مقالات آموزشی, گربه

آشنایی با شایع ترین دلایل قهر کردن گربه

قهر کردن گربه

گربه ها تقریبا رفتاری مشابه انسان ها داشته و گاهی اوقات قهر می‌کنند. البته رفتارهایی از سوی انسان ها و سایر دلایل، قهر کردن گربه را به دنبال دارد.

زیرا گربه یکی از حیوانات خانگی می‌باشد که نسبت به اخلاق و رفتار آدم های اطراف خود، حساسیت خاصی نشان می‌دهد. برای مثال در صورت ایجاد استرس، حیوان دچار افسردگی شده و ریزش مو نمایان می‌شود. بنابراین شناخت علائم و نشانه های قهر گربه الزامی بوده تا از انجام آن ها اجتناب نمود.

 

علائم قهر گربه

اطلاع از علایم قهر کردن گربه و رمز گشایی از اخلاق و رفتار او تقریبا کار دشواری است که تنها با داشتن یک گربه خانگی و نگهداری از او در بازه زمانی طولانی مشخص می‌گردد.

زیرا گربه با وجود ناز بودن، برخی مواقع آشفته و پرخاشگر می‌شود که علت چنین رفتاری می‌تواند موضوعات متعددی باشد. پس نکته اصلی این است که صاحب گربه بداند چگونه با او رفتار کند. البته یک گربه پرخاشگر و عصبانی، علائمی جهت نمایش قهر خود دارد که باید با زبان بدن گربه آن ها را تفسیر کرد.

 

علائم قهر گربه

 

جهت خرید، اطلاع از قیمت خاک گربه و مشاهده لیست محصولات، کلیک کنید.

 

گاز گرفتن

زمانی که گربه به صاحب خود التماس کرده که او را نوازش کند و سپس دستش را گاز بگیرد، پرخاشگری نوازش گفته می‌شود که یک حرکت طبیعی می‌باشد. اگر این رفتار ادامه دار باشد، حیوان را آزار داده و یکی از دلایل قهر کردن گربه محسوب می‌شود.

البته این کار به معنای عصبانی بودن گربه نبوده و خواهان کنترل تعامل می‌باشد. پس این پیام را به صاحب خود می‌رساند که نوازش های طولانی و بیش از حد، او را تحریک می‌کند.

 

حتما بخوانید: گربه dsh چیست

 

امتناع از وعده غذایی

زمانی که گربه افسرده یا ناراحت است از خوردن وعده غذایی خود امتناع می‌کند. البته علت چنین اتفاقی و قهر کردن گربه، واکنش به مکان ناآشنا یا جدید، یک اتفاق بزرگ در منزل یا تغییر روال روزانه می‌باشد که تولد نوزاد را نیز در بر می‌گیرد. بنابراین اگر بیشتر از یک یا دو وعده و یا یکی دو غذا را نخورد، به احتمال زیاد به یک نوع بیماری مبتلا شده که باید گربه را نزد دامپزشک برد.

 

در رابطه با غذای بچه گربه در مقالات دیگر به طور کامل صحبت کرده ایم، جهت آشنایی کلیک کنید.

 

کرک ناگهانی

یکی دیگر از علایم قهر کردن گربه، کرک ناگهانی، دم بوته ای و خزدار، بدن خمیده و قوس دار کمانی است که جثه حیوان ترسناک تر و بزرگ تر از قبل به نظر می‌رسد. پس چنین موقعیتی را خنده دار و زیبا جلوه نداده و نوازش او را قطع کنید.

همچنین اگر دلیل این وضعیت را نمی دانید، به قهر گربه فضا و زمان داده تا از ضربه ناگهانی یا گاز گرفتن او در امان باشید.

علائم قهر کردن گربه بسیار زیاد و متفاوت بوده که رایج ترین آن ها، نگاه گربه از دور به صاحب خود است. پس گربه با رعایت فاصله خود با صاحب، ناراحتی و قهر را بروز داده و نباید به او فشار آورد. زیرا شما رفتارهایی از خود نشان داده اید که در توقع گربه نبوده و با نزدیک شدن به او، بیشتر از قبل گربه را ناراحت و عصبانی می‌کنید.

یکی دیگر از علائم قهر گربه می‌توان به پنهان شدن او اشاره کرد که میزان ترس و نارضایتی خود را به نمایش می‌گذارد. پس در نسبت به چنین کاری عکس العمل نداشته تا پروسه رفلکس محافظتی را طی نماید و از پرخاشگری و اضطراب او کاسته شود.

 

جهت خرید پرزگیر و برس گربه و مشاهده لیست محصولات کلیک کنید.

 

دلایل قهر کردن گربه

انجام کار ناخواسته در منزل یکی از دلایل اصلی قهر کردن گربه است. زیرا این حیوان خانگی از روحیه حساسی برخوردار بوده و به محض ایجاد هر گونه استرسی قهر خواهد کرد. بنابراین محیط خانه باید کاملا آرام باشد.

زیرا قهر گربه استرس را به دنبال داشته و یکی از دلایل اصلی ریزش مو و افسردگی محسوب می‌شود. البته از دلایل اصلی قهر گربه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

قهر گربه

 

کم خوابی

یکی از دلایل قهر کردن گربه به کم خوابی او بر می‌گردد. زیرا این حیوان خانگی روی خواب خیلی حساس بوده و تنبلی او به حدی زیاد است که به 16 الی 18 ساعت خواب در طول روز نیاز دارد.

بنابراین اگر عاملی خواب گربه را مختل نماید، بداخلاق و ناراحت شده و با صاحب خود قهر می‌کند. در نتیجه قهر گربه به راحتی تشخیص داده می‌شود و بروز برخی از رفتارها، نشانه های اصلی قهر می‌‍‌باشد.

 

 

تنبیه

تنبیه یکی دیگر از دلایل قهر کردن گربه است. البته گربه ها جزء آن دسته از حیواناتی هستند که در زمان بیداری، بازیگوش بوده و مدام در حال شیطنت می‌باشند. همچنین با وسایل مختلفی همچون توپ، سیم، بند کیف، کفش و… بازی می‌کنند و به پاهای صاحب خود چنگ می‌زنند یا آویزان می‌شوند.

پس زمانی که گربه ها عصبانی می‌شوند و یا شیطنت می‌کنند، نیازی به تنبیه ندارند. زیرا روحیه حساس گربه با تنبیه یا پس زدن، خدشه دار شده و سریع قهر می‌کند. یکی از ساده ترین روش هایی که می‌توانید گربه تان را سرگرم کنید و از خراب شدن وسایل منزلتان جلوگیری کنید خرید اسباب بازی گربه است.

 

نحوه خوشحال کردن گربه

یکی از راه های جلوگیری از قهر کردن گربه، خوشحال کردن او می‌باشد. زیرا این حیوان فوق العاده، شایسته همان میزان خوشحالی است که صاحبش زمان نگهداری از او بهره می‌برد.

پس جهت کاهش فشارهای روانی، استرس و ریزش مو گربه بایستی راهکارهای زیر را به کار برد تا حیوان خوشحال و شادی را در منزل نظاره کرد.

 

خوشحال كردن گربه

 

حتما بخوانید: بیماری جرب در گربه

 

ایجاد تحرک و فعالیت در گربه

یکی از راه های خوشحال کردن و جلوگیری از قهر کردن گربه، فعال نگه داشتن او است. زیرا گربه ها به طور طبیعی ورزشکار بوده و عاشق پرسه زدن در خیابان و خانه هستند.

پس با تامین غذاهای مختص به گربه، آن ها را مشغول کرده و همزمان چند اسباب بازی در اختیار حیوان گذاشته تا اعتدال را رعایت نمایید. همچنین از اضافه وزن جلوگیری کنید. یکی دیگر از راه های خوشحال کردن گربه ها، خرید تشویقی گربه است، تشویقی ها معمولا جهت تربیت درست حیوانات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

بروز روحیه شکارچی درون گربه

گربه ها در واقع شکارچیان ماهری هستند و نسبت به فضای اطراف خود خیلی فعال و کنجکاو می‌باشند. پس اگر همانند یک شکارچی با حیوان رفتار نشود، قهر کردن گربه را به دنبال داشته و از خانه فرار خواهد کرد. بنابراین جهت تحریک روحیه شکاری گربه می‌توان غذای مورد علاقه حیوان را در خانه پنهان کنید و از او درخواست کنید به شکار خوراکی برود.

درباره امیر ساجدی

سلام من امیر ساجدی هستم ، صنایع غذایی خوندم ، چند سالی هست که در زمینه پت فعالیت دارم و در همین راستا تولید محتوا میکنم به حیوانات مخصوصا گربه ها علاقه زیادی دارم ، گربه خودم نینا الان یک سال و نیم سن داره ، همیشه سعی کردم اطلاعات خودم رو به روز نگهدارم تا بتونم به بهترین شکل ازش مراقبت کنم. در کنار دوستانم چیوو رو به وجود آوردیم تا بتونیم روی بهتر کردن زندگیشون کنار ما آدم ها نقش مفیدی داشته باشیم و تلاش میکنیم با مقالاتی که می نویسیم سهم کوچکی در ترویج فرهنگ صحیح نگهداری و رفتار با حیوانات خانگی داشته باشیم. امیدوارم از خواندن محتوای من لذت ببرید و استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *