع و اقسام غذاهای تشویقی سگ را تهیه کنید. غذاهای تشویقی بسیار خوشمزه هستند و در طعم‌های مختلفی تولید می‌شوند.

در رابطه با قیمت این محصولات می‌توان گفت از قیمت‌های بسیار کم شروع شده و تا قیمت‌های بالا ادامه پیدا می‌کنند. نوع غذای تشویقی, برند و همچنین وزن آن بر روی قیمت محصول تاثیر مستقیم دارد.

در ادامه به معرفی چند تشویقی مناسب و متنوع می‌پردازیم که در سایت ما می‌توانید به راحتی آنها را پیدا کنید:

  • تشویقی سگ استخوانی ژلاتینی وارف
  • تشویقی سگ استخوانی فلورایدی وارف
  • تشویقی سگ دنتال وارف با طعم مرغ
  • تشویقی سگ ونپی مدل استیک
  • تشویقی اداگ مدل ساندویچ بره
  • تشویقی استخوان مدل ژلاتینی
  • تشویقی روهاید ژلاتینی
  • تشویقی سگ اداگ مدل دمبل گوشت
  • تشویقی سگ اداگ مدل دمبل بره
  • تشویقی سگ اداگ مدل توپ گوشت و برنج
  • تشویقی سگ اداگ مدل استخوان فلورایدی با دورپیچ مرغ
  • تشویقی سگ اداگ مدل دمبل مرغ و برنج
  • تشویقی سگ اداگ مدل دورپیچ روهاید
  • تشویقی سگ اداگ مدل کلسیمی
  • و…

همه‌ی این محصولات در سایت ما موجود هستند و شما می‌توانید با خیال راحت اقدام به خرید هر کدام از آنها کنید. قیمت این محصولات معمولا مناسب است و حتی برخی از آنها بسیار ارزان قیمت هستند.

توجه داشته باشید برخی از غذاهای تشویقی بر اساس نژاد سگ ساخته می‌شوند. به همین سبب شما می‌توانید برای سگ شیتزوی خود  غذای تشویقی سگ شیتزو خریداری کنید.

 

خرید غذای سگ شیتزو

خرید غذای سگ شیتزو دغدغه بسیاری از افرادی است که سگ شیتزو دارند. همانطور که می‌دانید سگ شیتزو جدا از اینکه یک سگ بسیار خوب است اما دارای حساسیت‌های غذایی زیادی است.

سیستم گوارش سگ شیتزو توانایی مواجهه با هر مواد غذایی را ندارد و در صورت رعایت نکردن یک سری موارد در این زمینه امکان به وجود آمدن مشکلات شدید و جدی برای سگ بسیار بالا است.

دسته‌ای از افراد، خود اقدام به درست کردن غذا برای سگ شیتزو می‌کنند. باید بگوییم که این کار در خانه امکان‌پذیر است اما همانطور که گفته شد باید بسیار مراقب باشیم.

برای رهایی از هرگونه نگرانی راجع به تغذیه سگ شیتزو به خصوص در مراحل رشد آن، می‌توان از غذای آماده استفاده کرد. بسیاری از کسانی که سگ شیتزو دارند برای سگشان غذا می‌خرند.

غذای مناسب می‌تواند مشکلات سگ شیتزو را بهبود ببخشد و به سلامت او کمک کند. استفاده از هر نوع غذایی برای این سگ امکان پذیر نیست، پس سعی کنید که غذاهایی که مخصوص این نژاد سگ هستند را خریداری کنید.

انواع غذاهای خشک و غذاهای تشویقی برای سگ‌های شیتزو وجود دارد. غذاهایی که در آنها حجم بسیبار زیادی از آنها از گوشت خالص تهیه شده، برای این سگ‌ها مناسب است. سعی کنید در غذای سگ شیتزو چیزهایی مثل گوشت روده، پا و… خیلی وجود نداشته باشد و  به مقدار کمی در گوشت اصلی قاطی شده باشد.

اگر به دنبال یک فروشگاه مطمئن در زمینه خرید غذای سگ شیتزو هستید، پیشنهاد ما به شما این است که سری به فروشگاه بزنید. در فروشگاه ما انواع و اقسام غذا برای سگ شما در دسترس است.

علاوه بر این چیزهای دیگری نیز در فروشگاه ما پیدا می‌شود که احتمالا بدتان نیاید آنها را ببینید و بعد ار بررسی اقدام به خرید کنید. اگر در رابطه با نگهداری سگ شیتزو  ابهامی دارید ما خوشحال می‌شویم که به شما کمک کنیم.

به طور کلی مطالب و همچنین محصولاتی که در سایت ما موجود است می‌تواند برای افرادی که حیوان خانگی دارند، بسیار مفید و ارزنده باشد.

 

جمع‌بندی

همانطور که می‌دانید مراقبت از حیوانات خانگی به خصوص آنهایی که ظریف هستند بسیار مهم است. قبل از انتخاب حیوان خانگی مهم است که راجع به خصوصیات روحی و جسمی آنها تحقیق کنید.

در نگاه اول به احتمال زیاد از سگ‌های شیتزو خوشتان باید. چرا که ظاهر ناز و زیبای آنها هر کسی را به خودش جلب می‌کند. همچنین ارتباط اجتماعی قوی این نمونه از سگ در فروش بالای آن در سراسر جهان بی‌تاثیر نیست.

چشم‌های درشت و موهای زیبا و پرپشت  سگ شیتزو  و همچنین عدم ریزش مو‌های این سگ‌ها، آنها را به یکی از محبوب‌ترین سگ‌ها در تمام دنیا تبدیل کرده است.

بنابراین اگر می‌خواهید سگ شیتزو را به عنوان حیوان خانگی خود انتخاب کنید باید خیلی مراقب تغذیه و غذای او باشید. اگر  می‌خواهید یک سگ شیتزو را از زمان تولگی به سرپرستی بگیرید باید به دستورالعمل‌های غذای توله سگ شیتزو دقت کنید.

اگر یک سگ بالغ شیتزو را خریده‌اید باید به نکات پیرامون تغذیه سگ بالغ شیتزو توجه کنید. باید به غذاهای خشکی که به سگ شیتزو می‌دهید دقت کنید، میزان غذایی را که در هر وعده به او می‌دهید را کنترل کند و از کم و زیاد کردن آن بدون دستور پزشک خودداری کنید.

همچنین اگر قصد خرید غذای تشویقی برای سگ شیتزو دارید باید یک سری چیزها را در نظر داشته باشید و از وضعیت کنونی سگ خود اطلاع داشته باشید. سعی کنید سن و وزن دقیق آن را همواره بدانید و به سلامت لثه و دندان‌های آن توجه داشته باشید.

هرگونه سهل انگاری می‌تواند سلامت سگ شما را به خطر بیاندازد. پس اگر تمایل دارید سگ شما عمر طولانی داشته باشد باید به همه‌ی این نکات توجه داشته باشید.

همانطور که متوجه شدید در نگهداری سگ شیتزو عامل تغذیه بسیار تاثیرگذار است. پس تهیه کردن غذای مناسب و با کیفیت و همچنین دانستن دستورالعمل‌های مربوط به آن بسیار ضروری است.

فراموش نکنید که این سگ‌های باهوش بسیار یادگیری سریعی دارند و نسبت به سایر نژادها دستورات جدید را بسیار زودتر یاد می‌گیرد. بنابراین غذا برای تربیت این نژاد زیبا بسیار مهم است و در اینجا می‌توانیم به نقش مهم غذای تشویقی سگ پی ببریم.

امیدواریم که از مقاله‌ نهایت استفاده را ببرید و از نکات مهمی که در آن آمده بود در جهت نگهداری صحیح از سگ شیتزو  بهره ببرید. فراموش نکنید که ما از طریق راه‌های ارتباطی پاسخگوی شما عزیزان هستیم و شما مشتریان گرامی می‌توانید سوالات خود را از ما بپرسید. همچنین محصولات انتخابی و سفارشات شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دستتان می‌رسانیم.

درباره امیر ساجدی

سلام من امیر ساجدی هستم ، صنایع غذایی خوندم ، چند سالی هست که در زمینه پت فعالیت دارم و در همین راستا تولید محتوا میکنم به حیوانات مخصوصا گربه ها علاقه زیادی دارم ، گربه خودم نینا الان یک سال و نیم سن داره ، همیشه سعی کردم اطلاعات خودم رو به روز نگهدارم تا بتونم به بهترین شکل ازش مراقبت کنم. در کنار دوستانم چیوو رو به وجود آوردیم تا بتونیم روی بهتر کردن زندگیشون کنار ما آدم ها نقش مفیدی داشته باشیم و تلاش میکنیم با مقالاتی که می نویسیم سهم کوچکی در ترویج فرهنگ صحیح نگهداری و رفتار با حیوانات خانگی داشته باشیم. امیدوارم از خواندن محتوای من لذت ببرید و استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *