مقالات آموزشی, گربه

معرفی گربه بنگال ( تاریخچه + خصوصیات + نحوه نگهداری نژاد گربه بنگال )

گربه بنگال

همه ما احتمالاً رویای بازی با ببر یا پلنگ را داشته ایم پس این خبر خوب را برای شما داریم که می‌توانید با داشتن یک گربه بنگال خانگی یک پلنگ مینیاتوری در خانه خود داشته باشید! در این مقاله در مورد این نژاد زیبا و خاص گربه صحبت خواهیم کرد. اگر چه این نژاد گربه بنگال به طور گسترده شناخته شده نیست، اما حیوان خانگی مورد علاقه بسیاری از مردم است. اگر می‌خواهید در مورد این گربه بیشتر بدانید، به خواندن مقاله معرفی گربه بنگال ادامه دهید.

 

تاریخچه گربه بنگال

گربه‌های بنگال به‌عنوان دورگه‌های گربه‌های اهلی یا (Felis silvestris catus) و گربه‌های پلنگی با طرح پلنگ پدیدار شدند. این گربه دقیقاً شبیه یک گربه پلنگ مینیاتوری است، با جثه بزرگتر، چشمان ژولیده، سبیل های برجسته، پاهای بلند و خال های درخشان مانند پلنگ.

پیدایش گربه‌های بنگال نیز با خرید یک گربه پلنگ ماده از پت‌شاپ آغاز شد. برخلاف امروز، گربه پلنگ در آن زمان فقط از فروشگاه های حیوانات خانگی در ایالات متحده قابل خریداری بود. هدف از خرید پلنگ ایجاد نژاد جدیدی از گربه نبود. تا آن سال ها، جین میل، پرورش دهنده گربه آمریکایی، یک حیوان خانگی منحصر به فرد می‌خواست. چند سال بعد، میل شاهد جفت گیری یک گربه خانگی و یک پلنگ و در نتیجه، تولد یک بچه گربه بود. تنها یک بچه گربه ماده به نام “Kin-Kin” از این تولد جان سالم به در برد.

سپس ژان میل تصمیم گرفت که معرفی یک نژاد هیبریدی جدید، به شکل پلنگ باشد. بنابراین، ژان میل، آستین‌هایش را بالا زد و مشغول به کار شد، با جفت‌گیری دوم، چند بچه گربه دیگر به دست آورد. اولین بچه گربه های دورگه اغلب به صورت گربه های عصبی و خجالتی بزرگ شدند، شبیه به بستگان وحشی خود. پس از چند سال، بچه گربه های دورگه بارها و بارها به دنیا آمدند، اما پس از چند نسل دوری از پلنگ، فقط توانستند از نظر خلق و خوی شیرین و مطیع شوند.

در سال 1985 گربه‌های بنگالی که امروزه به یک گربه خانگی تبدیل شده‌اند، به اندازه کافی نسل‌ مفید از خود داشتند. از نظر خلق و خوی هم قبول شدند و ثابت کردند که کاملا رام هستند و برای هیچ یک از اعضای خانواده در خانه خطری ایجاد نمی‌کنند. امروزه بنگال ها پیروان زیادی از سراسر جهان دارند که به آن ها علاقه مند هستند. در این توجه و علاقه، البته ظاهر عجیب و غریب آنها با شکل پلنگ، سطح هوش بالای آنها و عشق و پیوند آنها به صاحبانشان نیز نقش مهمی دارد.

یکی از غذاهای خوب برای یک گربه خانگی استفاده از پوچ گربه رویال کنین است، این برند جزو برندهای مشهور و بسیار با کیفیتی است که پت‌ها آن‌ها را دوست دارند.

 

خصوصیات گربه بنگال

 

معرفی گربه بنگال

 

این گربه، یک نژاد گربه با ظاهر وحشی است که اولین بار در ایالات متحده پرورش یافت. گربه‌های بنگال برخلاف ظاهر وحشی‌شان، نژادی بسیار مطیع، مهربان و آرام هستند. این نژاد گربه جزو حیوانات خانگی توصیه شده برای خانواده های دارای فرزند است. گربه‌ی بنگال اگرچه تاریخچه‌ای طولانی دارد، اما در سال 1997 به طور رسمی وارد نژاد گربه بین المللی شد.

 

ظاهر گربه‌ی بنگال

گربه‌های بنگال به دلیل ساختار بدنی محکم، ورزشی و مرمر مانند و پوست پلنگ مانند خود شناخته شده‌اند. این گربه های قوی معمولا گربه های بزرگی هستند که متشکل از 4 نسل به عنوان یک نژاد گربه، شناخته شده‌اند.

گربه‌های بنگال معمولاً به‌صورت خال‌دار قهوه‌ای، خال‌دار چشم آبی، مشکی خالص، خال‌‌دار برفی چشم آبی و با خال‌های نقره‌ای دیده می‌شوند. میانگین وزن بدن گربه بنگال خانگی بین 3 تا 7 کیلوگرم است. دلیل ظاهر وحشی آنها خطوط فک نوک تیز، چشمان تیزبین و ساختار موهای خالدار آنهاست.

 

شخصیت گربه‌ی بنگال

برخی از گربه های بنگال ممکن است به دلیل ویژگی های شخصیتی وحشی خود دوست نداشته باشند که آنها را لمس کنند. با این حال، گربه ای که به صاحبش عادت کرده است، از نشان دادن جنبه مطیع خود به صاحبش دریغ نمی‌کند. حتی امکان دارد اگر به اندازه کافی از او مراقبت نشود، افسرده شود. به همین دلیل است که گربه های بنگال دوست ندارند تنها بمانند. گربه‌های بنگال که در ماهیگیری ماهر هستند، برخلاف بسیاری از گربه‌ها دوست دارند وقت خود را با آب بگذرانند. بنابراین هنگامی که گربه شما کثیف شد، می‌توانید بدون زحمت او را با استفاده از شامپو گربه بشویید. گربه های بنگال بیشتر دوست دارند وقت خود را به بازی با اسباب بازی های گربه بگذرانند.

 

 

نحوه نگهداری و تربیت نژاد گربه بنگال

گربه بنگال خانگی

 

این نژاد گربه از نظر تمیزی صاحبش را خسته نمی‌کند. در این زمینه کافی است موهای کوتاه و پرپشت گربه را هفته ای یکبار با شانه یا برس شانه کنید. گربه بنگال به مراقبت منظم از دهان نیاز دارد تا به بیماری های دندان و لثه مبتلا نشود. برای این کار از مسواک مخصوص گربه ها کمک گرفته می‌شود. این گربه از نژادی است که باید ناخن هایش را مرتب سوهان بکشید. پس، برای اینکه به اثاثیه خانه آسیبی نرسد، باید ناخن های گربه را در فواصل زمانی معین کوتاه کرد.

برای اینکه بتواند سلامت خود را حفظ کند، باید با غذای مرغوب گربه تغذیه شود. مطالعات نشان داده است که غذاهای صنعتی باعث نابینایی گربه های بنگالی می‌شود. به همین دلیل، گربه های بنگال بیشتر مستعد رژیم خام هستند. استفاده از مکمل های غذایی تولید شده برای گربه ها در فواصل زمانی معین، جدای از غذا، گربه بنگال را قوی تر نشان می‌دهد.

محتوای غذای گربه بنگال، باید دارای گوشت زیادی باشد. منابع پروتئینی مانند: مرغ، گوشت قرمز، ماهی، بوقلمون و غیره برای تغذیه آن بسیار مناسب است. گربه های بنگال نمی‌توانند با غذاهای گیاهی رشد کنند. به همین دلیل، رژیم های گیاهخواری نباید برای آنها اعمال شود. بهترین گزینه غذای گربه رویال کنین است برای اطلاع از قیمت غذای گربه رویال کنین کلیک کنید.

 

 

تربیت نژاد گربه بنگال مانند تربیت نوزاد است. تنها چیزی که نیاز دارید زمان و صبر است. اگرچه گربه‌های بنگال بسیار باهوش هستند و به صاحبان خود وفادار هستند، اما یادگیری یک فرمان، ممکن است کمی طول بکشد. با این حال، این مدت آنقدر هم طولانی نیست که بتوان آن را یک ماه بیان کرد. زیرا بنگال ها باهوش تر و دقیق تر از بسیاری از نژادهای گربه هستند. هوش و توانایی آنها در تمرکز بر یک چیز آنها را به یادگیرندگان عالی تبدیل می‌کند. در حدود دو هفته، می‌توانید با توجه، عشق و دادن تشویقی گربه ، به او آموزش های مورد نظر را بدهید.

نحوه درک و واکنش گربه بنگال خانگی به رویدادها از سایر گربه ها کمی متفاوت تر است. آنها می‌گویند که با حرکات بدن و ایجاد صدا چه کاری می‌خواهند انجام دهند. این نژاد گربه به تشویقی‌ ها خیلی علاقه دارند پس این امکان وجود دارد که گربه خود را در مورد برخی مسائل با خوراکی ها یا غذاها و اسباب بازی گربه ، که ممکن است دوست داشته باشد آموزش دهید و با او ارتباط برقرار کنید. گربه های بنگال چه جوان و چه بالغ، می‌توانند شما را با زیرکی و هوش خود شگفت زده کنند. اگر با نحوه آموزش تربیت گربه ها آشنایی ندارید می‌توانید این مقاله را مطالعه کنید.

 

بیماری های رایج گربه بنگال خانگی

طول عمر نژاد گربه بنگال بین 9 تا 15 سال است. این زمان برای یک نژاد بنگال نسبتا سالم معتبر است. با این حال، مانند همه گربه ها، مشکلات ژنتیکی یا سلامتی حیاتی ممکن است در گربه های بنگال رخ دهد. یکی از شایع ترین بیماری ها در گربه های بنگال بیماری قلبی است. این مشکل سلامتی به ویژه در گربه های بنگال مسن دیده می‌شود.
یکی دیگر از مشکلات سلامتی بیماری چشم است. بدتر شدن شبکیه چشم گربه‌ی بنگال متاسفانه می‌تواند باعث ایجاد مشکل بینایی تا نابینایی در او شود.

در نهایت، بنگال ها یک نژاد بسیار حساس به مواد بیهوشی هستند. به همین دلیل، در طول هر فرآیند جراحی، از جمله عقیم سازی، باید به دقت تحت نظر باشد. واکنش آلرژیک به داروهای بیهوشی مورد نظر حتی می‌تواند باعث ایست قلبی او شود.

با اینحال، گربه های بنگال با تغذیه مناسب، واکسیناسیون مناسب و استانداردهای زندگی با کیفیت به طور متوسط ​​بین 12 تا 16 سال عمر می‌کنند. گربه‌های بنگال که در بین نژادهای گربه کاملاً مقاوم هستند، گاهی اوقات ممکن است از بیماری‌های مختلفی رنج ببرند. شرایطی مانند سندرم بچه گربه پژمرده، لوکساسیون کشکک، دیسپلازی هیپ، کمبود پیروات کیناز برخی از این بیماری ها هستند.

 

نکات بهداشتی نگهداری از گربه بنگال

 

نژاد گربه بنگال

 

بنگال به نظافت هفتگی روتین نیاز دارند زیرا دائماً پوست مرده می‌ریزند.

مراقبت از دندان: دندان های گربه های بنگال باید به طور مرتب مسواک زده شود تا از بیماری لثه آنها جلوگیری شود. البته این کار آسان نخواهد بود زیرا او این کار را دوست ندارد. حتی اگر نمی‌توان روزانه انجام داد، باید حداقل یک بار در هفته انجام شود.

مراقبت از ناخن: برای اینکه به سلامت ناخن و مو آسیبی وارد نشود، باید به کوتاه کردن ناخن گربه خانگی خود توجه کنید. باید هر دو هفته یکبار کوتاه شود. کوتاه کردن ناخن برای گربه شما برای راه رفتن راحت بسیار مهم است. در غیر این صورت ممکن است هنگام راه رفتن و کوهنوردی درد داشته باشد.

مراقبت از مو: پوست گربه های بنگال با سایر نژادهای گربه متفاوت است. شانه زدن پرها 3-4 روز در هفته کافی است. استفاده از پودرهای موی گربه که موها را براق و تمیز می‌کند ضروری است. خز این گربه دیرتر خشک می‌شود. به همین دلیل نباید بعد از شستن خود به خود خشک شود، باید به خشک شدن آن کمک کرد.

مراقبت از چشم: ترشحات اطراف چشم باید با یک پارچه بدون الکل تمیز شود. استفاده از پارچه های جداگانه برای هر دو چشم از انتشار عفونت یا میکروبی که ممکن است در یک چشم ایجاد می‌شود به چشم دیگر جلوگیری کند.

مراقبت از گوش: مراقبت از گوش باید هر دو هفته یکبار انجام شود. برای مراقبت از گوش باید با کمک یک پارچه تمیز و بدون استفاده از مواد تیز مانند جرم گوش انجام شود.

توجه به مسائل بهداشتی گربه نیز یکی از مسائلی است که در نگهداری از آنها حائز اهمیت است، به همین منظور ظرف خاک گربه ارزان یکی از مواردی است که می‌تواند به شما در نگهداری گربه کمک کند.

 

قیمت گربه بنگال

گربه نژاد بنگال یکی از پرطرفدارترین گربه های جهان است، اما این گربه معمولا در ایران یافت نمی‌شود و در خارج از ایران با حدود قیمت 4 هزار دلار به فروش می‌رسد.

 

نتیجه گیری

نژاد گربه بنگال خانگی همچون سایر حیوانات خانگی است، پس اگر قادر نیستید به خوبی از آنها مراقبت کنید نباید مسئولیت نگهداری آنها را بپذیرید. صاحب آن باید تا حد امکان زمان بیشتری را با گربه خود بگذراند. مراقبت از این گربه نسبتاً آسان است، در حالی که برخی نژاد‌ها به مراقبت های بیشتری نیاز دارند. گربه بنگال یکی از نژادهای گربه است که نگهداری از آن آسان است و فقط کافی است به موارد بهداشتی، تغذیه ای و تربیتی آنها توجه شود که تمام محصولات مورد نیاز را به سادگی می‌توانید از فروشگاه پت شاپ چیوو دریافت کنید.

درباره امیر ساجدی

سلام من امیر ساجدی هستم ، صنایع غذایی خوندم ، چند سالی هست که در زمینه پت فعالیت دارم و در همین راستا تولید محتوا میکنم به حیوانات مخصوصا گربه ها علاقه زیادی دارم ، گربه خودم نینا الان یک سال و نیم سن داره ، همیشه سعی کردم اطلاعات خودم رو به روز نگهدارم تا بتونم به بهترین شکل ازش مراقبت کنم. در کنار دوستانم چیوو رو به وجود آوردیم تا بتونیم روی بهتر کردن زندگیشون کنار ما آدم ها نقش مفیدی داشته باشیم و تلاش میکنیم با مقالاتی که می نویسیم سهم کوچکی در ترویج فرهنگ صحیح نگهداری و رفتار با حیوانات خانگی داشته باشیم. امیدوارم از خواندن محتوای من لذت ببرید و استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *