مقالات آموزشی, سگ

علت گاز گرفتن سگ چیست؟ | عوارض گاز گرفتن سگ

گاز گرفتن سگ

گاز گرفتن سگ یکی از رایج ترین مواردی است که ممکن است بسیاری از افراد آن را تجربه کرده باشند. اگر برای حل مشکل گاز گرفتن توله سگ و سگ امری انجام ندهید، ممکن است خطرات جدی برای شما به وجود آید. فردی که دچار گاز گرفتگی سگ می‌شود، قطعا بسیار وحشت زده خواهد شد و نمی‌تواند به خوبی با حیوانات ارتباط برقرار کند.

یک روش قطعی برای این که بتوان گاز گرفتن سگ را از بین برد وجود ندارد؛ اما راه حل هایی وجود دارد که بتوان این احتمال را کاهش داد. ما در این مقاله قصد داریم نکات مهمی در خصوص گاز گرفتن سگ و عوارض گاز گرفتن سگ با شما صحبت کنیم.

 

عوارض گاز گرفتن سگ

شاید گاز گرفتن سگ برای بسیاری از افراد موضوعی عادی باشد، اما باید بدانید که خطر گاز گرفتن سگ کاملا جدی است و در بسیاری از مواقع عوارض بسیار خطرناکی را برای فرد به دنبال دارد.

در خصوص عوارض گاز گرفتن سگ باید بگوییم که دهان سگ ها و توله سگ حاوی باکتری ها و میکروب های زیادی است. بنابراین زمانی که سگی شما را گاز می‌گیرد باکتری های زیادی به بدن شما وارد شده و زمینه ایجاد بیماری های زیادی در بدن شما ایجاد می‌شود.

همچنین یکی از عوارض جدی و مهم گاز گرفتن سگ، بیماری هاری است. بنابراین در برخی موارد اگر سگی شما را گاز گرفته یا حتی چنگ بیندازد، احتمال زیادی وجود دارد که به بیماری هاری مبتلا شوید.

بر اساس گزارشاتی که سازمان بهداشت جهانی منتشر کرده سالانه حدود 59000 هزار نفر در سراسر دنیا بر اثر بیماری هاری جان خود را از دست می‌دهند و گفته شده که 99 درصد از این افراد از طریق گاز گرفتن سگ به این بیماری مبتلا شده‌اند.

بنابراین عوارض گاز گرفتن سگ کاملا جدی است. جالب است بدانید سگ هایی که دچار هاری شده اند، می‌توانند از طریق گاز گرفتن، خراش و یا حتی بزاق دهان این ویروس را به انسان و هر حیوان دیگری انتقال دهند. به همین علت باید عوارض گاز گرفتگی سگ را جدی بگیرید و در سریع ترین زمان ممکن به مراکز درمانی مراجعه نمایید.

 

جهت آشنایی با نحوه تهیه سوپ برای سگ ، کلیک کنید و مقاله دیگر ما را بخوانید.

 

عوارض گاز گرفتن سگ

 

علت گاز گرفتن توله سگ

علت گاز گرفتن توله سگ موارد مختلفی است. ما در این بخش برخی از دلایل گاز گرفتن توله سگ را برای شما بیان می‌کنیم.

  • بازیگوشی

یکی از اصلی ترین دلایل گاز گرفتن توله سگ ها را می‌توان بازیگوشی آن ها بیان کرد. این بدین معناست که آن ها برخی موارد برای تخلیه کردن انرژی خود و بازی کردن اقدام به گاز گرفتن می‌کنند، یکی از راه هایی که می‌توان این مشکل را حل کرد خرید اسباب بازی سگ است، سگ ها می‌توانند با بازی کردن با آنها انرژی خود را تخلیه کنند.

توله سگ ها معمولا برای بازی کردن با خودشان معمولا شروع به گاز گرفتن همدیگر می‌کنند. بنابراین گاهی به صورت غریزی برای بازی با انسان ها نیز آن ها را گاز می‌گیرند.

 

  • محبت

گاهی ممکن است پیش بیاید که سگ ها برای نشان دادن محبت و دوست داشتن خود و حتی برای نشان دادن حس مالکیت به صاحبان خود، آن ها را گاز بگیرند، حال این گاز گرفتن ممکن است کاملا بدون درد باشد. شما با روش های خاصی می‌توانید به او نشان دهید که این کار را انجام ندهد.

 

  • خارش لثه

همان طور که می‌دانید توله سگ ها دندان های شیری دارند و تا 6 ماهگی آن را از دست می دهند و به دنبال آن دندان های ثابت آن ها رشد می کند.

همین امر موجب شده تا لثه آن ها خارش داشته باشد و در نهایت آن ها برای رفع این خارش مجبور به گاز گرفتن می‌شوند. برای حل مشکل گاز گرفتن توله سگ به دلیل خارش لثه می‌توانید برای آن ها دندانی های مخصوص تهیه کنید.

 

حتما بخوانید: علت لیس زدن سگ چیست؟
  • کنجکاوی

اکثر سگ ها معمولا در زمان تولگی کنجکاو هستند و تمایل دارند تا اکثر وسایل اطراف را مزه کنند و آن ها را بشناسند. بنابراین این می‌تواند یکی از دلایل گاز گرفتن توله سگ ها باشد.

 

  • ترس و استرس

برخی از سگ ها استرس و ترس خود را با پارس کردن و برخی دیگر این احساس را با گاز گرفتن نشان می‌دهند. در این خصوص شما باید دلایل ترس و استرس او را پیدا کنید تا بتوانید از گاز گرفتن او جلوگیری کنید.

 

علت گاز گرفتن توله سگ

 

 

جلوگیری از گاز گرفتن سگ

برای این که سگی به شما حمله نکند و شما را گاز نگیرد باید در مواجه با سگ ها باید بسیار احتیاط کنید. برای جلوگیری از گاز گرفتن سگ سعی کنید هیچ گاه به سگ های غریبه نزدیک نشوید، مخصوصا اگر سگ ها بسته شده و یا پشت حصاری حبس شده باشند.

همچنین توجه داشته باشید که سگ های غریبه را تا زمانی که صاحبان آن ها اجازه نداده‌اند، نوازش نکنید. زیرا ممکن است حیوان شما را به عنوان یک خطر و تهدید شناسایی کند و اقدام به گاز گرفتن کند.

علاوه بر این موضوع باید بدانید که روش هایی برای جلوگیری از گاز گرفتن سگ وجود دارد که با شناسایی آن ها می‌توانید از این امر جلوگیری کنید.

 

حتما بخوانید: آشنایی با سگ هاسکی

راه هایی برای جلوگیری از گاز گرفتن سگ ها

از جمله راهکارهایی که برای جلوگیری از گاز گرفتن سگ ها ارائه شده، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

  • عقیم کردن سگ ها

عقیم کردن سگ ها موجب شده تا میل سگ ها برای دعوا کردن، پرسه زدن و جنگیدن با یکدیگر کمتر شود. عقیم کردن سگ ها می‌تواند تا حدود زیادی احتمال گاز گرفتن آن ها را کاهش دهد.

 

  • تربیت اجتماعی سگ ها برای حضور در جامعه

منظور از اجتماعی تربیت کردن سگ ها این است که آن ها را افراد غریبه و ناشناس معرفی کنید. در واقع ایجاد شرایطی که باعث شود سگ ها با افراد ناشناس آشنا شوند و با آن ها در ارتباط باشند موجب شده تا در مواجه با چنین افرادی احساس ترس و وحشت نداشته و در نهایت اقدام به گاز گرفتن نکنند.

 

  • آموزش رفتار مناسب

سعی کنید از انجام بازی های تهاجمی با سگ های خود جلوگیری کنید. همچنین اجازه ندهید که سگ های شما وسایل یا دست شما را گاز بگیرند. سعی کنید برای رفتار آن ها محدوده خاصی را تعیین کنید یا اینکه یکسری وسایل سگ تهیه کنید تا سرگرم این‌ها شود.

یکی دیگر از راه هایی که می‌توانید با استفاده از آن رفتار مناسب را به سگ آموزش دهید استفاده از تشویقی سگ است.

در صورتی که در رفتارهای سگ خود رفتار خطرناکی را نسبت به دیگران مشاهده کردید، بهتر است از دامپزشک برای کنترل این رفتارها کمک بگیرید تا بتوانید زبان بدن سگ ها را یاد بگیرید.

 

جلوگیری از گاز گرفتن سگ

 

  • مسئول بودن صاحب سگ

بهتر است برای سگ خود کارت شناسنامه دار و یک دامپزشک در نظر بگیرید تا مراقبت های لازم مانند در رابطه با برنامه زمانی واکسن سگ خود و بیماری هاری برای امنیت افراد و سایر الزامات نگهداری از فرد را انجام دهند.

برای نگهداری از سگ ها مسئولیت پذیر باشید، اجازه ندهید سگ هایتان پرسه بزند یا ان ها را با زنجیر نبندید؛ زیرا این امر موجب شده تا آن ها خطرناک شوند.

 

  • مراقبت بیشتر در زمان ازدحام

در صورتی که نمی‌دانید سگ شما در شرایط جدید و در زمان ازدحام چه واکنشی نشان می‌دهد، باید بسیار احتیاط کنید. در صورتی که او در مکان های شلوغ ترس و استرس دارد، بهتر است او را از این فضاها دور کنید.

همچنین می‌توانید با کمک دامپزشکان یا افرادی که در زمینه نگهداری از سگ ها تخصص دارند، کمک بگیرید و مراقبت های بیشتر را نسبت به آن ها اعمال کنید.

جهت خرید پارک سگ در مدل ها و ابعاد مختلف، کلیک کنید.

 

جمع بندی

گاز گرفتن سگ یکی از مشکلات رایجی است که معمولا برای افرادی که حیوان خانگی دارند پیش می‌آید. به علاوه برخی ها ممکن است در فضایی قرار داشته که مورد هجوم سگ ها قرار بگیرند.

همان طور که گفته گاز گرفتن سگ ها موجب انتقال ویروس ها و باکتری های زیادی به بدن شما می‌شود، به همین علت باید از روش های فوق برای جلوگیری از گاز گرفتگی کمک بگیرید.

درباره امیر ساجدی

سلام من امیر ساجدی هستم ، صنایع غذایی خوندم ، چند سالی هست که در زمینه پت فعالیت دارم و در همین راستا تولید محتوا میکنم به حیوانات مخصوصا گربه ها علاقه زیادی دارم ، گربه خودم نینا الان یک سال و نیم سن داره ، همیشه سعی کردم اطلاعات خودم رو به روز نگهدارم تا بتونم به بهترین شکل ازش مراقبت کنم. در کنار دوستانم چیوو رو به وجود آوردیم تا بتونیم روی بهتر کردن زندگیشون کنار ما آدم ها نقش مفیدی داشته باشیم و تلاش میکنیم با مقالاتی که می نویسیم سهم کوچکی در ترویج فرهنگ صحیح نگهداری و رفتار با حیوانات خانگی داشته باشیم. امیدوارم از خواندن محتوای من لذت ببرید و استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *