مقالات آموزشی, گربه

گاز گرفتن گربه نشانه چیست؟ (علت + روش های جلوگیری از آن )

گاز گرفتن گربه

این واقعیت که گربه های خانگی موجودات بامزه و همدمی کوچک هستند برای دوستداران حیوانات خانگی کاملا قابل درک است و این واقعیت که ما آنها را بدون قید و شرط دوست داریم نیز یک واقعیت است. اما با وجود همه دلپذیری آنها، حیوانات خانگی ما حیوان هستند. علاوه بر این، آنها شکارچی هستند و آنها سلاح هایی برای دفاع و حمله دارند و دفاع آنها شامل دندان ها و چنگال های آنهاست. یکی از مشکلات در نگه داری گربه، گاز گرفتن گربه است و حتی مهربان ترین گربه هم روزی می‌تواند از دندان ها و چنگال هایش استفاده کند.

 

علت گاز گرفتن گربه چیست؟

 

علت گاز گرفتن گربه

 

حال این سوال پیش می‌آید که گاز گرفتن گربه نشانه چیست، بیایید در مورد مواردی صحبت کنیم که می‌توان در مورد پرخاشگری واقعی در حیوانات خانگی صحبت کرد. آنها می‌توانند بر اساس احساس خشم یا ترس باشند. پس گاز گرفتن گربه نشانه چیست ؟

  • گاز گرفتن گربه خانگی نشانه ترس است: گربه وقتی از شما می‌ترسد گاز می‌گیرد. این به دلیل یک اتفاق ناخوشایند است، به عنوان مثال، شما به طور تصادفی به یک حیوان آسیب رساندید. بنابراین پرخاشگری گربه به شما در این مورد دفاع از خود است.
  • گربه استرس دارد: استرس همچنین می‌تواند منبع رفتار پرخاشگرانه گربه ها باشد. گربه به دلیل ترس از چیزی یا به دلایلی بسیار عصبی است گاز می‌گیرد. ( از علف گربه برای کاهش استرس و اضطراب استفاده می‌کنند. )
  • گاز گرفتن گربه خانگی بعضی وقت ها نشانه ناراحتی است: گربه چون ناراحت است گاز می‌گیرد. گاهی اوقات به دلیل ناراحتی او، که ممکن است به دلیل نیازهای برآورده نشده حیوان خانگی باشد. سپس عصبی می‌شود و رفتارش پرخاشگرانه می‌شود.
  • به دلیل بیش فعالی به شما حمله می‌کنند: برخی از حیوانات خانگی بسیار بیش فعال هستند، که می تواند نتیجه ویژگی های شخصیتی باشد. این ویژگی شخصیتی آنها را بیشتر در معرض عوامل تحریک کننده قرار می دهد و می‌تواند دلیل گاز گرفتن باشد.
  • گاز گرفتن گربه خانگی نشانه بیماری و درد در گربه است: آیا گربه به دلیل بیماری یا درد گاز می‌گیرد؟ بله گاهی اوقات. وقتی حیوان خانگی شما شروع به رفتار تهاجمی می‌کند، باید فاکتور سلامتی را در نظر بگیرید.

 

 

آیا گاز گرفتن گربه خطرناک است؟

 

گاز گرفتن گربه خانگی

 

احتمالاً با گاز گرفتن گربه ی خود مواجه شده اید، گاز گرفتن گربه با خراش ها و زخم هایی دردناک همراه است. متأسفانه گاز گرفتن گربه بسیار جدی تر از آن چیزی است که ما فکر می‌کنیم. گاز گرفتن گربه با نیش حیوانات دیگر، مثلاً از سگ، متفاوت هست. دندان‌های گربه‌ها تیز و نازک هستند، زخم‌های ناشی از آنها مانند بریدگی چاقو است، اگرچه کوچک، اما بسیار عمیق است. حفره دهان و بزاق گربه حاوی تعداد زیادی میکروارگانیسم های بیماری زا هستند که هنگام گاز گرفتن گربه به لایه های عمیق بافت ها نفوذ می‌کنند و باعث عفونت شدید (تقریباً در 50٪ موارد عفونت) می‌شوند.

ولی همیشه نباید گاز گرفتن گربه را خطر تلقی کرد به عنوان مثال، زمانی که حیوان فقط به آرامی گاز می‌گیرد شما به سادگی می‌توانید چنین رفتار گربه را نادیده بگیرید یا با نوازش پوست گربه به او نشان دهید که آن را دوست دارید. اگر گاز گرفتن گربه به دلیل اینکه دوست ندارد نوازش شود باشد چه باید کرد؟ راستش را بخواهید، نیازی به تغییر گربه خود ندارید. بهترین کار این است که حیوان خانگی خود را همان طور که هستند بپذیرید.

 

 

روش های جلوگیری از گاز گرفتن گربه

  • وقتی یک گربه به دلیل ترس حمله می‌کند و گاز می‌گیرد.

مقابله با این امر آسان نیست و نیاز به صبر و شکیبایی زیادی دارد. شما باید نگرش حیوان خانگی خود را نسبت به خود تغییر دهید. کاری کنید او دیگر از شما نترسد. همیشه با صدای ملایم و دوستانه با حیوان صحبت کنید. از تشویقی گربه برای پاداش دادن به حیوان خانگی خود برای رفتار خوب استفاده کنید و آنها را به بازی تشویق کنید و بیشتر از همه، صبور باشید. برای خرید اسباب بازی گربه و مشاهده لیست محصولات کلیک کنید.

 

  • گربه گاز می‌گیرد چون ناراحت است.

در صورت استرس، بهترین پاسخ به این سوال: “گربه ای که گاز می‌گیرد، چگونه از شیر بگیریم؟” حذف منبع آن است. مشکل این است که همیشه نمی‌توان علت استرس حیوان را شناسایی کرد و حتی بیشتر از آن خلاص شد. اگر نمی‌توانید محرک استرس زا را از بین ببرید، می‌توانید سعی کنید آن را دوباره ارزیابی کنید و برای حل مشکل گاز گرفتن گربه کاری بکنید. راه دیگر این است که توجه گربه را به هدف دیگری هدایت کنید. شما می‌توانید با تنوع بخشیدن به زندگی حیوان خانگی خود به این هدف برسید. در موارد پرخاشگری ناشی از ناراحتی و گاز گرفتن گربه، می‌توانید همان روش هایی را که قبلاً در نظر گرفته شده بود، امتحان کنید. وقتی یک گربه به این دلیل گاز می‌گیرد، می‌توانید توجه حیوان را به چیز دیگری تغییر دهید و زندگی او را متنوع کنید.

جهت اطلاع از قیمت قطره چشم گربه و خرید کلیک کنید.

 

حل مشکل گاز گرفتن گربه

 

  • گربه وقتی بیش فعال است گاز می‌گیرد.

بیش فعالی یکی از دلایل جدی پرخاشگری در گربه ها است، زیرا منشأ آن در روان حیوانات نهفته است. درمان اختلال عاطفی دشوار است، اما ممکن است. با این حال، ممکن است نیاز به رفتار درمانی طولانی‌مدت با داروهای مناسب باشد.

داروهایی وجود دارند که بر روی گربه ها اثر آرام بخشی دارند و برای حل مشکل گاز گرفتن گربه مورد استفاده قرار میگیرند. برخی از آنها حتی در فروشگاه های حیوانات خانگی موجود است. فراموش نکنید که قبل از استفاده دستورالعمل ها را به دقت بخوانید و توصیه های موجود در آن را برای حل مشکل گاز گرفتن گربه دنبال کنید و بهتر است با دامپزشک مشورت کنید. همچنین به یاد داشته باشید که نباید بدون نظارت دامپزشک به حیوان خانگی خود داروهای قوی بدهید. به خصوص داروهایی که برای انسان یا سایر انواع حیوانات خانگی در نظر گرفته شده است.

 

  • گربه به دلیل بیماری حمله می‌کند و گاز می‌گیرد.

هنگامی که گربه به دلیل بیماری و درد گاز می‌گیرد، تنها راه حل برای جلوگیری از گاز گرفتن گربه خانگی این است که حیوان را درمان کنید. تا زمانی که مطمئن شوید گربه خانگی خود حالش بهتر است. متابولیسم گربه با متابولیسم انسان متفاوت است. آنها به داروها واکنش متفاوتی نشان می‌دهند. به همین دلیل، اکثر داروهای انسانی نباید به حیوانات خانگی داده شود.

جهت خرید اسکرچر گربه و اطلاع از قیمت محصولات کلیک کنید.

 

نتیجه گیری

هرگز تنبیه نکنید! تنبیه بدنی به ویژه ممنوع است! این فقط می‌تواند وضعیت را بدتر کند، اما مشکل را حل نمی‌کند. هنگام بزرگ کردن گربه، فقط از انگیزه های مثبت استفاده کنید. مشکل رفتار پرخاشگرانه حیوان خانگی پیچیده تر از آن چیزی است که ممکن است به نظر برسد. شما باید عوامل زیادی مانند روح و روان حیوان و عوامل خارجی مانند محیطی که در آن زندگی می‌کند را در نظر بگیرید. یافتن پاسخ برای این سوال که چگونه گربه را از گاز گرفتن جدا کنیم می‌تواند دشوار باشد، اما کلید موفقیت است!

جوامع فردی باید در مورد خطرات گزش گربه و نحوه پیشگیری از آن، از جمله واکسیناسیون گربه ها در برابر هاری، آموزش ببینند. ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی باید آموزش های ویژه ای را در زمینه مدیریت صحیح چنین آسیب هایی دریافت کنند. مقامات بهداشت عمومی و سیاست گذاران باید اطمینان حاصل کنند که هاری در جمعیت های حیوانی کنترل می‌شود و منابع کافی دارو برای درمان پس از مواجهه و درمان آنتی بیوتیکی پیشگیرانه در افرادی که گزیده شده اند در دسترس است. آنها همچنین باید از تحقیقات علمی با هدف یادگیری بیشتر در مورد بار گاز گرفتن گربه حمایت کنند.

 

 

جهت خرید غذای گربه هپی کت و مشاهده محصولات کلیک کنید.

درباره امیر ساجدی

سلام من امیر ساجدی هستم ، صنایع غذایی خوندم ، چند سالی هست که در زمینه پت فعالیت دارم و در همین راستا تولید محتوا میکنم به حیوانات مخصوصا گربه ها علاقه زیادی دارم ، گربه خودم نینا الان یک سال و نیم سن داره ، همیشه سعی کردم اطلاعات خودم رو به روز نگهدارم تا بتونم به بهترین شکل ازش مراقبت کنم. در کنار دوستانم چیوو رو به وجود آوردیم تا بتونیم روی بهتر کردن زندگیشون کنار ما آدم ها نقش مفیدی داشته باشیم و تلاش میکنیم با مقالاتی که می نویسیم سهم کوچکی در ترویج فرهنگ صحیح نگهداری و رفتار با حیوانات خانگی داشته باشیم. امیدوارم از خواندن محتوای من لذت ببرید و استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *