مقالات آموزشی, گربه

آموزش تربیت گربه به زبان ساده + (فرمان های کاربردی)

تربیت گربه

روش هایی که برای آموزش گربه استفاده می‌شوند در مقایسه با سایر حیوان های خانگی دیگر کاملا متفاوت می‌باشند. در واقع قبل از یادگیری آموزش تربیت او ابتدا باید تمایلات و غریزه های طبیعی او را فرا بگیرید. سپس بر طبق رفتار طبیعی او به آموزش این حیوان خانگی اقدام نمایید.

در ادامه مطالب روش هایی برای تربیت بچه گربه برای فرا گرفتن برخی واژه ها و حرکات ارائه شده اند می‌توانید از آن ها بهره ببرید.

 

آموزش های ابتدایی در تربیت گربه

 

  • آموزش “اسم” به گربه

در تربیت گربه خانگی برای یادگیری اسم خود نیاز به اجرای روش های ساده و اصولی دارد. ابتدا سعی کنید قبل از شروع، انگیزه او را برای یادگیری افزایش دهید. یکی از روش های افزایش انگیزه دادن خوردنی و خوراکی های مورد علاقه او است.

برای نمونه آنچه گربه شما دوست دارد را تهیه کنید. سپس در گوشه ای دنج و آرام که اشیاء و افراد کمتری در آنجا هستند بروید. چرا که حیوان خانگی شما با آرامش خاطر بیشتری تمرکز خود را روی آنچه شما می خواهید به او بگویید معطوف می کند.

بهترین زمان آموزش تربیت گربه هنگامی است که او گرسنه باشد. در نتیجه این روش را زمانی اجرا کنید که او گرسنه است. حال او را با اسم خود صدا بزنید در بیان وضوح نام او دقت کنید. با آمدنش نزد شما از خوردنی های مورد علاقه اش به او بدهید. این روش را برای مدت ۷ تا ۲۱ روز ادامه دهید بی شک او نام خود را با یک تجربه شیرین به خاطر خواهد سپرد.

 

  • آموزش “بیا” به گربه

برای آموزش تربیت گربه در یادگیری واژه بیا ابتدا سعی کنید سلیقه او را بدانید و خوراکی های مورد علاقه او را بشناسید. هر چند بیشتر گربه ها از کباب شده یک جگر نمی‌گذرند در نتیجه یک تکه از آن را می‌توان در آموزش استفاده کرد.

می‌توان در زمان یادگیری از ابزار کمکی چون دستگاه کلیکر نیز بهره برد. حال یک تکه از کباب را در دست بگیرید و گربه خود را صدا بزنید تا نزد شما بیاید. هر بار او نزدیکتر می‌شود سعی کنید از او فاصله بگیرید. در هر بار حرکت او استفاده از کلیکر را فراموش نکنید.

حال که این حیوان به شما نزدیک شود و شما کمی عقب روید به او بگویید بیا با هر بار قدم گذاشتن او کلیکر را به صدا در آورید. باید این کار را تکرار کنید اما هر بار نباید زمانی از چند دقیقه بیشتر طول بکشد.

 

  • آموزش “نه” به گربه

در تربیت گربه خانگی خود برای یادگیری اصطلاحات و کار های منفی باید شیوه اصولی و صحیحی بکار ببرید. گربه از دعوا کردن او یا فریاد های بلند بیزار است‌.

اگر تصمیم دارید واژه نه یا انجام ندادن کار هایی که از نظر شما درست نیستند را به او یاد بدهید باید دارای اخلاق و رفتار مصمم باشید. هنگامی که او کاری انجام می‌دهد که نباید انجام دهد تنها کافی است با جدیت تمام و محکم صدایش بزنید و بگویید نه.

تنها عیب این حیوان خانگی در این است که اگر یک بار در انجام کار اشتباه کوتاهی کنید و جدی نباشید او در یادگیری موفق نخواهد بود. اما اگر همیشه محکم روی تصمیم خود مصمم بوده باشید خواهید دید دیگر نیاز به تکرار ندارد خود آن را انجام نمی‌دهد.

 

 

جهت خرید غذای گربه ارزان و مشاهده محصولات کلیک کنید.

 

  • آموزش “ندزدیدن غذا” به گربه

آموزش تربیت گربه در ندزدیدن غذا به روش و نحوه غذا دادن به او بستگی دارد. دزدیدن وسایلی دیگر غیر از غذا دلایل خاص خود را دارد اما هنگامی که این حیوان غذا را بر می‌دارد حتما قبلا آن را امتحان کرده است و با مزه ان آشنایی دارد.

در نتیجه به دلیل علاقه ای که به آن پیدا کرده است می خواهد دوباره آن را امتحان کند. اگر شما به شیوه‌ی صحیح و اصولی به او غذا دهید و تنها خوراکی های مخصوص خودش را به او بدهید هرگز نخواهید دید که او این کار را انجام دهد.

صاحب گربه باید بداند برای داشتن یک گربه سالم و سر حال غذای مخصوص خود او برایش کافی است و امکان دارد غیر از این خوراکی ها برای او خطرناک باشد. اگر شما گربه نژاد DSH دارید باید اصول ذکر شده را جدی بگیرید و پیش ببرید چرا که این عادت احتمالا در این نژاد بیشتر دیده شود و اینکه برای دریافت غذای خشک گربه ارزان می‌توانید از این لینک اقدام کنید.

از دیگر غذاها غذای تر گربه است، اگر شما تمایل به خرید این مدل غذا برای گربه خانگی خود دارید توصیه می‌کنیم محصولات ما را مشاهده بفرمایید.

  • آموزش “گاز نگرفتن” به گربه

 

آموزش گاز نگرفتن به گربه

 

تربیت گربه خانگی برای گاز نگرفتن یکی از چالش های سخت صاحبان این حیوان است. چرا که این حیوان به طور طبیعی علاقمند به گاز گرفتن و چنگ زدن دارد و این رفتار را یک ابزار شروع به بازی می‌داند.

اگر بخواهیم گاز نگرفتن را به او یاد دهیم کاری اصلا عاقلانه نیست چرا که این عمل یک فعالیت طبیعی و غریضه ای او است اما می‌توانیم او را از این عمل باز داریم. برای جلوگیری از گاز گرفتن موارد زیر را اجرا کنید:

  • برای تخلیه انرژی گربه و بازی کردن با او بهتر است از وسایلی چون لیزر، وسایل گرد و قلاب ماهیگیری کمک بگیرید. چرا که علاوه بر تخلیه انرژی با او بازی کرده اید و خسته خواهد شد.
  • سعی نکنید از دست و پای خود برای بازی استفاده کنید و وسایل بازی او را جدا کنید. چرا که عادت دارد وسایل بازی خود گاز بزند.
  • اگر شما را گاز گرفت بهترین رفتار بی محلی کردن به او است. گاهی او را ترک کنید و از نگاه کردن به او اجتناب کنید.

 

حتما بخوانید: علائم قهر گربه

 

آموزش های نمایشی در تربیت گربه

فرمان های نمایشی در تربیت گربه تنها زمانی جوابگو خواهد بود که نژاد او را بشناسید و بر اساس استعداد و توانایی او به او فرمان دهید. باید دقت کنید تنها زمانی یک فرمان جوابگو خواهد بود که اجباری در کار نباشد.

 

  • آموزش “بشین” و “پاشو” به گربه

برای تربیت گربه خانگی در اجرای فرمان بشین و پاشو تنها کافی است مراحل زیر را اجرا کنید:

یک قاشق از غذای مورد علاقه را بالای سر او قرار دهید با دست او را بلند کنید و بگویید پاشو و بالعکس. یک قاشق از غذای مورد علاقه او را در پایین قرار دهید و زمانیکه او می‌خواهد بنشیند و آن را بخورد بگویید بشین. این روش را بیش از ۷ تا ۲۱ روز ادامه دهید بی شک نتیجه آن را خواهید دید.

 

  • آموزش “دست بده” به گربه

 

آموزش دست بده به گربه

 

آسان ترین روش آموزش تربیت گربه فرمان دست بده است. در این روش سعی کنید هنگامی که او نشسته است دست خود را رو به روی او قرار دهید و بگویید دست بده. این عمل را چند بار امتحان کنید شاید در اوایل جوابی نگیرید اما به مرور زمان یاد خواهد گرفت و شما با قرار دادن دست خود در مقابلش پنجه هایش را روی آن می‌گذارد.

جهت خرید ناخن گیر گربه و یا مشاهده محصولات، کلیک کنید.

 

  • آموزش “بزن قدش” به گربه

یکی از شیرین کاری هایی که می توان در قالب فرمان در آموزش تربیت گربه قرار داد فرمان بزن قدش است. برای این کار تنها کافی است دست خود را مقابل او قرار دهید و واژه بزن قدش را تکرار کنید به مرور زمان او خواهد دانست که بعد از گفتن این واژه چکار باید بکند.

 

آموزش های بهداشتی در تربیت گربه

 

  • آموزش “ادرار” به گربه

تربیت گربه خانگی در مورد آموزش ادرار کاملا آسان است تنها کافی است کاسه پر از خاک برای ادرار را در یک جای مشخص برایش بگذارید.

 

جهت مشاهده لیست محصولات خاک گربه و یا اطلاع از قیمت، کلیک کنید.

 

  • آموزش “برس کشیدن” گربه

آموزش برس این حیوان باید از همان زمان قبول کردن او به عنوان حیوان خانگی آغاز شود و در زمان بعد از استراحت او یا غذا خوردن صورت گیرد.

جهت خرید پرزگیر و برس گربه و مشاهده لیست محصولات کلیک کنید.

 

  • آموزش “مسواک زدن” به گربه

آموزش تمیز کردن دندان از ضروریات مهم است که تا حد امکان هر چه زودتر لازم است این فرایند شروع شود. برای شروع مسواک انگشتی بهترین انتخاب است و مرحله به مرحله آموزش را شروع کنید.

 

  • آموزش “ناخن گرفتن” گربه

تربیت گربه برای آموزش ناخن گرفتن بسیار مهم‌ است. بهتر است برای یادگیری آن در اوایل از یک دامپزشک کمک بگیرید و یا مقاله دیگر ما را در رابطه با نحوه گرفتن ناخن گربه بخوانید.

 

  • آموزش “حمام کردن” گربه

حمام کردن گربه هر ۹۰ روز یک بار کافی است چون او از جمله حیواناتی است که با لیس زدن خود همیشه تمیز است. حمام کردن را با یک دستمال مرطوب شروع کنید و سپس دست و پا و بدن را بشویید.

 

حمام کردن گربه

 

جهت خرید تشویقی گربه و یا اطلاع از لیست قیمت محصولات، کلیک کنید.

 

تربیت انواع گربه با یکدیگر فرق دارد؟

قبل از اجرای فرایند تربیت گربه خانگی خود ابتدا سعی کنید او را بشناسید. چرا که این حیوان نیز مانند انسان ها هر کدام شخصیت ویژه ای دارند و از خصوصیات بخصوصی بهره مند می‌باشند. گاهی تربیت گربه خیابانی بیشتر از نژاد های دیگر به آسانی آموزش داده می شود و بالعکس. اما اگر می خواهید حیوان خانگی شما گربه باشد بهتر است تربیت او را از بچگی شروع کنید. چرا که آموزش او راحت تر است. اما علاقه به نژاد پرشین دارید باید بدانید این نژاد کمی مستقل هستند و یادگیری آن ها زمان‌بر تر از نژاد dsh است.

اگر برای تربیت بچه گربه خود تصمیم نهایی را گرفته‌اید از افرادی که با این حیوان در ارتباط هستند بخواهید با شما همکاری کنند. تا چیزی برخلاف آموزش لازم به این حیوان یاد ندهید. زیرا امکان دارد گربه سر در گم شود و تلاش شما بی فایده خواهد بود و او نمی‌داند چه چیزی می‌خواهید به او یاد بدهید. گربه تابع دستور صاحب خود است اما افراد نزدیک به او نیز می توانند در یادگیری او سهیم باشند.

 

علت استفراغ گربه چیست؟ برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 

درباره امیر ساجدی

سلام من امیر ساجدی هستم ، صنایع غذایی خوندم ، چند سالی هست که در زمینه پت فعالیت دارم و در همین راستا تولید محتوا میکنم به حیوانات مخصوصا گربه ها علاقه زیادی دارم ، گربه خودم نینا الان یک سال و نیم سن داره ، همیشه سعی کردم اطلاعات خودم رو به روز نگهدارم تا بتونم به بهترین شکل ازش مراقبت کنم. در کنار دوستانم چیوو رو به وجود آوردیم تا بتونیم روی بهتر کردن زندگیشون کنار ما آدم ها نقش مفیدی داشته باشیم و تلاش میکنیم با مقالاتی که می نویسیم سهم کوچکی در ترویج فرهنگ صحیح نگهداری و رفتار با حیوانات خانگی داشته باشیم. امیدوارم از خواندن محتوای من لذت ببرید و استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *