مقالات آموزشی, سگ

معرفی سگ پودل عروسکی (خصوصیات آن + قیمت سگ پودل)

سگ های پودل عروسکی در طول تاریخ توسط همه دوست داشته شده‌اند و به عنوان یک نژاد محبوب شناخته می‌شوند. در واقع آنها حتی یک حیوان خانگی محبوب برای افراد مشهور و سلطنتی بوده‌اند. پودل های مینیاتوری و عروسکی به تدریج و از نژاد پودل استاندارد ایجاد شدند. سگ های پودل در ابتدا برای شکار تعلیم داده می‌شدند اما رفته رفته تنها به عنوان یک همراه مهربان و دوست‌داشتنی وارد زندگی افرادی شدند که آنها را دوست دارند. تاریخچه پودل عروسکی جدید نیست و به قرن 15 برمی‌گردد.

نقاشی ها و آثار تاریخی که روی دیوار ها و مقبره های مصری ها و رومی ها پیدا شده است، نشان از قدمت زیاد سگ نژاد پودل امروزی است. نام پودل به زبان انگلیسی به معنی سگ سیرک و پرش در آب است. این نژاد به عقیده خیلی ها اصلیتی آلمانی دارد ولی در کشور فرانسه پرورش و توسعه یافته است. سگ های پودل بسیار باهوش هستند، به طوری که معمولا بین سگ های دنیا در رتبه اول یا دوم باهوش ترین نژاد سگ قرار دارند. در زبان فرانسوی به پودل ها کانیشه می‌گویند که از ترکیب دو واژه ایجاد شده و به معنی اردک-سگ است. این سگ ها، وفادار، مهربان و دوست داشتنی هستند و اگر از آن ها خوب مراقبت کنید و نیازهایشان را برطرف کنید، همراهان خوب و بی دردسری برایتان خواهند بود. ما سه نوع سگ پودل عروسکی، مینیاتوری و معمولی داریم.

آیا سگ Poodle گزینه مناسبی برای خرید است؟

سگ پودل عروسکی، یک نژاد محبوب است زیرا به صاحبان خود عشق بسیاری می‌ورزد. اما نقطه ضعف این موجودات کوچک و دوست‌داشتنی اضطراب جدایی است و اگر مورد توجه قرار نگیرند صدمه روحی می‌بینند و اگر به مدت طولانی در خانه تنها بمانند، احتمالاً دچار استرس و کسالت می‌شوند. بنابراین اگر به طور تمام وقت بیرون از خانه کار می‌کنید، هنگام تصمیم گیری در مورد خرید سگ پودل عروسکی، بیشتر فکر کنید. شاید بهتر باشد نژاد دیگری را برای سرپرستی انتخاب کنید.

جهت مشاهده ظرف غذا برای سگ و اطلاع از قیمت آن کلیک کنید.

 

نکات نگهداری از سگ پودل

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که سگ‌های کوچک به تمرین و ورزش نیاز ندارند اما آنها اشتباه می‌کنند! حتی سگ‌های خیلی کوچک مانند سگ پودل عروسکی نیاز به آموزش مداوم و ورزش منظم دارند.

اجازه ندهید اندازه کوچک آنها شما را فریب دهد. سگ پودل عروسکی باهوش و پرانرژی است و پیاده روی روزانه همراه شما را دوست دارد. بنابراین ضروری است تا زمان زیادی را برای ورزش و فعالیت بدنی پودل‌ها فراهم کنید. حداقل یک ساعت در روز برایشان وقت بگذارید و آنها را با تمرینات و بازی‌های سرگرم کننده فراوان در خانه مشغول کنید، اگر هم به فکر تهیه باکس سگ ارزان هستید به این لینک مراجعه کنید.

 

سگ نژاد توی پودل عروسکی و مینیاتوری

 

نکات مثبت نگهداری سگ پودل

سگ پودل عروسکی در محیط خانه و کنار خانواده بسیار مهربان و با اعتماد به نفس است، همچنین دوست بسیار خوبی برای فرزندان‌تان خواهد بود و آنها را سرگرم می‌کند.

 

نکات منفی نگهداری سگ پودل

هزینه مراقبت از موهای سگ پودل عروسکی کمی بالا است و نیاز به توجه و وقت گذاری بالایی دارد. علاوه بر آن اگر بچه کوچک در منزل دارید نباید آنها در با هم تنها بگذارید چون ممکن است بچه‌های کوچک به سگ پودل آسیب بزنند و برای تنها گذاشتن آنها با هم باید صبور باشید تا کودک‌تان کمی بزرگتر شود.

 

داستان موهای سگ پودل چیست؟

سگ پودل معمولا با موهای فرفری و متراکم شناخته می‌شود که در رنگ‌های مختلفی دیده می‌شوند. رنگ‌هایی چون مشکی، قهوه‌ای، شکلاتی، نقره‌ای، خاکستری، کرم و … موهای سگ پودل ریزش چندانی ندارند و برای افرادی که معمولا به موهای حیوانات خانگی حساسیت دارند بسیار مناسب هستند. این بافت موی منحصر به فرد را در مدل‌‌های مختلفی اصلاح می‌کنند و هر مدل ظاهری متفاوتی به سگ پودل شما می‌دهد. لازم است هر 3 تا 6 هفته موهای پودل اصلاح شود. می‌توان موهای پودل را با قیچی مرتب کرد و شکل و فرم خاصی به آنها داد، یا با ماشین قسمت‌هایی را کاملا اصلاح کرد و به اشکال متفاوت درآورد.

 

نکاتی که در رابطه با سگ پودل باید بدانید

 

ویژگی‌های کلی سگ پودل

پودل‌ها با اینکه جثه کوچکی دارند، اما نسبت به اندازه بدن‌شان، دارای شخصیت غرورآمیزی هستند. آنها سرشان را بالا نگه میدارند و چشم‌های بزرگ و تیره رنگ آنها هوشیار به نظر می‌رسند. موهای پودل که همچون کتی بر تن آنها نمایان است، دارای طیف وسیعی از رنگ‌های مشکی، قهوه‌ای و زرد تا سفید هستند. موهای بعضی از پودل‌ها دو رنگ دیده می‌شوند، هر چند که این مورد زیاد رایج نیست.

جهت آشنایی با سگ افغان و خصوصیات ظاهری آن، مقاله دیگر ما را بخوانید.

 

خصوصیات ظاهری سگ پودل اصل چیست؟

سه نوع پودل با سه اندازه مختلف وجود دارند: پودل عروسکی، پودل مینیاتوری و پودل استاندارد. اینها نژادهای مختلفی نیستند، فقط اندازه‌های آنها با یکدیگر فرق می‌کند. قد پودل عروسکی تا حدود 26 سانتی‌متر بوده و وزنی در حدود 2.5 تا 4 کیلوگرم دارد. پودل مینیاتوری دارای قدی بین 28 تا 63 سانتی‌متر بوده و وزنی حدود 7 کیلوگرم دارد. پودل استاندارد 28 سانتی‌متر و بلندتر (معمولاً تا 55 سانتی‌متر) است. وزن نرها 20 تا 32 کیلوگرم و وزن ماده‌ها 20 تا 27 کیلوگرم است.

 

ویژگی های شخصیت سگ پودل اصل کدامند؟

باهوش، دوست داشتنی، وفادار و بازیگوش چهار واژه‌ای هستند که علاقه مندان به پودل معمولاً برای توصیف شخصیت این نژاد استفاده می‌کنند. سگ پودل بسیار باوقار است و به انسان‌ها علاقه زیادی دارد، همچنین بسیار مشتاق است تا رضایت صاحب خود را جلب کند. او عاشق بازی است و همیشه برای هر نوع بازی آمادگی دارد و بسیار آموزش‌پذیر است.

 

سگ پودل

 

خلق و خو و خصوصیات اخلاقی سگ نژاد پودل

شیطنت، وفادار، هوش بالا و دوست داشتنی بودن، از جمله خصوصیات بارز سگ پودل است. باهوشی پودل ها معمولا صاحبشان را شگفت زده می‌کند و زندگی با آن ها را کمی سخت می‌کند. مثلا این سگ های باهوش سریع رفتار ها را تقلید می‌کنند و یاد می‌گیرند که اگر فعالیت های بد را تقدید کنند، برای صاحبشان دردسر ساز خواهند بود. این سگ های شیطان و بازیگوش عاشق بازی با نسان ها هستند و عشق و علاقه زیادی به صاحبشان ابراز می‌کنند. آموزش سگ های این نژاد به دلیل هوش بالایی که دارند، بسیار آسان است و به سادگی و سرعت زیاد همه جیز را یاد می‌گیرند.

این سگ ها را اگر خوب اجتماعی کنیم، بسیار آرام، مهربان و مطیع می‌شوند. از آنجایی که پودل ها به صورت غریزی تمایل دارند از عزیزانشان محافظت کنند، اگر غریبه ای به شما نزدیک شود یا قصد آسیب به شما را داشته باشند، رفتار پرخاشگرانه ای از خودش نشان می‌دهد و پارس می‌کند.

 

انواع نژاد سگ پودل

پودل ها در سه نوع عروسکی، مینیاتوری و استاندارد وجود دارند. این گونه ها در بعضی از خصوصیات با هم متفاوت هستند ولی در اکثر مسائل مثل باهوشی، جذابیت، وقار و انسان دوستی به هم شبیه هستند.

 

     – پودل مینیاتوری

سگ های پودل مینیاتوری بسیار دوست داشتنی، مهربان، باهوش و جالب هستند. این سگ ها به راحتی در آپارتمان ها زندگی می‌کنند و دوست دارند با صاحبشان بازی کنند. این سگ ها باید ورزش و فعالیت کافی روزانه شان را داشته باشند تا بتوانند انرژی را تخلیه کنند. اگر بتوانیم این نژاد را خوب آموزش بدهیم و اجتماعی کنیم، می‌تواند خیلی سریع با افراد ارتباط گرم و صمیمی برقرار کند.

 

     – پودل استاندارد

سگ های پودل استاندارد در بین سگ های خانگی محبوب هستند. این سگ ها زیبا، فعال و باهوش هستند و همواره دوست دارند وقتشان را صرف بازی با انسان ها بکنند. بدن این سگ اندازه متوسطی دارد و بسیار زیبا است. پودل استاندارد، سر و پوزه بلند، چشم های تیره بیضی شکل، جمجمه گرد، پاهای بلند و گوش های نزدیک به هم و بزرگی دارد. این سگ ها متین و باوقار راه می‌روند و پاهایشان کوچک و متصل به هم است.

 

     – توی پودل یا پودل عروسکی

سگ های پودل عروسکی بسیار کوچک هستند و خیلی سریع به زندگی در بین انسان ها و محیط خانه عادت می‌کنند و به اعضای خانه محبت می‌کنند. این نژاد کمی نسبت به غریبه ها محتاط رفتار می‌کند و طول می‌کشد تا بتواند با آن ها ارتباط برقرار کند. این سگ همچنین بسیار بازیگوش و باهوش است.

 

     – نژاد کراس

پودل کراس یک نژاد ترکیبی است که بعضی از آن ها حاصل ترکیب پودل با مالتیز خالص و بعضی دیگر حاصل ترکیب پودل و اشنایزر هستند.

 

سگ پودل: آشنایی با نژاد Poodle و ویژگی آن‌ها! - نت نوشت

 

تغذیه سگ نژاد پودل

میزان و نوع غذایی که به سگ ها می‌دهیم به عوامل مختلفی بستگی دارد. شما می‌توانید به سگ پودل غذاهای خشک و غذای کنسروی سگ بدهید و یا در خانه برای او غذا درست کنید. هیچ گاه برای کم کردن هزینه به سگتان غذای خشک و بی کیفیت ندهید چرا که به بیماری های گوارشی مبتلا می‌شود. اگر می‌خواهید به این سگ ها غذای خانگی بدهید، بهتر است برنامه غذایی او را زیر نظر دامپزشک تنظیم کنید و هیچ گاه مواد غذایی مثل ماهی یا گوشت نپخته، تخم مرغ خام، خرمالو، هلو، آلو، شکلات، سیر، پیاز، الکل، چای، قهوه، انگور، کشمش، لبنیات، شکلات نمک و نوشیدنی های قندی به او ندهید تا دچار مشکل نشود.

سگ های پودل گونه های مختلف، به مقدار متفاوتی غذا نیاز دارند، مثلا پودل های استاندارد باید روزانه بین ۱.۵ تا ۳ فنجان غذای خشک با کیفیت بخورند. غذای پودل های عروسکی به مقدار یک چهارم تا نصف پیمانه در روز است و پودل های مینیاتوری باید بین سه چهارم تا یک فنجان غذای خشک، در طول روز بخورند. بهتر است سگ ها این غذا ها را طی دو وعده میل کنند. مراقب باشید که به سگ هایتان بیشتر از حد نیازشان غذا و تشویقی ندهید، تا دچار چاقی و اضافه وزن نشوند.

سگ پودل بسیار پرانرژی است و بهترین راه خوشحال کردن آنها سرگرمی و بازی با آن هاست که چیوو با ارائه ی اسباب بازی های مناسب این نژاد به کمک شما عزیزان می‌آید تا سگی شاد و مطیع داشته باشید.

 

سگ نژاد پودل

 

و در آخر به بررسی چند حقیقت جالب دیگر از پودل ها می پردازیم:

  1. در حقیقت پنج سایز پودل وجود دارد، نه سه سایز. در حالی که بیشتر مردم انواع پودل را می‌شناسند (پودل استاندارد، پودل مینیاتوری و پودل عروسکی)، دو گونه دیگر از این پودل ها وجود دارد که همچنان توسط AKC ناشناخته مانده اند. این دو نوع پودل اضافی عبارتند از کلاین پودل و پودل فنجانی. اندازه یک پودل کلاین بین پودل مینیاتوری و پودل استاندارد است. برخی افراد کلاین پودل را به عنوان پودل متوسط ​​می‌شناسند. پودل های فنجانی کوچکترین پودل ها هستند و وزن آنها به 900گرم می‌رسد.

  2.  شاید الان باورش سخت باشد، اما زمانی مردم از پودل برای شکار استفاده می‌کردند. در واقع، نام این نژاد از کلمه آلمانی pudel یا pudelin به معنای “پاشیدن” گرفته شده است. در آلمان نام صحیح این نژاد Pudelhund است. این نام مناسبی به نظر می‌رسد زیرا سگ پودل برای صدها سال توسط شکارچیان مرغ آبی به عنوان آورنده آنان مورد استفاده قرار می‌گرفت. شکارچیان همچنان از پودل های استاندارد به عنوان سگ های کار در سراسر جهان استفاده می‌کردند.

  3. پودل ها انسان ها را به سگ های دیگر ترجیح می‌دهند. بسیاری از پودل ها ترجیح می‌دهند وقت خود را با صاحبین و خانواده آنها بگذرانند تا با سگ های دیگر. اما این را به یاد داشته باشید برخی از پودل‌ها، به‌ویژه نوع کوچک‌تر این نژادها، زمانی که برای مدت طولانی تنها می‌مانند، افسرده می‌شوند. به مدل موی کوتا شده آنها نخندید، کوتاه کردن پودل زمان های قدیم هدفی داشت. صاحبان پودل ها  اکنون در این زمان فقط از ظاهر مدل موهای منحصر به فرد سگ های خود لذت می‌برند، اما زمانی که پودل ها مجبور بودند برای امرار معاش کار کنند، و کوتاه کردن موهای آنها در شکل های مختلف یک دلیل واقعی و بسیار عملی برای به دست آوردن امرار معاش بود.

  4. پودل ها عاشق اجرا هستند. اگر سطح بالای هوش آنها، توانایی بدنیشان و تمایل این نژاد برای راضی نگه داشتن صاحبینش را با هم ترکیب کنید سگی عالی برای نمایش به دست می‌آورید . در دهه 1800، مردم عادت داشتند پودل ها را لباس بپوشانند و آنها را برای اجرای صحنه های پیچیده در سیرک ها آموزش دهند. اگرچه چنین رفتاری امروزه قابل قبول نیست .

  5. افرادی که از ریختن موی سگ روی مبلمان خود متنفرند، عاشق سگ پودل میشوند. برخلاف اکثر سگ ها، موی پودل ها به طور مداوم نمی‌ریزند. این بدان معنی است که آنها برای خانه ای که در آن یکی از اعضای خانواده به موهای سگ حساس است، مناسب هستند. علاوه بر عدم ریزش مو، پودل ها به عنوان سگ های تمیزی شناخته می‌شوند که بویی که بسیاری از سگ ها از خودشان منتشر میکنند را ندارند.

 

قیمت سگ پودل

قیمت سگ پودل به موارد زیادی بستگی دارد. یکی از فاکتور های بسیار مهم که در قیمت آن تاثیرگذار است نوع سگ پودل می‌باشد. سگ پودل بسیار باهوش، آرام، فعال و پر انرژی است. افرادی که از سگ های پودل نگداری می‌کنند بر این باورند که سگ پودل مینیاتوری و سگ پودل عروسکی نسبت به سگ پودل استاندارد عصبی تر هستند اما برخی افراد نظرشان کاملا متفاوت است. پودل ها مانند یک نگهبان از صاحب خود مراقبت می‌کنند و در صورت مشاهده فرد غریبه شروع به پارس کردن میکند تا به صاحب خود اطلاع دهد. علاوه بر نوع نژاد سگ پودل رنگ آن هم بر روی قیمت تاثیر می‌گذارد.

برای خرید غذای سگ و خرید غذای خشک سگ به فروشگاه چیوو مراجعه کنید.

 

درباره امیر ساجدی

سلام من امیر ساجدی هستم ، صنایع غذایی خوندم ، چند سالی هست که در زمینه پت فعالیت دارم و در همین راستا تولید محتوا میکنم به حیوانات مخصوصا گربه ها علاقه زیادی دارم ، گربه خودم نینا الان یک سال و نیم سن داره ، همیشه سعی کردم اطلاعات خودم رو به روز نگهدارم تا بتونم به بهترین شکل ازش مراقبت کنم. در کنار دوستانم چیوو رو به وجود آوردیم تا بتونیم روی بهتر کردن زندگیشون کنار ما آدم ها نقش مفیدی داشته باشیم و تلاش میکنیم با مقالاتی که می نویسیم سهم کوچکی در ترویج فرهنگ صحیح نگهداری و رفتار با حیوانات خانگی داشته باشیم. امیدوارم از خواندن محتوای من لذت ببرید و استفاده کنید.