مقالات آموزشی, گربه

همه چیز در مورد گربه DSH

گربه dsh

یکی از پر تعداد ترین نژادهای گربه همان گربه های اهلی هستند که موهای کوتاهی دارند و در خیابان ها و کوچه ها زیاد دیده می‌شوند. در سراسر جهان این گونه از گربه ها از شناخته ترین نژاد ها محسوب می‌شوند. اگر علاقه‌مند هستید همه چیز را درباره گربه دی اس اچ بدانید تا پایان محتوا همراه ما باشید.

 

گربه DSH چیست؟

در قسمت قبل شما با این نوع نژاد گربه آشنا شده‌اید و پاسخ گربه dsh چیست را دریافت کرده‌اید در این بخش قصد داریم با ویژگی های شخصیتی این نوع گربه شما را آشنا کنیم.

این نوع نژاد گربه همانند بسیاری از دیگر گربه ها بازیگوش و جنب و جوش بوده و مثل آدم ها رفتار آن غیر قابل پیش بینی است. به دلیل این که تمایل زیادی به بازی کردن و جست و خیز دارد باید حتما قسمتی از روز را به بازیگوشی اختصاص دهد به همین دلیل اگر در خانه خود گربه اهلی مو کوتاه دارید، حتما اسباب بازی های مناسب را برای آن تهیه کنید (جهت مشاهده لیست محصولات مرتبط با اسباب بازی گربه کلیک کنید). انرژی زیادی که گربه های DSH دارند باعث شده بسیار بازیگوش شوند به همین دلیل باید این انرژی را خالی کنند.

در غیر این صورت ممکن است کارهای ناپسندی انجام دهند. گربه های اهلی مو کوتاه به جهت این که آمیخته ای از گونه ها و نژاد های مختلفی هستند، نمی‌توان به طور دقیق ویژگی های ظاهری مشخصی برای آن ها بیان کرد.

این گربه ها را می‌توانید در اندازه، رنگ ها و شکل های مختلفی پیدا کنید. برخی از آن ها ممکن است تپل و چاق برخی دیگر استخوانی و لاغر هستند.

تفاوت های مختلف گربه های dsh باعث شده از دیگر گربه های دارای نژاد اصیل تشخیص آن ها سخت باشد. خوبی که گربه های مو کوتاه دارند این است که در همه جا پیدا می‌شوند. برخی از آن ها دارای رنگ قهوه ای و کبود، برخی دیگر لکه های متفاوتی روی بدن‌شان دارند.

با توجه به منطقه اقلیمی و از کشوری به کشور دیگر گربه های DSH با هم تفاوت های عمیقی دارند. به عنوان نمونه از نظر هیکل و ظاهر گربه های اهلی مو کوتاهی که در خیابان های ایران دیده می‌شوند با گربه های اهلی مو کوتاهی که در خیابان های آمریکا دیده می‌شوند، متفاوت هستند.

در میان گونه های مختلف گربه، نژاد DSH به خوبی با انسان ارتباط برقرار می‌کند و خیلی زود به صاحب خود وابسته می‌شود. با این که این نوع گربه ها شباهت زیادی به دیگر گربه ها دارند؛ ولی برخی از رفتارهای آن ها می‌تواند، متفاوت باشد.

به عنوان نمونه، برخی از آن ها بازیگوش، برخی دیگر خجالتی و بعضی دیگر ممکن است گستاخ باشند. بعضی از این گربه ها بسیار زرنگ و با هوش اند، برخی دیگر ابله و خنگ هستند.

 

حتما بخوانید: گربه سیامی

 

انواع گربه DSH

تمام گربه های که در خیابان دیده می‌شوند، جزو انواع گربه dsh نیستند و با توجه به اندازه مو و پوشش بدن آن ها می‌توانید، تشخیص دهید، که جزو کدام گروه می‌شوند.

در این جا می‌خواهیم شما را با گربه DMH و گربه DLH آشنا کنیم:

گربه مو متوسط خانگی همان گربه DMH یا Domestic Medium-haired است.

 

گربه نژاد DMH

 

گربه DLH

گربه مو بلند خانگی همان گربه DLH یا Domestic Long-haired می‌باشد و به عنوان یکی دیگر از نژادهای گربه های خیابانی – خانگی شناخته می‌شوند.

 

گربه نژاد DLH

 

برای کسب اطلاعات کامل در رابطه با علت استفراغ گربه کلیک کنید.

 

در سراسر جهان حدود ۶۰۰ میلیون گربه اهلی کوتاه مو وجود دارد به همین دلیل پیدا کردن آن ها کار بسیار آسانی است. بسیاری از این نوع گربه ها در خیابان ها ولگردی می‌کنند یا در پناهگاه ها هستند.

به جای اینکه از دامپزشکی ها یا مغازه ها یکی از این گربه ها را خریداری کنید، می‌توانید یکی از گربه های اهلی کوتاه مو که در خیابان ها پرسه می‌زنند را بگیرید و به خانه خود بیاورید.

اگر هم نمی‌خواهید این گربه ها را به خانه خود بیاورید، می‌توانید به آن ها محبت کنید و غذا بدهید. به طور کلی گربه های اهلی مو کوتاه بهترین انتخاب به عنوان حیوان خانگی هستند و همیشه سعی کنید گربه های خونگرم و کنجکاو را انتخاب کنید.

گربه های گوشه گیر و خجالتی که نمی‌گذارند به آن ها دست بزنید به هیچ عنوان انتخاب خوبی برای شما محسوب نمی‌شوند.

 

 

طول عمر گربه dsh

عوامل زیادی مانند مراقبت های بهداشتی، تغذیه و نحوه نگهداری روی طول عمر گربه dsh تاثیر گذار هستند. به طور کلی گربه های سالم نسبت به دیگر گربه ها عمر طولانی تری دارند و اگر به خوبی از آن ها نگهداری کنید، بین 15 تا 20 سال می‌توانند، عمر کنند.

یکی از معروف ترین گربه های روی کره زمین، گربه های اهلی مو کوتاه هستند. این نژاد از گربه ها سر خوشامد، بازیگوش، دوست داشتنی، خونگرم و خیلی شیرین می‌باشند. این گربه ها مقاومت بالایی از نظر سلامتی دارند به همین دلیل از طول عمر بالایی برخوردار هستند.

اگر شما یکی از این گربه ها را به خانه خود بیاورید و توجه و محبت زیادی به آن ها کنید، متوجه می‌شوید که چه قدر شما را دوست دارند.

گربه های dsh به دلیل این که نژاد ترکیبی دارند در برابر امراض و بیماری ها نسبت به نژاد های اصیل مقاومت بیشتری دارند لذا از طول عمر بالاتری هم برخوردار هستند.

نکته ای مهمی که در مورد این نوع گربه ها وجود دارد، این است که بسیار شکمو هستند و اگر حجم غذای آن ها مناسب نباشد، سریع چاق می‌شوند. لذا مقدار مشخصی از غذا را باید در وعده های معین و از پیش تعیین شده به آن ها بدهید. نکته با اهمیت دیگر این است که در زمان خرید غذای گربه به نوشته های روی بسته دقت کنید.

برای این که از بیماری های انگلی، عفونت و میکروبی آن ها را دور کنید باید این گربه ها را در خانه نگهداری کنید البته این کار باعث می‌شود، خیال شما بابت تصادف کردن و دزدیده شدن آن ها راحت باشد.

 

اگر تمایل دارید در رابطه با آموزش تربیت گربه بیشتر بدانید، کلیک کنید.

 

نگهداری گربه dsh در خانه

 

رژیم غذایی گربه dsh

همانطور که تا اینجای محتوا متوجه شدید، گربه های نژاد DSH به گربه های خیابانی معروف‌اند، این گربه در سنین پایین (تولگی) از شیر مادرشان تغذیه می‌کنند، اما در سنین بالاتر شما می‌توانید از غذای خشک گربه در برندهای مختلف ایرانی استفاده کنید، اگر قیمت محصولات برای شما مهم نیست، می‌توانید از برندهای خارجی استفاده کنید که کیفیت بالاتری نیز دارند.

 

جهت مشاهده لیست محصولات تشویقی گربه ونپی کلیک کنید.

 

نگهداری گربه dsh در خانه

گربه های DSH به دلیل این که موهای کوتاهی دارند به رسیدگی خاصی نیاز ندارند. برای نگهداری گربه dsh در خانه باید هفته ای 1 تا 2 بار موهای آن را شانه بزنید تا به درخشش و سلامت موهای او کمک شود.

گربه های که موهای بلند تا متوسطی دارند باید بیشتر به آن ها رسیدگی شود تا بین موهای آن ها گره ایجاد نشود. گربه های دی اس اچ ممکن است دوست نداشته باشند شما موهای آن ها را شانه و برس بکشید به همین دلیل باید از بچگی موهای آن ها را شانه بزنید.

نگهداری گربه های DSH نسبت به دیگر حیوانات بسیار بی دردسر و راحت است. مراقبت های مخصوص این گربه ها مانند رژیم غذایی سخت و سفت، نظافت دهان و تمیز نگاه داشتن بدن آن ها باید همیشه انجام شود.

گربه های دی اس اچ همیشه به توجه نیاز دارند و با توجه به این که آن ها حیواناتی تمیز هستند؛ ولی حمام کردن آن ها باید هفته ای یکبار انجام شود. همیشه به این نوع نژاد ها باید غذاهای سالم، کم چرب و پر خاصیت بدهید و همیشه باید فرصت های لازم را برای جنب و جوش و بازیگوشی برای آن ها فراهم کنید تا حوصله آن ها سر نرود.

گربه های dsh بسیار باهوش هستند به همین دلیل به راحتی می‌توانید آن ها را آموزش دهید. کنجکاوی و هوش بالای این گربه ها باعث شده، همیشه به دنبال یادگیری باشند.

این گربه ها را به هیچ عنوان دست کم نگیرید؛ چون خیلی زود راه باز کردن کشوها، کابینت و باز کردن درب خانه را یاد می‌گیرند.

برای خرید شامپو گربه با بهترین قیمت، کلیک کنید.

درباره امیر ساجدی

سلام من امیر ساجدی هستم ، صنایع غذایی خوندم ، چند سالی هست که در زمینه پت فعالیت دارم و در همین راستا تولید محتوا میکنم به حیوانات مخصوصا گربه ها علاقه زیادی دارم ، گربه خودم نینا الان یک سال و نیم سن داره ، همیشه سعی کردم اطلاعات خودم رو به روز نگهدارم تا بتونم به بهترین شکل ازش مراقبت کنم. در کنار دوستانم چیوو رو به وجود آوردیم تا بتونیم روی بهتر کردن زندگیشون کنار ما آدم ها نقش مفیدی داشته باشیم و تلاش میکنیم با مقالاتی که می نویسیم سهم کوچکی در ترویج فرهنگ صحیح نگهداری و رفتار با حیوانات خانگی داشته باشیم. امیدوارم از خواندن محتوای من لذت ببرید و استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *