مقالات آموزشی

همه چیز درباره زبان بدن سگ به زبان ساده! ( صداها + حرکات )

زبان بدن سگ

برای اینکه زبان بدن سگ ها را بفهمیم، باید به کل بدن آنها نگاه کنیم نه فقط یک قسمت. به همین دلیل است که ما قصد داریم پاسخ چگونه زبان سگ ها را بفهمیم را با توجه به هر قسمت از بدن ارائه دهیم. بسته به موقعیت، برخی، همه یا ترکیبی از رفتارها کاملا قابل درک است. به عنوان مثال، یک سگ مضطرب به طور کلی ممکن است رفتارهای متفاوتی از خود نشان دهد. شما باید به موقعیت، سگ، گذشته نزدیک، رویدادهای فعلی، حتی محیط و سایر عوامل مرتبط با وضعیت فعلی نگاه کنید.

این واقعیت که سگ ها نمی‌توانند صحبت کنند به این معنی نیست که تلاش برای کشف خواسته های توله سگ شما ناامیدکننده است. در واقع، ما می‌توانیم زبان بدن سگها را بفهمیم اگر بدانیم چگونه نگاه کنیم و گوش کنیم. در این مطلب به شما کمک می‌کنیم که چگونه زبان سگ ها را بفهمیم و با آنها ارتباط برقرار کنیم تا بتوانیم نیازشان را برطرف کنیم.

 

چگونه زبان سگ ها را بفهمیم

کلمات ممکن است در ارتباطات انسانی مهم باشند، اما سگ ها احساسات خود را از طریق زبان بدن و صداها منتقل می‌کنند. سگ شما ممکن است کلمات شما را بفهمد، به خصوص اگر تلاش کرده باشید او را در دستورات ساده ای مانند بنشینید، دراز بکشید، صبر کنید. شما هم باید روی درک و ترجمه زبان بدن سگ ها کار کنید.

سگ ها با حضور فیزیکی خود ارتباط برقرار می‌کنند. با این حال، برخی از نشانه های صوتی و بدنی وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توانید بگویید که آنها به چه فکر می‌کنند یا چه احساسی دارند. وضعیت بدن سگ و سایر نشانه های زبان بدن راه هایی هستند که به شما در مورد خلق و خوی آنها هشدار می‌دهند.

 

زبان سگ ها (صداها)

صداسازی بعد از زبان بدن سگ در رتبه دوم قرار دارد. با تفسیر زبان بدن سگها، می‌توانید نگرش سگ را ارزیابی کنید و احتمالا حرکت بعدی را پیش بینی کنید. شما می‌توانید تعیین کنید که آیا سگ در یک موقعیت خاص راحت است یا ناراحت.

معمولاً شش نوع صدای سگ وجود دارد که برای ارتباط صوتی با انسان یا سگ دیگر استفاده می‌شود. بیشتر صداهایی که سگ ها ایجاد می‌کنند نشان دهنده نوعی ناامیدی است، مانند زمانی که سگ ناله می‌کند تا بیرون برود. اما سگ ها برای لذت هم صدا می‌کنند و صداهای شاد سگ ممکن است همیشه خیلی دوستانه به نظر نرسند! در اینجا خلاصه ای از معنای صدای سگ آورده شده است:

 

پارس کردن سگ

 

جهت خرید باکس سگ در انواع مختلف و با قیمت مناسب، کلیک کنید.

 

۱. پارس کردن

چرا سگ ها پارس می‌کنند؟ سگ‌ها به دلایل زیادی پارس می‌کنند، از جمله هشدار (چیزی وجود دارد!)، ترس (چیز غریبی وجود دارد)، بی‌حوصلگی، مطالبه، شک، کسالت و لذت (بازی). اگر بدانید چگونه انواع پارس سگ را تشخیص دهید، به راحتی می‌توانید بفهمید که چرا سگ شما در وهله اول اینقدر بلند پارس می‌کند! باور کنید یا نه، روش های ارتباط صوتی سگ ها فقط برای آزار همسایگان نیست. آنها قرار است به شما بگویند چیز مهمی وجود دارد!

پارس سگ مضطرب: مانند سگی که در انزوا یا جدایی پریشانی یا اضطراب دارد، بلند و تکراری است. وقتی سگ بیشتر ناراحت می‌شود تن صدا بالا می‌رود. پارس کردن ناشی از بی حوصله‌گی، یکنواخت و تکراری است. صدای پارس هشدار دهنده احتمالاً صدایی تند و تیز است. صدای زنگ هشدار یک نت از شدت به هشدار اضافه می‌کند.

پارس های تقاضاکننده: تیز و مداوم هستند و ظاهراً به سمت انسان هدایت می‌شوند که می‌توانند یا باید هر آنچه را که سگ می‌خواهد ارائه دهند. حداقل سگ اینطور فکر می‌کند. پارس های مشکوک معمولاً کم و آهسته هستند، در حالی که پارس های ترسناک معمولاً کم اما سریع تر هستند.

 

حتما بخوانید: بریدن گوش سگ !

 

2. زوزه کشیدن

زوزه یک پارس طولانی و عمیق است که اغلب زمانی شنیده می‌شود که سگ برای شکار بیرون می‌رود، اما گاهی اوقات توسط سگی که مهاجم را به چالش می‌کشد، به گوش می‌رسد. سگ های گرگی به دلیل صداهای پارس خوش خود معروف هستند. برخی از مردم زوزه سگ را به صدای ناله طولانی تعبیر می‌کنند.

 

3. خس خس سینه

خس خس سینه اغلب هشداری است مبنی بر اینکه اگر نسبت به هر کاری که انجام می‌دهید یا آنچه در اطراف آن می‌گذرد بی تفاوت بمانید، ممکن است پرخاشگری جدی شروع شود. به جای اینکه از غرغر سگ خود ناراحت شوید، به هشدار او توجه کنید و یاد بگیرید که چگونه او را در موقعیتش راحت تر کنید.

اگر سگ شما به جای غرغر خصمانه آهسته غرغر می‌کند، احتمال دارد از خوشحالی باشد! سگ ها شاید در بازی هم غرغر کنند. این امری است که سگ هنگام بازی غرغر می‌کند و تا زمانی که بقیه زبان بدن سگ نشان دهد که در حال بازی کردن است، کاملاً اشکالی ندارد. اگر در ذهن خود شک دارید، بازی را متوقف کنید تا آرام شود. برخی از سگ ها نیز از خوشحالی غرغر می‌کنند.

برای مشاهده محصولات غذای تشویقی سگ و اطلاع از قیمت کلیک کنید.

 

زوزه کشیدن سگ

 

4. سوت کشیدن

ناله معمولاً با صدای بلند ایجاد می‌شود. سگ های زیادی با صدای آتش و آژیر پلیس زوزه می‌کشند. ناله به طور کلی به عنوان ارتباط بین اعضای دسته در نظر گرفته می‌شود، شاید یافتن یک عضو دسته دیگر یا جستجوی دسته برای شکار. برخی از سگ ها هنگامی که به طور قابل توجهی مضطرب هستند زوزه می‌کشند. همچنین می‌تواند علامتی از انزوا و پریشانی جدایی باشد. ( جهت خرید سوت سگ در انواع مختلف کلیک کنید. )

 

 

5. نجوا کردن یا جیغ زدن

ناله یا پارس از درد اغلب نشانه ای از درد سگ است. ممکن است یک سگ در حین بازی سگ، دیگری را خیلی محکم گاز بگیرد. ناله یا پارس برای انتقال ناراحتی سگ به اعضای دسته (یا انسان) در زمانی که آنها دوستانه هستند استفاده می‌شود. از سگ یا انسان دیگر انتظار می‌رود که به ارتباطات پاسخ مثبت دهد. زمزمه ها همچنین می‌تواند نشان دهنده هیجان شدید باشد، مانند بازگشت میزبان در پایان یک روز کاری طولانی. ناله های هیجان زده اغلب با لیسیدن، پریدن و پارس کردن همراه است. نجوا سگ ملایم تر و کمتر از ناله کردن است. صدای گریه توله سگ هم فقط ناله های جزئی است.

جهت خرید پوچ سگ و اطلاع از قیمت کلیک کنید.

 

6. ناله کردن

صداهای ناله سگ، صداهای بلندی هستند که معمولا از طریق بینی با دهان بسته تولید می‌شوند. یک سگ ممکن است وقتی چیزی را می‌خواهد، می‌خواهد بیرون برود، از محدودیت افسار ناامید شده باشد، از یک دوست ارزشمند (انسان یا غیر آن) جدا شده است، یا صرفاً خواهان توجه است، ناله کند. این اغلب نشانه ای از افزایش سطح استرس برای سگ است. اغلب اوقات صدای گریه سگ یک ناله اغراق آمیز است.

جهت خرید پارک سگ در انواع مختلف، کلیک کنید.

 

زبان بدن سگ ها (حرکات)

سگ ها با زبان بدن خود به ما می‌گویند چه می‌خواهند. سگ ها از بدن خود برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنند. از جمله زمانی که آنها سعی می‌کنند به ما و سگ های دیگر هشدار دهند که دور بمانیم. در اینجا 7 زبان اصلی بدن که سگ شما سعی می‌کند با بدن خود با شما ارتباط برقرار کند آورده شده است:

  • چشم ها
  • گوش ها
  • دم
  • دهان
  • خز
  • عرق یا نفس نفس زدن
  • وضعیت بدن

هنگام خواندن زبان بدن سگ خود، باید به این قسمت ها توجه کنید تا زبان مخفی سگ را کشف کنید. به یاد داشته باشید که زبان بدن در هر نقطه از بدن سگ باید نسبت به سایر قسمت ها خوانده شود تا بفهمید سگ شما چه می‌خواهد بگوید. به عنوان مثال، اگر می‌بینید که موهای پشت سگ شما عمودی است، باید به سایر قسمت های بدن نگاه کنید تا متوجه شوید که آیا او ترسیده، هیجان زده یا عصبانی است. سگ ها با استفاده از زبان بدن خود سیگنال هایی را منتقل می‌کنند.

 

زبان سگ

 

حتما بخوانید: آموزش دستشویی به سگ

 

  • چشم ها

چشم‌های چروک یا بادامی‌شکل: سگی با چشم‌های بادامی شکل یا زمانی که به نظر می‌رسد به شما نگاه می‌کنند به این معنی است که سگ آرام است.

چشم های نهنگی: وقتی سگی عصبی یا ترسیده است، به چشمان او نگاه کنید. اگر گشاد شوند، سگ دور می‌شود و همچنان به تهدیدی که حس کرده خیره می‌شود، این چشم های نهنگی به این معنی است که سگ شما ترسیده است.

چشم های شیشه ای: وقتی مردمک ها گشاد شده و چشم ها شیشه ای به نظر می‌رسند، ممکن است به این معنی باشد که سگ استرس دارد یا می‌ترسد.

عدم تماس چشمی: وقتی از تماس چشمی جلوگیری می‌شود، این می‌تواند به معنای اضطراب یا تهدید سگ باشد.

چشمان خیره و سخت: وقتی دو سگ مستقیم و با دقت به یکدیگر نگاه می‌کنند نشان دهنده پرخاشگری و درگیری است. اگر محیط امن است، قبل از حمله، دو سگ را از یکدیگر دور کنید.

 

 

  • دهان

دهان آرام و خندان: دهان آرامی که معمولاً باز و نفس نفس می‌زند و با لبخند آشکار می‌شود، نشان دهنده سگی شاد و آرام است.

فک بسته و پرتنش: دهان بسته و سفت است و لب ها در گوشه ها به عقب کشیده شده اند که نشان دهنده سگ ترسناک است.

نفس نفس زدن بیش از حد بدون دلیل: سگی که هنگام گرم نبودن یا ورزش نکردن به شدت نفس نفس می‌زند، نشان دهنده استرس است.

لب های جمع شده و دندان های برهنه: سگی با لب‌های جمع‌شده، دندان‌های پیدا و احتمالاً غرغر، نشانه‌ی پرخاشگری است، به‌ویژه زمانی که با غرغر همراه باشد.

لیسیدن لب ها: اگرچه دندان ها نمایان هستند، اما نشان دهنده سگی است که استرس بیشتری نسبت به پرخاشگری دارد.

 

سگ خندان

 

  • عرق یا نفس

نفس نفس زدن شدید و سریع: اگر سگ با نفس های کوتاه و سریع و دهان سفت نفس می‌کشد، این نشان دهنده استرس است.

رد پاهای مرطوب: غدد عرق سگ روی پنجه های آنها قرار دارد. اگر سگی به قدری عرق می‌کند که ردپای خیس از خود به جای می‌گذارد، این می‌تواند نشان دهنده پریشانی باشد.

 

  • گوش ها

گوش ها در خواندن زبان بدن سگ ها بسیار مهم هستند. به عنوان مثال، سگ ها انواع مختلفی از گوش دارند. در حالی که دیدن وضعیت گوش در سگ‌هایی که گوش‌های برافراشته دارند برای ما آسان‌تر است، حتی سگ‌هایی با گوش‌های فلاپی مانند سگ‌های باست می‌توانند پایه گوش‌های خود را جلو و عقب ببرند تا احساسات متفاوتی را نشان دهند. فقط به جهت پایه آن نگاه کنید. هنگامی که سگ آرام است، گوش‌هایش ممکن است کمی عقب یا به طرفین باشد. همانطور که سگ بیشتر برانگیخته می‌شود، گوش ها به سمت جلو حرکت می‌کنند و به موضوع مورد علاقه اشاره می‌کنند. پیشانی آنها معمولاً زمانی چروکیده می‌شود که گوش هایشان بیشتر جلوتر است.

جهت اطلاع از قیمت قطره گوش سگ (بهترین قیمت)، محصولات صفحه دیگر ما را مشاهده کنید.

 

  • خز

برآمدگی های وارونه: موهای کرکی پشت و گردن سگ نشان دهنده پرخاشگری، ترس یا هیجان است.

ریزش موی ناگهانی و بیش از حد: هنگامی که به طور ناگهانی بیش از حد معمول شروع به ریزش مو می‌کنند، می‌تواند نشانه استرس یا ترس باشد. یک سگ ترسیده یا استرسی ممکن است بیش از حد معمول موهای خود را از دست بدهد.

 

  • دم

دم کمی بالاتر از زمین نگه داشته شده و سریع تکان می‌خورد: شاد و دوستانه.

اگر بین پاها قرار بگیرد: سگی که دمش بین پاهایش قرار گرفته است نشان دهنده استرس یا ترس است. دم را می‌تواند کمی اما آهسته تکان دهد.

دم برآمده: دمی که به سرعت در حال حرکت از بالای ستون فقرات است، نشان دهنده هیجان است.

دمی که از ستون فقرات بیرون می‌آید: دمی که در موقعیت طبیعی خود نگه داشته شود، هم‌تراز با ستون فقرات باشد یا کمی بلند شده باشد، نشان‌دهنده آرامش سگ است.

دم سفت و ایستاده: سگ از خواب بیدار شده و در شرف واکنش است.

دم به سرعت بلند می‌شود و به جلو و عقب تکان می‌دهد: به آن علامت گذاری می‌گویند، این نشان می‌دهد که سگ در شرف حمله و دفاع از خود است.

 

زبان بدن سگها

 

  • وضعیت بدن

مانند کمان: وقتی قسمت جلوی بدن پایین و انتهای عقب به سمت بالا است، نشان دهنده سگی است که می‌خواهد بازی کند.(برای خرید اسباب بازی برای سگ و مشاهده محصولات، کلیک کنید.)

سفت و راست: یک بدن سفت و غیرطبیعی قائم نشان دهنده یک سگ پر استرس یا پر هیجان است.

افتادن بدن: این اتفاق زمانی می‌افتد که سگ، سگ دیگری را می‌بیند و نشان می‌دهد که می‌خواهد بازی کند. هنگامی که سگ دیگر در دسترس باشد، اغلب با یک بازی “پرش” همراه است.

اگر بدن خمیده است: اگر سگی روی زمین خمیده باشد نشان دهنده ترس شدید است.

اگر بدن پایین آمده باشد: وقتی بدن سگی به زمین می‌افتد، با انتهای جلویی حتی پایین‌تر، این نشان‌دهنده سگی ترسناک و پرخاشگر است.

 

 

در نتیجه

همانطور که می‌بینید، زبان بدن سگ می‌تواند انواع مختلف و نشانه های ترکیبی را بیان کند. سگ ها درست مثل انسان ها ارتباط برقرار می‌کنند. برای آنها وقت بگذارید و به زبان بدن آنها نگاه کنید، متوجه خواهید شد که آنها از شما چه می‌خواهند.

هرچه زودتر بفهمید که سگ شما چگونه به موقعیت‌های خاص واکنش نشان می‌دهد، راحت‌تر متوجه می‌شوید که او می‌خواهد به شما چه بگوید، و این یکی از بزرگترین هدایایی است که یک فرد می‌تواند به سگ بدهد.

 

درباره امیر ساجدی

سلام من امیر ساجدی هستم ، صنایع غذایی خوندم ، چند سالی هست که در زمینه پت فعالیت دارم و در همین راستا تولید محتوا میکنم به حیوانات مخصوصا گربه ها علاقه زیادی دارم ، گربه خودم نینا الان یک سال و نیم سن داره ، همیشه سعی کردم اطلاعات خودم رو به روز نگهدارم تا بتونم به بهترین شکل ازش مراقبت کنم. در کنار دوستانم چیوو رو به وجود آوردیم تا بتونیم روی بهتر کردن زندگیشون کنار ما آدم ها نقش مفیدی داشته باشیم و تلاش میکنیم با مقالاتی که می نویسیم سهم کوچکی در ترویج فرهنگ صحیح نگهداری و رفتار با حیوانات خانگی داشته باشیم. امیدوارم از خواندن محتوای من لذت ببرید و استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *