مقالات آموزشی, سگ

معرفی سگ روتوایلر اصیل | خصوصیات سگ روتوایلر + نحوه نگهداری آن

سگ روتوایلر

قطعا حس متفاوتی که شما در سرپرستی گرفتن حیوانات خانگی تجربه می‌کنید، با هیچ حس دیگری قابل مقایسه نیست. یکی از بهترین نژادهای سگ جهت نگهداری و سرپرستی که بیشترین میزان از سازگاری با محیط های انسانی داشته و در کوتاه ترین زمان ممکن آموزش های لازم را یاد می‌گیرد، سگ روتوایلر می‌باشد، این سگ در رده نمونه های باهوش و نگهبان قرار دارد و همچنین این سگ با نژاد اصیل همیشه محبوب واقع شده است و در حال حاضر نژاد سگ روتوایلر به سبب نگهبانی خوب در موقعیت های مختلف محبوبیت دوچندانی را به دست آورده است. این نژاد سگ به طور کامل اهلی بوده و همچنین حتی در محیط های سربسته نیز در صورت رعایت نکات مربوط می‌توانید از آن نگهداری کنید. سگ با نژاد روتوایلر برای کسانی که خواستار یک حیوان خانگی باهوش و بازیگوش جهت سرپرستی هستند، بهترین گزینه ممکن به شمار می‌آید. سگ روتوایلر اصیل از نظر خلق و خو بسیار خوش اخلاق بوده و به هیچ عنوان شما در مدت زمانی که سرپرستی آن را قبول کرده اید، با مشکل مواجه نخواهید شد.

 

تاریخچه سگ روتوایلر

 

خصوصیات سگ روتویلر

 

یکی از بحث های چالش برانگیز در خصوص سگ روتوایلر اصیل تاریخچه ظهور آن می‌باشد، بررسی های مختلف و متعددی در این زمینه صورت گرفته است و اولین نمونه مشاهده شده از این سگ با نژاد اصیل مربوط به دوران روم باستان می‌باشد و آثار باستانی به جای مانده از جنگ بین رومیان باستان ثابت کرده است، که جنگجویان همیشه از این نژاد سگ کمک می‌گرفتند و تعداد بسیاری زیادی از این نژاد پس از اکتشافات اولیه در کشور آلمان و بخش شمالی سوئیس مشاهده شده اند و حتی گمانه زنی هایی در این زمینه وجود دارد، که این سگ متعلق به یک کشور خاصی نبوده و این نژاد در بخش های مختلفی از جهان وجود دارد. وظیفه اصلی تمامی سگ های روتوایلر در طول تاریخ نگهداری و حفاظت از منابع غذایی و حیوانات و چهارپایان بوده است و همیشه وظیفه خود را به درستی انجام داده اند.

رومیان باستان برای جلوگیری از بروز هرگونه حمله احتمالی به ذخایر غذایی و نظامی نژاد سگ روتوایلر را انتخاب می‌کردند و همچنین این سگ شباهت بسیار زیادی به سگ هایی با نژاد ماستیف دارند، این سگ در طول تاریخ همیشه به بشر کمک شایانی کرده است و حتی در جنگ جهانی اول وظیفه نگهبانی دقیق خود را به درستی اجرا می‌کرده است و به همین علت حتی در حال حاضر جز برترین سگ های نگهبان می‌باشد.

 

خصوصیات سگ روتوایلر

سگ روتوایلر اصیل

یکی از مهم ترین نکاتی که معمولا اغلب افرادی که قصد سرپرستی این سگ اصیل را دارند، علاقه مند به آگاهی از آن هستند، خصوصیات سگ روتوایلر بسیار متفاوت بوده و همچنین معمولا ارتباط خوبی را با سرپرست خود برقرار می‌کند و به همین جهت بیشتر محبوب واقع شده است. این سگ اصیل به لحاظ ظاهری و خصوصیات اخلاقی و همچنین قدرت ذهنی دارای ویژگی های زیر است:

  • این سگ دارای چشم های بادامی و پوزه ای نسبتا کشیده می‌باشد و گوش های آن کاملا عریض بوده و حتی دماغ کشیده آن ظاهری آن را زیباتر نشان می‌دهد، لب های این حیوان کاملا سیاه رنگ بوده و گوش های آن ها به شکل مثلث است و از قدرت شنوایی بسیار خوبی برخوردار هستند و هر نوع بویی را به راحتی تشخیص می‌دهند.
  • قد این سگ کاملا وابسته به نر و ماده بودن آن است و معمولا در حالت عادی بین ۶۱ تا ۶۹ سانتی متر بوده و وزن آن ۵۰ تا ۶۰ کیلوگرم می‌باشد.
  • تمامی قسمت های مختلف این حیوان توسط دو لایه ضخیم از مو پوشیده شده است و همچنین این پوشش کاملا نرم و ابریشمی می‌باشد.
  • این حیوان به سبب هوش بسیار بالا مسائل مربوط به تربیت و آموزش دقیق را به درستی یاد می‌گیرد و برای هر نوع آب و هوایی یک سگ ایده آل نگهبان به شمار می‌آید.
  • خصوصیات سگ روتوایلر فقط مربوط به ظاهر آن نبوده و از نظر اخلاقی نیز بسیار مهربان می‌باشد و ارتباط خوبی با اطرافیان خود برقرار می‌کند.
  • نژاد سگ روتوایلر در سال های گذشته همچنان اصیل باقی مانده و به دلیل وضعیت جسمی متفاوت کمتر دچار بیماری های گوناگون می‌شود و از طول عمر بسیار بالایی برخوردار می‌باشد.
  • این سگ از انرژی بسیار زیادی برخوردار می‌باشد و هوش آن در مقایسه با سایر نژادهای دیگر مثال زدنی است، و به هیچ عنوان دچار خشم بیش از حد نمی‌شود.
  • از بارزترین خصوصیات سگ روتوایلر می‌توان به شجاع و دلیر بودن آن اشاره کرده و قبل از وقوع حادثه می‌تواند شما را مطلع سازد.

در واقع یکی از راه های تشخیص روتوایلر اصیل توجه به همین ویژگی ها و خصوصیات است.

 

غذای سگ روتوایلر

 

تغذیه سگ روتوایلر

یکی از مهم ترین و اساسی ترین مسائل مربوط به نگهداری این سگ تغذیه آن می‌باشد، در واقع شما به کمک یک رژیم غذایی مناسب برای این سگ می‌توانید احتمال بروز هرگونه مشکل جسمی و بیماری های واگیردار را کاهش دهید. همچنین بررسی های اخیر ثابت کرده است، سگ های روتوایلری که در دوران رشد هستند، با دریافت مواد غذایی مناسب و اصولی می‌توانند رشد سریع تر و بهتر را تجربه کنند. همچنین در سایه یک تغذیه مناسب شما می‌توانید طول عمر سگ خود را نیز افزایش دهید. به همین جهت نسبت به خرید غذای سگ رویال کنین اقدام کنید تا تمامی نیاز های او تامین شود.

دستگاه گوارشی این سگ بسیار حساس بوده و شما باید در انتخاب مواد غذایی مناسب بیشترین میزان از دقت را به خرج دهید. بهترین رژیم غذایی برای سگ های روتوایلر غذاهای خشک و کنسروی می‌باشند، که کوچک ترین مشکل جسمی را برای این سگ شما به ارمغان نمی‌آورد و همچنین تمامی مواد معدنی مورد نیاز سگ شما را تامین می‌کند. غذاهای خشک مخصوص و باکیفیت باعث وزن گیری بیشتر سگ روتوایلر اصیل می‌شود و حیوان شما با تغذیه مناسب دیگر با خطر بیماری های انگل دار و واگیر مواجه نخواهد شد.

غذا کنسروی سگ مخصوص سگ روتوایلر بسیار هضم آسانی داشته و رشد بهتر سگ شما را تضمین می‌کند. انواع غذای خشک سگ و کنسروی مخصوص سگ را می‌توانید از مراکز فروش معتبر تهیه نمایید، به کمک غذاهای باکیفیت و اورجینال می‌توانید به بهترین شکل ممکن تغذیه سگ روتوایلر خود را انجام دهید.

 

حتما بخوانید: علائم مسمومیت سگ

 

تربیت سگ روتوایلر

نگهدارری از سگ روتوایلر

از دیگر موارد مهم پیرامون نگهداری از این سگ تربیت آن می‌باشد، در واقع خصوصیات و همچنین قدرت ذهنی و ذاتی این سگ در مسائل مربوط به تربیت آن بسیار موثر است و حتی شما در صورت استفاده از تشویقی های خوراکی و همچنین انواع اسباب بازی استاندارد به راحتی در قالب یک بازی می‌توانید سگ خود را جهت تربیت اصولی و دقیق آماده کنید. یکی از بهترین راهکارها برای آموزش و تربیت مسائل مختلف به سگ روتوایلر انواع تشویقی سگ می باشد، انواع تشویقی ذهن سگ شما را برای انجام هرگونه فعالیتی آماده می‌کند و همچنین اسباب بازی های مختلف علاوه بر تاثیر مثبت در آموزش و تربیت سگ شما باعت کنترل انرژی آن می‌شود.

شما به کمک انواع تشویقی می‌توانید فرمان های مختلفی به سگ خود صادر کنید و حتی رفتار درست و مناسب را به کمک این نوع از تشویقی ها می‌توانید آموزش دهید. تربیت سگ خصوصا در مسائل مربوط به نگهداری در محیط های کوچک تر به کمک تشویقی به راحتی انجام می‌شود.

اسباب بازی یکی از وسیله هایی است، که سگ شما را جهت آموزش و تربیت بیشتر وسوسه و علاقه مند می‌کند، به کمک انواع اسباب بازی سگ می‌توانید رفتارهای صحیح تربیتی را در کوتاه ترین زمان ممکن به سگ خود به شیوه ای صحیح آموزش دهید.

فروشگاه معتبر و شناخته شده آنلاین چیوو یک بستر آنلاین برای فروش انواع تشویقی و اسباب بازی های خاص برای سگ روتوایلر است، که تنوع گسترده ای را در اختیار شما سرپرستان عزیز قرار می‌دهد و شما به کمک انواع تشویقی و اسباب بازی های مخصوص می‌توانید با سگ خود بهتر ارتباط بگیرید.

 

قیمت سگ روتوایلر

قیمت این سگ یکی از عوامل محبوبیت دوچندان آن می‌باشد، در واقع شما با پرداخت هزینه ای بسیار کم صاحب یک سگ با نژاد اصیل می‌شوید، که از هر نظر بی نظیر و منحصر به فرد می‌باشد. قیمت این سگ در مراکز فروش معتبر بر اساس سن و جنسیت آن عددی بین ۳ تا ۱۰ میلیون تومان می‌باشد و قیمت بسیار کم آن باعث محبوبیت جهانی این سگ شده است، کمتر سگ اصیلی را شما می‌توانید با این قیمت خریداری کنید.

اگر نژاد سگی که شما خریداری کرده اید، ترکیبی باشد، هزینه پرداختی جهت سرپرستی این نژاد تغییر پیدا خواهد کرد. این سگ دارای طول عمر قابل توجهی بوده و شما با خرید و پرداخت هزینه مربوط به سرپرستی آن می‌توانید صاحب یک حیوان باوفا شوید، که بهترین لحظات شیرین برای شما می‌تواند رقم بزند.

 

طول عمر سگ روتوایلر

سگ نژاد روتوایلر طول عمری حدود 8 الی 10 سال دارد، در واقع طول عمر این نژاد از میانگین سایر نژادها کمتر است. یکی از راه هایی که می‌تواند به حفظ سلامت و طول عمر نژادهای مختلف حیوانات کمک کند، استفاده از غذای و تامین نیازهای جسمی آنهاست؛ غذای خشک مونلو سگ از آن دسته محصولاتی ست که می‌تواند به حفظ سلامتی سگ، کمک بسزایی داشته باشد.

 

نتیجه گیری

به طور کلی نژاد این سگ به گونه ای است، که دارای خصوصیات اخلاقی بسیار خوبی بوده و همچنین برای نگهبانی در محیط های مختلف بهترین گزینه می‌باشد. نکته قابل توجه این سگ قیمت مناسب و ارزان آن است و همچنین شما می‌توانید با بودجه بسیار اندک سرپرست یک سگ روتوایلر با نژاد اصیل شوید. این سگ برای نگهداری در هر محیطی مناسب بوده و حتی در صورت تربیت مناسب می‌توانید در محیط آپارتمانی نیز از آن نگهداری کنید. وفاداری، زیبایی و همچین هوش و ذکات بسیار بالا از ویژگی های سگ با نژاد روتوایلر شناخته می‌شود. این سگ بسیار تعلیم پذیر بوده و به همین جهت انتخاب هر فردی می‌باشد.

 

درباره امیر ساجدی

سلام من امیر ساجدی هستم ، صنایع غذایی خوندم ، چند سالی هست که در زمینه پت فعالیت دارم و در همین راستا تولید محتوا میکنم به حیوانات مخصوصا گربه ها علاقه زیادی دارم ، گربه خودم نینا الان یک سال و نیم سن داره ، همیشه سعی کردم اطلاعات خودم رو به روز نگهدارم تا بتونم به بهترین شکل ازش مراقبت کنم. در کنار دوستانم چیوو رو به وجود آوردیم تا بتونیم روی بهتر کردن زندگیشون کنار ما آدم ها نقش مفیدی داشته باشیم و تلاش میکنیم با مقالاتی که می نویسیم سهم کوچکی در ترویج فرهنگ صحیح نگهداری و رفتار با حیوانات خانگی داشته باشیم. امیدوارم از خواندن محتوای من لذت ببرید و استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *