مقالات آموزشی, سگ

باهوش ترین نژاد سگ های جهان کدامند؟ | ویژگی سگ های باهوش

باهوش ترین نژاد سگ

قطعا قبول کردن سرپرستی یک حیوان خانگی نظیر سگ می تواند شوق و اشتیاقی بسیار زیادی را به خانه شما بیاورد. اما در این بین قطعا شما با انتخاب نژادهای خاص و اصیل می توانید بهترین نوع سگ را جهت نگهداری انتخاب کنید. شما با قبول کردن سرپرستی باهوش ترین نژاد سگ می توانید یک حیوان خانگی بازیگوش و با قدرت ادراک بسیار بالایی داشته باشید.

به طور کلی سگ در مقایسه با سایر حیوانات خانگی از ضریب هوشی بسیار بالایی برخوردار می باشد. در این بین برخی از نژادهای سگ نیز به واسطه هوش و ذکاوت بسیار بالای خود طرفداران بیشتری دارند.

این نوع از نژادهای سگ برای نگهداری در محیط خانگی منزل بهترین گزینه هستند. همچنین نگهداری و سرپرستی از یک سگ باهوش تجربه ای متفاوت و لذت بخش می تواند برای شما باشد. این نوع سگ های باهوش از نژادهای اصیل و ترکیبی به وجود آمده اند.

انواع مختلفی از سگ های باهوش امروزه در سراسر دنیا وجود دارند. با سرپرستی یک سگ باهوش می توانید یک همدم باوفا همیشه در منزل داشته باشید. باهوش ترین نژاد سگ از میزان احساسات بیشتری نیز برخوردار هستند.

 

ویژگی های سگ های باهوش چیست؟

قطعا یک سگ باهوش در مقایسه با یک نژاد عادی از نظر رفتاری تفاوت بسیار زیادی دارد. عامل اصلی این تفاوت در ضریب هوشی متفاوت در بین نژادهای گوناگون می باشد. همچنین از دیرباز بشر جهت سرپرستی این نوع از سگ ها را انتخاب می کرد.

این نوع از سگ های باهوش در سایه ویژگی های بسیار زیادی که دارند؛ همیشه محبوب واقع می شوند. در واقع قدرت ادراک سگ باهوش در سایه هوش و ذکاوت بی نظیر بسیار بالا می باشد. به همین علت سگ باهوش همیشه به نسبت دیگر نژادها بیشتر جهت سرپرستی انتخاب می شود. سگ باهوش قدرت درک بسیار بالایی در موقعیت های مختلف دارد.

همچنین پس از ادراک هر نوع مسئله ای واکنش مناسب را نشان می دهد. این نوع از سگ ها بسیار فرمان پذیر هستند. چون در مقایسه با سایر نژادها به راحتی مفهوم و منظور سرپرست اصلی خود را متوجه می شوند. سگ باهوش در مدت زمان بسیار کوتاه تری نسبت به سایر نژادهای فعالیت های آموزشی گوناگون را یاد می گیرد. همچنین این نوع از سگ ها از درک بسیار بالایی در برابر عواطف انسانی برخوردار هستند.

سگ های باهوش فرآیندهای آموزشی مختلف را جهت زندگی در کنار انسان ها را به راحتی یاد می گیرند و به همین علت جهت سرپرستی بهترین گزینه هستند. از دیگر ویژگی های سگ باهوش درک بیشتر مسائل پیرامون می باشد. انسان ها امروزه در فعالیت های مختلف نظیر نگهبانی و همچنین فعالیت های اکتشافی حین حوادث از این نوع سگ ها استفاده می کنند.

سگ های باهوش همیشه بیشترین میزان از درک و تحلیل را در مقایسه با مشکلات مختلف از خود نشان می دهند. سگ های نگهبان باهوش نسبت به مسائل پیرامون آگاه هستند. این نوع از سگ ها سازگاری بسیار بالایی با محیط پیرامون خود در کوتاه ترین زمان ممکن پیدا می کنند. باهوش ترین سگ های جهان از لحاظ نژاد معمولا اصیل و یا ترکیبی از نژادهای شناخته شده جهانی هستند.

باهوش ترین سگ دنیا به عنوان یک همراه و همپا در زندگی می تواند کمک بسیار زیادی به سرپرست خود کند. فرمان پذیری بسیار بالا و همچنین درک گفته های شما در کسری از ثانیه و اجرای گفته های شما در کوتاه ترین زمان از ویژگی های شاخص سگ باهوش شناخته می شود. برای داشتن چنین سگ باهوشی شما باید حتما نژادهای باهوش و با قدرت ذهنی بالا را جهت سرپرستی انتخاب کنید.

 

 

جهت خرید غذای سگ هپی داگ و مشاهده محصولات کلیک کنید.

 

آیا نگهداری از سگ های باهوش متفاوت است؟

 

باهوش ترین سگ های جهان

 

یکی از نکات مهم پیرامون سرپرستی از این نوع سگ ها نحوه نگهداری آن ها می باشد. برخی از کارشناسان و همچنین منتقدان بر این باور هستند؛ که نگهداری از سگ باهوش متفاوت می باشد. بحث ها و گفتگوهای مختلفی در این زمینه صورت گرفته است و نتایج جدید داده های جدیدی را در اختیار جامعه جهانی قرار دارد.

بر این اساس نگهداری از سگ باهوش تحت شرایطی خاصی متفاوت عنوان شده است. سگ های باهوش اغلب انرژی بیشتر داشته و شما باید به روش های مختلف این انرژی مضاعف را تخلیه خود. به عنوان مثال پیاده روی روزانه و همچنین بازی و سرگرمی به همراه سگ بسیار پیشنهاد می شود.

همچنین این نژاد از سگ های باهوش به سبب درک بسیار بالا از عواطف و احساسات بسیار متفاوتی برخوردار هستند. به همین دلیل حتی کوچک ترین رفتار شما را شناسایی و بر همین اساس فعالیت خود را انجام می دهند. رفتار شما با سگ های باهوش به نسبت سگ های عادی بسیار متفاوت می باشد.

تحقیقات جدید ثابت کرده است که در صورت بد رفتاری احتمال افسردگی سگ های باهوش افزایش می یابد. چون این نوع از سگ ها قدرت کاملا ویژه ای حتی در شناخت واژه های مختلف دارند. نحوه تغذیه و همچنین خواب این نوع از سگ ها کاملا یکسان با سایر نژادهای دیگر می باشد. اما برای ارتباط گیری بیشتر با سگ باهوش خود می توانید آموزش های مختلفی را به طور روزانه با او تمرین کنید.

در نتیجه این آموزش ها سگ شما ارتباط صحیح تر و بهتری با شما خواهد داشت. روند رژیم غذایی سگ باهوش کاملا نرمال و عادی می باشد می‌توانید از انواع غذای خشک سگ هم در برنامه غذایی سگ خود استفاده کنید. اما به سبب هوش بالا و در تشخیص مزه های مختلف اغلب خوراکی های خاص را میل نمی کند.

همچنین در جهت آموزش های بیشتر برای سگ باهوش خود می توانید فعالیت های روزانه مختلفی را برای او برنامه ریزی کنید. در سایه سبک زندگی سالم روزانه سگ شما از لحاظ روحی و جسمی بهترین وضعیت ممکن را خواهد داشت و به هیچ عنوان دچار مشکل قطعا نخواهد شد‌. همچنین برای اطلاعات بیشتر در رابطه با غذای سگ می‌توانید محتوای غذای توله سگ از بدو تولد تا یک سالگی را مطالعه کنید.

 

 

جهت خرید غذای خشک سگ و مشاهده لیست محصولات کلیک کنید.

 

نحوه افزایش هوش سگ

 

سگ های باهوش جهان

 

برخلاف تمامی گفته های غلط برخی از نژادهای سگ که شامل حدود ۷۸ درصد از جمعیت این حیوان می شود؛ از هوش بالای پنهانی برخوردار هستند. شما به کمک برخی از روش های خاص می توانید هوش این نوع از سگ ها را تا چندین برابر افزایش دهید.

همچنین در این دوران انجام فعالیت های دقیق و بهره گیری از نکات آموزشی جهت بیشتر شدن فعالیت مغزی سگ از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد. به کمک این روش ها شما هوش و استعداد سگ خانگی خود را تا چندین برابر می توانید افزایش دهید.

  • اسباب بازی های مختلفی برای افزایش هوش سگ وجود دارد؛ که ذهن او را مشغول به تفکر می کند. در واقع این نوع از اسباب بازی های خاص هوش سگ را در جهت مثبت و افزایشی تغییر می دهد. وسایل بازی سگ فکری به آشکار شدن هوش پنهانی سگ شما کمک می کند و همچنین در تخلیه انرژی او نیز موثر شناخته می شود.
  • استفاده از انواع تشویقی ها نیز گامی موثر و صحیح در جهت افزایش هوش سگ شما شناخته می شود. در واقع استخوان ژلاتینی برای سگ ، او را وادار به انجام فعالیت های مختلف می کند. در نتیجه این فعالیت های سگ شما از نظر هوشی و همچنین فعالیت مختلف تغییر بسیار زیادی با قبل خواهد داشت.
  • آموزش مرحله ای فعالیت های جدید و موثر نیز در جهت افزایش هوش سگ بسیار مهم است. به عنوان مثال شما با آموزش های خاص می توانید به زندگی سگ باهوش خود نظم ببخشید و همچنین هوش او را افزایش دهید.
  • انرژی سگ خود را در جهت مثبت تخلیه کنید و همچنین از این انرژی فراوان برای یادگیری و افزایش هوش او بهره مند شوید.
  • ارتباط صحیح با محیط اطراف و شناسایی عوامل خارجی نیز از دیگر عوامل موثر در جهت افزایش هوش سگ تحت هر شرایطی قطعا شناخته می شود.

 

حتما بخوانید: درمان خارش بدن سگ

معرفی ۱۲ مورد از باهوش ترین نژاد سگ ها

قطعا تمامی سگ ها از چنین هوش و ذکاوتی به طور یکسان برخوردار نیستند. برخی از نژادهای اصیل به طور طبیعی با چنین استعداد خاصی به دنیا می آیند و همچنین در جهت آموزش های دقیق حتی هوش آن ها بیشتر افزایش پیدا می کند. برخی از باهوش ترین نژاد سگ ها مثل سگ بولداگ و… در جامعه امروزی که از جایگاه بسیار بالایی برخوردار هستند؛ شامل موارد زیر هستند:

     ۱. سگ گلدن رتریور

 

باهوش ترین سگ دنیا

 

این سگ یکی از باهوش ترین نژاد سگ ها در رده بزرگ جثه ها و بسیار آرام شناخته می شود. سگ گلدن رتریور از عواطف و احساسات خاصی برخوردار می باشد. همچنین این سگ ارتباط بسیار خوبی و سالمی با انسان ها دارد. بررسی های جدید ثابت کرده است؛ این سگ در چند ثانیه فرمان انسان را انجام می دهد.

همچنین به هیچ عنوان جهت نگهداری در منزل خطرناک نیست و حتی کوچک ترین آسيبي به فردی وارد نمی کند. این سگ در رده نمونه های برتر و باهوش بسیار بالا جهت نگهداری در منزل شناخته می شود. این سگ پوشش بسیار گسترده و نرمی نیز دارد.

 

     ۲. سگ نژاد بردرکولی

 

سگ نژاد بردرکولی

 

این سگ در کنار هوش بسیار بالای ذهنی از ظاهری بسیار متفاوت و خاص برخوردار می باشد. اگر به دنبال یک سگ مینیاتوری و با هوش بسیار بالا هستید؛ سرپرستی این نژاد بهترین گزینه برای شما است.

این سگ به سبب هوش بسیار بالای ذهنی هر پدیده ای را به خاطر می سپارد و حتی در شرایط عادی به هیچ وجه چیزی را فراموش نمی کند. حافظه کوتاه مدت این سگ در مقایسه با سایر نژادهای دیگر بسیار بهتر می باشد.

 

     ۳. سگ با نژاد پودل

 

سگ با نژاد پودل

 

سگ نژاد پودل باهوش و بازیگوش دارای پوشش حجیمی از موهای فر و ضخیم می باشد. همچنین برخلاف جثه ریز خود از هوش و استعداد بسیار بالایی برخوردار می باشد. این سگ جهت نگهداری در منازل آپارتمانی نیز گزینه مناسبی شناخته می شود. چون در مقایسه با سایر نژادها سر و صدای کمتری را در محیط سربسته ایجاد می کند. این سگ دارای گوش هایی افتاده و چشم های کاملا خماری می باشد. این سگ قدرت درک اتفاقات پیش از خطر را نیز دارد.

 

     ۴. سگ ژرمن شپرد

 

سگ ژرمن شپرد

 

قطعا یکی از اصیل ترین و باهوش ترین نژاد سگ در دنیا سگ ژرمن شپرد می باشد. این سگ ها حتی به عنوان عضو اصلی در گروه های امداد و نجات به سبب هوش بالا به انسان ها کمک می کنند و از مشام قوی نیز برخوردار هستند.

در مواقع خطر و شرایط اضطراری این سگ به انسان ها کمک می کند. گوش های کاملا کشیده و همچنین جثه ای ورزیده از ویژگی های ظاهری این سگ باهوش می باشد. شاید باهوش ترین نژاد سگ از دیدگاه کارشناسی امروزه این سگ است.

 

     ۵. سگ نژاد دوبرمن پینشر

 

سگ نژاد دوبرمن پینشر

 

سگ دوبرمن از نظر ظاهری بسیار آرام و مهربان به نظر می رسد. همچنین در مقایسه با سایر نژادهای سگ موجود در ایران که هوش بسیار بالایی دارند؛ قیمت بسیار مناسب تری دارد. شاید از دیدگاه برخی از افراد باهوش سگ دنیا این نژاد باشد.

محبوبیت این نژاد از سگ در اواخر قرن ۲۰ به اوج خود رسید. ظاهر و جثه ای بزرگ تر و همچنین درک بسیار بالا از ویژگی های این نژاد خاص و محبوب شناخته می شود. این سگ کاملا اصیل و همچنین سلطنتی برای نگهداری در منزل کاملا ایده آل است. برای اطلاع از مشخصات سگ دوبرمن اصیل مقالات دیگر را بخوانید.

 

     ۶. سگ گله شتلند

 

سگ های باهوش

 

این سگ از نظر جثه اندازه متوسطی دارد و همچنین قسمت سر آن پوشیده شده از موهای کرکی مختلفی می باشد. این سگ به صورت آنی فرمان سرپرست خود را شناسایی و اجرا می کند.

همچنین در صورت وارد شدن به محیط جدید به سبب هوش بالا دچار استرس و حتی رفتارهای هیجانی نمی شود. این سگ جهت نگهبانی در گله های مختلف حیوانی بهترین گزینه است و قدرت بدنی بسیار بالایی جهت مراقبت از گله را دارد.

 

حتما بخوانید: خصوصیات سگ سرابی

 

     ۷. سگ لابرادور رتریور

 

سگ لابرادور رتریور

 

این در کنار هوش بسیار بالا دارای قوی ترین حس بویایی در مقایسه با سایر نژادهای دیگر می باشد. این نژاد از سگ به گروه های جست و جو پلیسی در کشف مواد مخدر و اجساد کمک بسیار شایانی می کند. این سگ در سال های اخیر ملقب به سگ راهنما شده است. در برخی از مسابقات جهانی سگ لابرادور رتریور به طور متوالی به عنوان یکی از باهوش ترین سگ های جهان شناخته شده است.

 

     ۸. سگ پاپیلون

 

سگ پاپیلون

 

یکی از نژادهای عروسکی و با محبوبیت فوق العاده بالا در جهان این نژاد می باشد. شاید این سگ بیشترین میزان از سازگاری را در محیط های انسانی دارد. همچنین سگ با نژاد پاپیلون گوش هایی بسیار ظریف و کشیده دارد. همچنین به عنوان یک سگ باهوش و زیبا همیشه در رده نمونه های مشهور قرار داشته است.

این نژاد از سگ از چالاکی بسیار بالایی برخوردار می باشد و همچنین چشم های این سگ کاملا گیرا و زیبا می باشد. سگ با نژاد پاپیلون در فصل زاد و ولد معمولا چندین توله به دنیا می آورد.

 

     ۹. سگ با نژاد روتوایلر

 

سگ با نژاد روتوایلر

 

این سگ از دوران روم باستان شناسایی و وارد دنیای انسان ها شده است. این نژاد از سگ از هوش بالای ۷۰ درصد برخوردار می باشد. همچنین نژاد سگ روتوایلر همیشه بیشترین میزان از مراقبت را از صاحب اصلی خود می کند.

این سگ وابستگی بسیار بالایی به صاحب اصلی خود دارد. تحت هر شرایطی به صاحب خود کمک کرده و او را حتی از موقعیت های خطرناک به راحتی دور می کند. نحوه نگهداری و رژیم غذایی این سگ باهوش تفاوت فاحشی با دیگر نمونه های موجود در جهان ندارد. برای اطلاع از قیمت غذای خشک رویال کنین سگ و مشاهده محصولات کلیک کنید.

 

     ۱۰. سگ با نژاد کتل استرالیایی

 

سگ با نژاد کتل استرالیایی

 

یکی از کمیاب ترین نژادهای سگ در جهان کتل استرالیایی می باشد که باهوش ترین نژاد سگ محسوب می شود. دارای ظاهری بدون نقص و کاملا متفاوت است و همچنین در کنار هوش بالا از شخصیت خاص و حس کنجکاوی بسیار بالایی برخوردار است. این سگ بازیگوش با صاحب خود به درستی رفتار می کند.

همچنین هر پدیده ای را به درستی شناسایی کرده و دقیق ترین عملکرد ممکن را از خود نشان می دهد. سگ با نژاد کتل استرالیایی در کنار تمامی این ویژگی های مثبت از طول عمر بسیار بالایی برخوردار می باشد. از بهترین وضعیت جسمی برخوردار بوده و حتی در مقایسه با سایر نژادهای دیگر کمتر دچار بیماری می شود. سگ با نژاد کتل استرالیایی در کنار هوش بالا قدرت درک مسائل پیرامون را نیز دارد.

 

     ۱۱. سگ نژاد کیشاند

 

سگ نژاد کیشاند

 

سگ کیشاند یا کیزهاند شاید از باهوش ترین نژاد سگ ها نباشد ولی به نسبت برخی از سگ های دیگر از هوش بالایی برخوردار است. این سگ هلندی را اوایل به عنوان سگ نگهبان پرورش می دادند اما اخیرا به عنوان سگ همراه بیماران می شناسند.

سگ نژاد کیشاند یکی از نمونه های باهوش ترین سگ دنیا است و ویژگی بسیار مهم آن زیاد اجتماعی بودن آن است. به دلیل اینکه زیاد با انسان ها بوده زندگی بدون ان ها را بی معنی میداند. به هیچ عنوان نباید تنها بماند.

 

  ۱۲. سگ نژاد بلادهوند

 

سگ نژاد بلادهوند

 

سگ بلادهاند یا بلادهوند یکی از نژاد های وفادار و مهربان است و برخلاف ظاهرش بسیار مهربان و دارای احساسات زیادی هستند این موضوع باعث می‌شود حتی دوست خوبی برای کودکان باشند. این سگ‌ها از هوش بالایی برخوردارند و می‌توانند هر نوع آموزشی را فرا بگیرند. این سگ باهوش همچنین بسیار مناسب جهت نگهبانی هستند.

 

نتیجه گیری

به طور کلی سرپرستی از سگ های باهوش جهان تجربه متفاوتی را در اختیار شما قرار خواهد داد. همچنین این نوع از نژادهای اصیل به سبب هوش بالا یک همدم وفادار همیشه شناخته می شوند. به هیچ عنوان نگران نگهداری از سگ های باهوش در منزل نباشید. برخلاف سایر سگ ها این نوع از نژادهای خاص با شناسایی محیط پیرامون رفتار مناسب را از خود نشان می دهند.

به کمک روش های جدید هوش و استعداد سگ خود را شناسایی کرده و به تخلیه انرژی او کمک کنید. این حیوان در صورت مراقبت دقیق و همچنین نگهداری صحیح تا سال ها به عنوان یک همراه وفادار کنار شما باقی خواهد ماند.

 

درباره امیر ساجدی

سلام من امیر ساجدی هستم ، صنایع غذایی خوندم ، چند سالی هست که در زمینه پت فعالیت دارم و در همین راستا تولید محتوا میکنم به حیوانات مخصوصا گربه ها علاقه زیادی دارم ، گربه خودم نینا الان یک سال و نیم سن داره ، همیشه سعی کردم اطلاعات خودم رو به روز نگهدارم تا بتونم به بهترین شکل ازش مراقبت کنم. در کنار دوستانم چیوو رو به وجود آوردیم تا بتونیم روی بهتر کردن زندگیشون کنار ما آدم ها نقش مفیدی داشته باشیم و تلاش میکنیم با مقالاتی که می نویسیم سهم کوچکی در ترویج فرهنگ صحیح نگهداری و رفتار با حیوانات خانگی داشته باشیم. امیدوارم از خواندن محتوای من لذت ببرید و استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *