اخبار

سفر پرماجرای یک سنجاب از تبریز تا لرستان

خبر قدیمی ولی جالب!

مسئول منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد از بازگشت یک بطانه سنجاب ایرانی از تبریز به این منطقه خبر داد.‎

‎ علیرضا رحیمی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه لرستان، اظهار کرد: با تلاش و مسئولیت‌پذیری یک زوج تبریزی  ‎ دوستدار محیط زیست یک بطانه سنجاب در زیستگاه خود، سفیدکوه خرم آباد رها سازی شد.

وی اضافه کرد: این سنجاب توسط افراد سودجو زنده گیری و به خارج از استان انتقال داده شده بود که زوج تبریزی آن را خریداری و پس از نگهداری پنج ماهه تصمیم به رهاسازی آن در طبیعت و زیستگاه اصلی خود می گیرند.

رحیمی ادامه داد: با تحقیقاتی که از فروشنده به عمل می‎آورند مشخص می‎شود که سنجاب مربوط به منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‎آباد است لذا با مسافرت از تبریز به خرم‎آباد این سنجاب را جهت رهاسازی در زیستگاه اصلی خود تحویل پاسگاه محیط بانی کلدر می‎دهند.

مسئول منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‎آباد تصریح کرد: عمل این زوج جوان نمونه‎ای از مسئولیت پذیری اجتماعی در قبال محیط زیست است که جای تقدیر دارد.

وی وسعت منطقه حفاظت شده سفيدكوه را 69 هزار و 500 هكتار در شمال غربي خرم‎آباد اعلام کرد و گفت: بخش اعظم اين منطقه را ارتفاعات تشكيل مي‎دهد كه مرتفع‎ترين نقطه آن كوه كوربوري به ارتفاع 2854 متر و پست‎ترين آن داراي ارتفاع 1500 متر از سطح دريا است.

رحیمی با اشاره به جانوران شاخص منطقه اظهار کرد: سنجاب ایرانی، کل وبز، خرس قهوه‎ای، پلنگ، گربه وحشی، رودک، گرگ و… از گونه‎های جانوری شاخص منطقه هستند.

تاریخ خبر : خرداد 1396

منبع خبر ISNA.IR

درباره امیر ساجدی

سلام من امیر ساجدی هستم ، صنایع غذایی خوندم ، چند سالی هست که در زمینه پت فعالیت دارم و در همین راستا تولید محتوا میکنم به حیوانات مخصوصا گربه ها علاقه زیادی دارم ، گربه خودم نینا الان یک سال و نیم سن داره ، همیشه سعی کردم اطلاعات خودم رو به روز نگهدارم تا بتونم به بهترین شکل ازش مراقبت کنم. در کنار دوستانم چیوو رو به وجود آوردیم تا بتونیم روی بهتر کردن زندگیشون کنار ما آدم ها نقش مفیدی داشته باشیم و تلاش میکنیم با مقالاتی که می نویسیم سهم کوچکی در ترویج فرهنگ صحیح نگهداری و رفتار با حیوانات خانگی داشته باشیم. امیدوارم از خواندن محتوای من لذت ببرید و استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *