مقالات آموزشی, گربه

بارداری گربه | حاملگی گربه چند ماه است؟

بارداری گربه

یکی از دوست داشتنی ترین حیوانات خانگی گربه می‌باشند. اگر قصد بزرگ کردن یک گربه را دارید بهتر است بدانید که این کار تقریبا یک کار دشوار و هیجان انگیز است. بنابراین هنگام بارداری گربه خود باید تمام سعی خود را بکنید تا دوران شادی را پشت سر بگذارد. بنابراین اگر در گربه خود علائم حاملگی گربه را مشاهده کردید حتما به صورت ویژه از آن مراقبت کنید. در مدت حاملگی گربه حتما باید به استراحت و تغذیه آن توجه شود تا موقع زایمان به خاطر کمبود بنیه دچار مشکل نشود.

 

حاملگی گربه

حاملگی گربه یکی از مهم ترین و حساس ترین اتفاقاتی می‌باشد که برای گربه های ماده رخ میدهد. بهتر است بدانید که بارداری گربه یک امر کاملا طبیعی و قطعی است. به همین خاطر اگر قصد ندارید که گربه شما بچه گربه ای را به دنیا بیاورد باید از روش های جلوگیری از بارداری گربه استفاده کنید.

 

مدت حاملگی گربه چند ماه است؟

هروقت در مورد بارداری گربه مطالعه می‌کنیم. متوجه می‌شویم که معمولاً حاملگی گربه ممکن است 63 تا 67 روز طول بکشد. تشخیص دقیق مدت زمان بارداری یک گربه دشوار است. گاهی اوقات از 61 روز تا 72 روز متغیر است. بیشتر اوقات، گربه ها تا چند هفته پس از شروع بارداری هیچ یک از علائم حاملی گربه را نشان نمی‌دهند. بنابراین اگر فکر می‌کنید گربه شما ممکن است باردار باشد. باید او را برای تایید بارداری نزد دامپزشک ببرید.

 

مدت بارداری گربه

 

جهت خرید ناخن گیر گربه و مشاهده لیست قیمت، کلیک کنید.

 

روش های جلوگیری از بارداری گربه ها

روش های جلوگیری از بارداری گربه ها به چند روش تقسیم می‌شوند که ما در این جا تنها توانسته ایم تعداد کمی از آن ها را بیان کنیم.

 

  – تزریق ضد بارداری

امروزه دامپزشکان در قالب تزریق ضد بارداری اغلب از “کوینانا” برای از بین بردن فحلی تا 6 ماه استفاده می‌کنند. اولین تزریق باید فقط توسط پزشک انجام شود و تمام تزریقات بعدی را می‌توان به طور مستقل انجام داد.

 

  – قرص ها

قرص های ضد بارداری گربه که از گیاهان ساخته شده اند، اثر آرام بخش و زمان ثابتی برای آرام کردن حیوانات دارند. مزیت این داروها این است که تاثیر مثبتی بر بدن گربه دارند و حاوی اجزای مضر نیستند.

 

حتما بخوانید: علت ریزش مو سگ

 

  – قطره های ضد بارداری

فرمولاسیون های ضد بارداری به شکل قطره دارای خواصی مشابه قرص ها هستند. آنها فقط ممکن است منشا طبیعی یا شیمیایی داشته باشند، اما بیشتر این ضد بارداری ها از مواد طبیعی ساخته شده اند. اثر مصرف قطره بر اساس تنظیم سطوح هورمونی نیست، بلکه شبیه سازی آن است. آنها تمایل به تقلید از ارضای جنسی دارند، به طوری که گربه تا فحلی بعدی آرام می‌شود. با این حال، دارو را با احتیاط به حیوان بدهید.

 

  – عقیم سازی

اگر صاحبان خانه قصد ندارند که گربه ای دیگر را نگهداری کنند. در این صورت روش عقیم سازی گربه ، انسانی ترین روش است. مزیت این روش پیشگیری از بارداری این است که اثر ماندگاری دارد و خطر ابتلا به سرطان در گربه ها را کاهش می‌دهد.

 

جلوگیری از بارداری گربه

 

جهت مشاهده لیست محصولات قلاده گربه و اطلاع از قیمت، کلیک کنید.

 

علائم بارداری گربه

علائم حاملگی گربه زیاد هستند ولی ما توانسته ایم تنها چند مورد از آن ها را در اینجا ذکر کنیم.

 

  • بیماری صبحگاهی

حالت تهوع یکی از علائم مهم بارداری در گربه ها است. گربه‌های باردار درست مثل زنان باردار حالت تهوع صبحگاهی دارند. استفراغ گربه در دوران بارداری طبیعی است، اما اگر این حالت مکرر اتفاق افتاد، باید گربه خود را نزد دامپزشک ببرید.

 

  • تغییر در اشتها

در دوران حاملگی گربه، اشتهای گربه به طور چشمگیری افزایش می‌یابد و حتی اشتهای آن با پیشرفت بارداری افزایش می‌یابد. این نیز یکی از نشانه های بارداری گربه می‌باشد که می‌توان از طریق آن تشخیص داد که گربه حامله است.

جهت خرید، مشاهده محصولات و اطلاع از قیمت تشویقی گربه ، کلیک کنید.

 

  • تغییرات در بدن

بدن یک گربه باردار در طول بارداری دچار تغییراتی می‌شود. یکی از علائم بارداری در گربه ها این است که نوک سینه ها در عرض 3 هفته بزرگتر و صورتی می‌شوند. همچنین زمانی که شکم گربه در عرض 5 تا 6 هفته به میزان قابل توجهی بزرگتر شود می‌توان گفت که گربه باردار است. بنابراین مواظب باشید که سینه ها و شکم گربه را تحریک نکنید زیرا می‌تواند گربه شما را عصبی کند و سلامت جنین متولد نشده را به خطر بیندازد.

 

حتما بخوانید: خمیر مالت گربه چیست ؟

  • تغییرات رفتاری

گربه باردار معمولا علاقه زیادی به خارج شدن از خانه ندارد. همچنین در این زمان گربه ها بازیگوشی کمتری دارند و ممکن است بیشتر از حد معمول بخوابند.

جهت خرید قطره چشم گربه و اطلاع از قیمت کلیک کنید.

 

  • لانه سازی

اگر گربه شروع به مخفی شدن کند و ساکت ترین قسمت های خانه را انتخاب کند، این رفتار ممکن است نشان دهنده حاملگی گربه باشد. این کار به عنوان لانه سازی شناخته می‌شود زیرا سعی می‌کند بهترین مکان را برای تولد بچه گربه های خود پیدا کند.

 

علائم حاملگی گربه

 

جهت مشاهده لیست محصولات ووم گربه و اطلاع از قیمت، کلیک کنید.

 

علائم زایمان در گربه ها

بعد از اینکه در مورد علائم بارداری در گربه ها صحبت کردیم، علائمی وجود دارد که باید به آنها توجه کرد. زیرا این علائم نشان می‌دهد که گربه شما در شرف زایمان است.

اول از همه، گربه غذا را رد می‌کند و مضطرب عمل می‌کند و به دنبال مکانی خلوت برای سکونت می‌گردد. این نشان می‌دهد که ممکن است زایمان او خیلی زود آغاز شود. ( علت گاز گرفتن گربه را در مقالات دیگر بخوانید. )

زمانی که زایمان گربه نزدیک است یعنی 12 تا 24 ساعت قبل از شروع زایمان دمای بدن او به حدود 37.8 درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

درست قبل از زایمان، ممکن است متوجه شوید که صدای گربه مادر بلندتر شده و او بی قرار به نظر می‌رسد. روند زایمان با انقباضات شدید شکمی آغاز می‌شود. به دنبال آن مقداری ترشحات از واژن خارج می‌شود و اگر ترشحات سنگین و سیاه رنگ یا خون باشد، باید فوراً با دامپزشک تماس بگیرید.

 

حتما بخوانید: علف گربه چیست؟

 

نتیجه گیری

در این مقاله در مورد هر آنچه مربوط به بارداری گربه ها می‌باشد صحبت کردیم. زیرا معمولا این امر یک اتفاق مهم برای گربه ها می‌باشد و در صورت رسیدگی نکردن به آن ها ممکن است گربه با مرگ روبه شود. بنابراین شما همیشه باید با اطلاعاتی مانند این که حاملگی گربه چند ماه است، مدت حاملگی گربه و علائم بارداری گربه آشنا باشید. در این مقاله ما اطلاعات تقریبا کاملی از زمان زایمان گربه ها در اختیارتون گذاشتیم. همچنین روش های زیادی برای جلوگیری از بارداری گربه بیان کردیم که به شما در کاهش میزان بچه گربه های خانه تان کمک می‌کنند. اما همانگونه که می‌دانید بهترین روش جلوگیری از بارداری گربه ها عقیم سازی آن ها می‌باشد. زیرا می‌توان آن را سالم ترین روش دانست.

 

درباره امیر ساجدی

سلام من امیر ساجدی هستم ، صنایع غذایی خوندم ، چند سالی هست که در زمینه پت فعالیت دارم و در همین راستا تولید محتوا میکنم به حیوانات مخصوصا گربه ها علاقه زیادی دارم ، گربه خودم نینا الان یک سال و نیم سن داره ، همیشه سعی کردم اطلاعات خودم رو به روز نگهدارم تا بتونم به بهترین شکل ازش مراقبت کنم. در کنار دوستانم چیوو رو به وجود آوردیم تا بتونیم روی بهتر کردن زندگیشون کنار ما آدم ها نقش مفیدی داشته باشیم و تلاش میکنیم با مقالاتی که می نویسیم سهم کوچکی در ترویج فرهنگ صحیح نگهداری و رفتار با حیوانات خانگی داشته باشیم. امیدوارم از خواندن محتوای من لذت ببرید و استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *