مقالات آموزشی, سگ

همه چیز درباره خصوصیات سگ گلدن رتریور ( قیمت + هزینه نگهداری )

سگ گلدن رتریور

اگر به دنبال داشتن یک حیوان خانگی باهوش و وفادار هستید، که نگهداری از آن راحت و آسان باشد و همچنین حس امنیت را تحت هر شرایطی به شما القا کند، قطعا سگ بهترین گزینه مورد نظر می‌باشد، اغلب خانواده های ایرانی و خارجی نژادهای مختلف سگ را جهت نگهداری و سرپرستی انتخاب می‌کنند، در این بین برخی از نژادهای سگ به سبب محبوبیت بیشتر و همچنین قیمت مناسب طرفداران بیشتری دارند، یکی از این سگ های جذاب و دوست داشتنی گلدن رتریور می‌باشد، که در چندین سال متوالی حتی در کشورهای خارجی به عنوان نژاد محبوب و مشهور شناخته شده است. در ادامه به بررسی دقیق و همچنین کامل همه چیز درباره سگ گلدن رتریور می‌پردازیم، تا بیشتر با این حیوان دوست داشتنی و زیبا آشنا شوید.

 

تاریخچه سگ گلدن رتریور

با یک بررسی ساده و آسان می‌توانید به راحتی متوجه شوید، که این سگ جز نژادهای قدیمی و اصیل خارجی می‌باشد، که سال ها است، از گونه های خاص آن به عنوان حیوان خانگی استفاده می‌شود، ولی بررسی های دقیق صورت گرفته حاکی از این است، که زمان پیدایش اولین سگ گلدن رتریور تقریبا به اواسط قرن نوزدهم بر می‌گردد، در اواسط قرن نوزده در کشور اسکاتلند طبقه مرفه و همچنین ثروتمند جامعه علاقه بسیار زیادی به نگهداری و حتی سرپرستی سگ های مختلف نگهبانی و خانگی داشتند و سگ ها در این کشور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بودند، یکی از لردهای بزرگ و محبوب این کشور به اسم توییدماث در یکی از برنامه نمایشی که در این کشور برگزار شده بود، برای اولین بار این سگ با نژاد گلدن رتریور را مشاهده می‌کند و علاقه خاصی به این حیوان پیدا کرده و سپس اقدام به سرپرستی سگ می‌کند.

در انتها اولین نژاد از سگ گلدن رتریور به صورت رسمی شناخته می‌شود و به سبب ویژگی های بسیار زیادی که دارد، جز نمونه های محبوب شناخته می‌شود. سگ گلدن رتریور سفید نیز از دیگر نمونه های مشهور و زیبا است، که در همان اوایل قرن نوزده وارد کشور اسکاتلند شد.

 

انواع نژاد سگ golden retriever

 

سگ گلدن رتریور سفید

 

این سگ خانگی و زیبا برخلاف باورهای عمومی دارای نژادهای مختلفی می‌باشد، که هر یک از این نژادها دارای خصوصیت ظاهری و همچنین فیزیکی متفاوتی هستند و شما زمانی که قصد سرپرستی این حیوان را دارید، می‌توانید هر یک را که دوست دارید، انتخاب کنید، برای کسانی که به دنبال یک حیوان با وفا و همچنین کاملا زیبا هستند، گلدن رتریور گزینه کاملا مناسبی می‌باشد، به طور کلی نژادهای مختلف این سگ شامل ۳ نوع ذیل است:

جهت خرید قطره ادرار سگ و اطلاع از قیمت کلیک کنید.

 

  • سگ گلدن رتریور آمریکایی

 

سگ گلدن رتریور آمریکایی

 

این حیوان به نسبت سایر نمونه های دیگر قیمت مناسب تری دارد و شما به راحتی می‌توانید به یکی از سرپرستان واقعی سگ گلدن رتریور آمریکایی تبدیل شوید و همچنین سگ گلدن رتریور سفید نیز جز این نژاد می‌باشد، این حیوان در چندین سال متوالی خصوصا در سال ۲۰۲۰ میلادی به عنوان سگ محبوب در ایالت متحده آمریکا شناخته شده است.

جهت خرید پد ادرار سگ و اطلاع از قیمت کلیک کنید.

 

  • سگ گلدن رتریور انگلیسی

 

سگ گلدن رتریور کانادایی

 

این سگ به نسبت دیگر نژادهای دیگر تفاوت زیادی دارد و همچنین ظاهری حجیم و موهای بلندتری دارد و حتی جثه آن نیز بزرگ تر می‌باشد و پاهای آن به نسبت سایر سگ های گلدن رتریور کمی کوتاه تر می‌باشد و رنگ این حیوان کاملا جذاب و گیرا است و خصوصیات اخلاقی این حیوان با سایر نمونه های دیگر یکسان می‌باشد.

 

 

  • سگ گلدن رتریور کانادایی

 

سگ گلدن رتریور انگلیسی

 

این حیوان محبوب به نسبت دیگر نژادهای سگ گلدن رتریور قد متوسطی دارد و همچنین از نظر وزنی سبک تر می‌باشد و شما می‌توانید در مکان های مختلف به راحتی از او نگهداری کنید و در کنار هم زندگی خوبی داشته باشید.

 

برای مشاهده لیست محصولات قلاده کمری سگ و اطلاع از قیمت آن کلیک کنید.

 

خصوصیات سگ گلدن رتریور

این سگ به دلیل خصوصیات بسیار زیادی که دارد، همیشه در جوامع مختلف بشری دارای محبوبیت بسیار بالایی بوده است و اغلب افراد به عنوان یک سگ خانگی این حیوان را انتخاب کرده‌اند و حتی پیشنهاد اغلب کارشناسان در این حوزه برای نگهداری از سگ این حیوان می‌باشد.

  1. از خصوصیات سگ گلدن رتریور می‌توان به هوش کاملا بالای او اشاره کرد، این حیوان به سرعت هر نکته آموزشی ای را یاد می‌گیرد و همچنین همکاری های لازم را با سرپرست خود همیشه انجام می‌دهد.
  2. از دیگر خصوصیات سگ گلدن رتریور نگهداری آسان و راحت در مکان های مختلف حتی در آپارتمان می‌باشد.
  3. این سگ در شرایط عادی و بی خطر به هیچ عنوان پارس نمی‌کند و فقط زمانی که خطری او یا شما را تهدید کند، به صورت مداوم پارس می‌کند.
  4. این حیوان جذاب و زیبا طول عمر بسیار بالایی دارد و به همین علت بیشتر محبوبیت داشته و به سرپرستی گرفته می‌شود.
  5. جثه این حیوان جهت نگهداری در منزل و آپارتمان کاملا راحت و آسان می‌باشد.
  6. طبق بررسی های دامپزشکی صورت گرفته این سگ به نسبت دیگر نژادها کمتر به بیماری های عفونی و ویروسی مبتلاء می‌شود.
  7. اگر به دنبال سگ گلدن رتریور با جثه ریزتری هستید، نوع ماده را انتخاب کنید و اگر سگ خانگی با جثه درشت تری را دوست دارید، سگ گلدن رتریور نر را انتخاب کنید.
  8. این حیوان دوست داشتنی به راحتی با محیط اطراف خود سازگاری پیدا می‌کند.
  9. این سگ دارای طیف رنگی مختلفی می‌باشد و شما با توجه به خواسته خود می‌توانید هر یک را جهت سرپرستی انتخاب کنید.
  10. نگهداری از سگ گلدن رتریور نیازمند تدارکات خاصی نیست و شما به راحتی در منزل می‌توانید از حیوان خانگی خود نگهداری کنید و همچنین به راحتی این حیوان به شما عادت می‌کند.
  11. این سگ در رده نمونه هایی قرار دارد، که به راحتی محبت انسانی را درک می‌کند و حتی همیشه به آن پاسخ می‌دهد.
  12. موهای این حیوان خانگی به نسبت سایر نژادهای دیگر کمتر دچار ریزش می‌شود و به همین علت جهت نگهداری در محیط های سربسته گزینه خوبی می‌باشد. ( علت ریزش مو سگ چیست؟ )
  13. این سگ با طول عمر بسیار بالایی که دارد، می‌تواند سال ها یک دوست بی ریا و خوب برای شما باشد، که علاوه بر ایجاد سرگرمی وظیفه نگهبانی از شما را نیز به درستی انجام می‌دهد و با هوش بسیار بالایی خود می‌تواند هر چیزی را درک کرده و سپس نسبت به آن واکنش دهد.

 

برای دریافت اسباب بازی برای سگ و مشاهده لیست محصولات کلیک کنید.

 

قیمت گلدن رتریور

 

خصوصیات سگ گلدن رتریور

 

یکی از مشخصه های مهم و قابل توجه برای هر یک از کسانی که قصد سرپرستی این سگ محبوب را دارند، قطعا قیمت سگ گلدن رتریور می‌باشد. این سگ به سبب محبوبیت بالا برخلاف تمامی شایعه ها و باورهای غلط در جامعه دارای قیمت بسیار مناسبی به نسبت نمونه های دیگر است و شما با یک هزینه کاملا ایده آل اقتصادی می‌توانید به یکی از سرپرستان واقعی سگ گلدن رتریور تبدیل شوید.

بودجه ای که شما جهت سرپرستی این سگ نیاز دارید، تقریبا بین ۱۰ الی ۲۰ میلیون تومان می‌باشد و این مقدار با توجه به نژاد و سن سگ متغیر است، قیمت توله گلدن رتریور کاملا مناسب و اقتصادی می‌باشد و شما به راحتی می‌توانید صاحب یک توله سگ گلدن رتریور شوید. قیمت توله سگ گلدن رتریور در مقایسه با سایر نمونه های دیگر بیش از ۵۰ درصد ارزان تر می‌باشد.

 

جهت خرید سوت سگ ، مشاهده لیست محصولات و اطلاع از قیمت کلیک کنید.

 

هزینه نگهداری سگ گلدن رتریور

قطعا یکی از سوالات اساسی که در ذهن افرادی که قصد سرپرستی این حیوان را دارند، ایجاد می‌شود، هزینه نگهداری از سگ گلدن رتریور می‌باشد، به طور کلی هر یک از نژادهای سگ بر اساس وضعیت بدنی و وضعیت فیزیکی نیازمند نگهداری دقیق و اصولی هستند، تا از نظر جسمی و روحی در ایده‌آل ترین حالت ممکن قرار بگیرند و با بیماری های گوناگون مواجه نشوند، در حال حاضر هزینه نگهداری سگ گلدن رتریور بسیار مناسب و اقتصادی می‌باشد و شما با تخصیص یک بودجه کاملا کم به صورت ماهیانه نیازهای سگ خانگی خود را می‌توانید به راحتی برطرف کنید، اگر کمی با دقت این مسئله را بررسی کرده و در این مورد تحقیق کنید، می‌توانید متوجه شوید، هزینه نگهداری سگ گلدن رتریور به نسبت هر نژاد دیگری کاملا اقتصادی و ارزان قیمت می‌باشد.

از دلایل عمده محبوبیت این حیوان خانگی زیبا حتی می‌توان به هزینه های ارزان و مناسب نگهداری از آن اشاره کرد.

اگر شما تحت عنوان فردی که قصد سرپرستی یک سگ خانگی و باهوش را دارد، می‌خواهید نژاد گلدن رتریور را انتخاب کنید، قطعا بهترین انتخاب را کرده‌اید، چون این نژاد برای نگهداری در محیط های مختلف بهترین گزینه بوده و همچنین باهوش ترین نژاد سگ به نسبت سایر نژادهای دیگر است و قدرت درک بصری قابل توجهی را دارد، به طوری که هر اتفاقی را به راحتی می‌تواند درک کند، سگ گلدن رتریور فقط یک حیوان خانگی نیست، بلکه یک همدم باهوش و پر از استعداد است، که حتی می‌تواند شما را ساعت ها سرگرم کند و از دغدغه های زندگی امروزی به راحتی شما را دور کرده و شما را به آرامش برساند. (برای راهنمایی کامل در رابطه با تربیت سگ کلیک کنید.)

 

حتما بخوانید: اسامی سگ نر و ماده

این سگ اصیل قطعا به راحتی در کوتاه ترین زمان ممکن به یکی از اعضای خانواده شما تبدیل می‌شود و با هوش بسیار بالای خود به راحتی می‌تواند هر موقعیتی را درک کرده و بهترین عملکرد لازم را از خود ارائه دهد.

 

درباره امیر ساجدی

سلام من امیر ساجدی هستم ، صنایع غذایی خوندم ، چند سالی هست که در زمینه پت فعالیت دارم و در همین راستا تولید محتوا میکنم به حیوانات مخصوصا گربه ها علاقه زیادی دارم ، گربه خودم نینا الان یک سال و نیم سن داره ، همیشه سعی کردم اطلاعات خودم رو به روز نگهدارم تا بتونم به بهترین شکل ازش مراقبت کنم. در کنار دوستانم چیوو رو به وجود آوردیم تا بتونیم روی بهتر کردن زندگیشون کنار ما آدم ها نقش مفیدی داشته باشیم و تلاش میکنیم با مقالاتی که می نویسیم سهم کوچکی در ترویج فرهنگ صحیح نگهداری و رفتار با حیوانات خانگی داشته باشیم. امیدوارم از خواندن محتوای من لذت ببرید و استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *