مقالات آموزشی, سگ

آموزش تربیت سگ به صورت کاربردی (زبان ساده) + نکات مهم

تربیت سگ

سگ ها به عنوان محبوب ترین حیوانات خانگی شناخته می‌شوند. با وجود محبوبیت فراوان سگ ها به عنوان حیوانات خانگی، عدم سازگاری این حیوانات با زندگی مدرن به عنوان یک چالش شناخته می‌‌شود. با این وجود این حیوانات تربیت پذیر بوده و شما قادر به تربیت سگ به صورت کاملا حرفه ای خواهید بود. ما در این مقاله قصد داریم در خصوص آموزش تربیت سگ با شما صحبت کرده و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم که یقینا می‌تواند برای شما مفید واقع شود.

 

آموزش های ابتدایی برای تربیت سگ

سگ های فرمان پذیر در ابتدا فرمان های ابتدایی را آموزش دیده‌اند و در واقع این آموزش های ابتدایی هستند که سگ شما را قادر می‌سازند تا فرمان های دیگر را نیز آموزش ببیند. اما منظور از آموزش های ابتدایی برای تربیت سگ ها چیست؟ آموزش های مربوط به تنها ماندن در خانه، اجتماعی کردن و از بین بردن ترس ها و آموزش دستشویی و سایر قوانین خانه از آموزش های ابتدایی شناخته می‌شود. در ادامه با شما همراه هستیم تا اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم که یقینا می‌تواند برای شما مفید واقع شود.

جهت خرید غذای سگ فله ای با مناسب ترین قیمت، کلیک کنید.

 

آموزش “تنها موندن” به سگ

در زندگی مدرن سگ های خانگی معمولا برای چندین ساعت متوالی در طول روز باید تنها باشند. به این منظور باید سه مرحله ای که در ادامه بیان می‌شود برای تنها ماندن سگ در منزل را دنبال کنید:

  1. در مرحله اول صاحب سگ باید کفش های خود را تن کرده و در صورتی که سگ احساس ترس کرد، صاحب وی باید این احساس را نادیده گرفته و این مسئله باعث می‌شود که سگ به این کار صاحب خود عادت کند. نباید از یاد برد که سگ ها برای پشت سر گذاشتن این مرحله از تربیت باید روزانه سه بار آموزش ببنند و زمانی که سگ احساس ترس نکند، می‌توانید این مرحله را پشت سر بگذارید.
  2. پس از هر بار ورود به منزل نباید این اجازه را به سگ خود بدهید که بیش از اندازه خوشحالی کند. در واقع با بی تفاوتی می‌توانید این مرحله از تربیت سگ را پشت سر بگذارید. این کار باعث می‌شود که سگ آموزش ببیند بازگشت به خانه یک اتفاق معمولی است.
  3. زمانی که به منزل رسیدید باید به سگ خود آموزش دهید که به رختخواب یا محل استراحتی که برای وی در نظر گرفته شده است مراجعه کند. در واقع این کار باعث می‌شود که سگ متوجه محبتی که شما دارید بشود ولی با این حال آموزش می‌بیند که فرآیند تنها بودن در منزل یک امر کاملا طبیعی به شمار می‌رود.

 

آموزش تنها موندن به سگ

 

آموزش “اجتماعی کردن سگ و مواجه کردن با ترس هاش” به سگ

داشتن اعتماد به نفس برای سگ ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و باعث می‌شود که سگ ها با دیگران بسیار خوش اخلاق برخورد کنند. این راه آموزش به سگ ها همچنین از پارس بی مورد سگ ها در برخورد با افراد و دامپزشک جلوگیری به عمل می‌آورد. این تربیت باید تا سن 6 ماهگی سگ صورت بگیرد. در ابتدا باید در نظر داشته باشید که سگ ها باید در موقعیت های حساس قرار بگیرند تا به این محیط ها عادت کنند. گردش سگ و همچنین به چالش کشیدن سگ ها در ازای جایزه دادن از دیگر اقداماتی است که برای تربيت سگ ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

حتما بخوانید: آموزش تربیت گربه

 

آموزش های نمایشی و بهداشتی در تربیت سگ

فرمان پذیری یکی از مهم ترین چالش های تربیت سگ به شمار می‌رود. حالا که در قسمت های پیشین در خصوص نحوه تربیت سگ اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دادیم، آموزش فرمان های لازم به سگ ها نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود. در واقع این فرمان ها باعث می‌شود که شما بتوانید بهتر با سگ خود ارتباط برقرار کنید و از سوی دیگر باید در نظر داشته باشید که این فرمان ها باعث می‌شود که سگ ها رفتار بهتری از خود نشان دهند. با این وجود در ادامه آموزش تربیت برخی از فرمان ها را برای شما بیان خواهیم کرد که قطعا می‌تواند برای شما مفید واقع شود.

جهت خرید پد زیرانداز سگ و اطلاع از قیمت کلیک کنید.

 

آموزش “نه” به سگ

آموزش نه به سگ ها که البته از طریق صبر کردن، تمرین کردن و پاداش کردن اتفاق می‌افتد، باعث می‌شود که سگ شما به چیزی که به آن تعلقی ندارد نزدیک نشده و دسترسی نداشته باشد. برای مثال برخی از خوراکی ها به شدت برای سگ ها می‌تواند مضر واقع شود. زمانی که سگ بتواند فرمان نه و منع شدن را بیاموزد، میزان خشونت کمتری خواهد داشت و به دلیل مراقبت بهتر نگهدارنده، سگ شما کمتر به دامپزشک نیاز خواهد داشت. فرمان نه پس از تربیت های بیان شده در قسمت های پیشین برای سگ شما بسیار مهم تر خواهد بود.

در رابطه با اینکه چگونه از مدفوع خواری سگ جلوگیری کنیم در مقاله دیگر ما بخوانید.

 

آموزش “نخوردن و ندزدیدن غذا” به سگ

به خصوص زمانی که سگ شما عقیم می‌شود، میل بسیار بیشتری به غذا پیدا خواهد کرد و از این روی باید با دقت بسیار زیادی نسبت به آموزش نخوردن و ندزدیدن غذا اقدام کنید. باید در نظر داشته باشید که در نهایت شما باید حتما مواد غذایی مسموم و یا مضر برای حیوان را از محیط های در دسترس سگ خارج کنید. همچنین دقت داشته باشید که آموزش ندزدیدن غذا بهتر است که توسط یک مربی به این حیوان آموزش داده شود. این کار باعث می‌شود که سگ ها از دزدیدن غذا جلوگیری به عمل بیاورد.

 

آموزش نخوردن غذا به سگ

 

جهت اطلاع از قیمت فروش غذای سگ (در انواع مختلف) کلیک کنید.

 

 

آموزش “گاز نگرفتن” به سگ

بالانس رفتاری در سگ ها یکی از مهم ترین نکاتی است که باید به آن دقت داشته باشید. در واقع سگ ها گاها دچار هراس و یا استرس می‌شوند. در این حالت ها ممکن است که سگ شما اشیا یا افراد را گاز بگیرد. این کار باعث آسیب های مالی یا جانی خواهد شد. از این روی آموزش گاز نگرفتن دارای اهمیت بسیار زیادی است. در نظر داشته باشید که سگ شما در ابتدا برای آموزش این فرمان باید اجتماعی شده و توان برقراری ارتباط بسیار بهتری را داشته باشد. در ادامه نیز باید با تشویق و پاداش سگ را از گاز گرفتن منع کنید.

یکی از نکات مهمی که در مورد تربيت سگ ها باید در نظر داشته باشید آن است که سگ شما باید آموزش رها کردن دندان را نیز آموزش ببیند. در صورتی که بنا به هر دلیلی از دستور گاز نگرفتن سرپیچی کرد، حتما باید نسبت به رها کردن طعمه اقدام کند. این آموزش ها و فرمان ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

بازی کردن و ایجاد محیط های شاداب برای سگ به جهت خو کردن زندگی با انسان ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید با دقت بسیار زیادی انجام شود. با این وجود همانطور که در قسمت های پیشین نیز بیان شد، بهتر است این فرمان و تربیت سگ را به مربی سگ ها بسپارید.

برای آشنایی با زبان بدن سگ این مقاله را بخوانید.

 

آموزش “بیا و بشین” به سگ

سگ ها بسیار بازیگوش هستند و به خصوص زمانی که به محیط های باز و خارج از خانه مراجعه می‌کنید، از خود رفتارهایی را نشان می‌دهند که ممکن است استرس زا باشد یا دیگران را آزار دهد. از این روی باید با دقت بسیار زیادی فرمان بیا و بشین را به سگ خود آموزش دهید. به این منظور می‌توانید برای سگ خود پاداش بخرید، محیط سازی کنید و به ازای هر بار اجرای این فرمان، پاداش بدهید.

یکی دیگر از وسایل های کاربری برای سگ استفاده از سوت سگ است، توصیه میکنم برای تهیه آن از این لینک اقدام کنید

آموزش بشین به سگ

 

آموزش “اسم” به سگ

نام سگ را برای تمامی فرمان ها باید مقدم بشمارید و برای آموزش آن به ازای هر بار صدا زدن سگ در موارد ابتدایی باید برای سگ پاداش در نظر بگیرید تا در نهایت بتوانید انتظار داشته باشید که سگ نام خود را آموزش دیده و می‌تواند با شما ارتباط برقرار کند.

 

 

آموزش “پارس نکردن” به سگ

از دیگر فرمان های بسیار مهمی که در مورد آموزش تربیت سگ به خصوص برای زندگی آپارتمانی و مدرن باید در نظر داشته باشید آن است که سگ شما نباید پارس کند. به منظور آموزش این فرمان بهتر است از تنبیه کردن استفاده کنید.

 

 

آموزش “جای دستشویی و قوانین خانه” به سگ

یکی از مهم ترین انواع آموزش به سگ های دست آموز را می‌توان تربیت جای دستشویی و قوانین خانه دانست. در واقع در این مرحله باید بتوانید به سگ خود آموزش دهید که در کدام محیط می‌تواند دستشویی کند. برای این دسته از آموزش ها در ابتدا باید پاداش در نظر بگیرید، بیسکوییت مورد علاقه سگ خود را در زمان مناسب به وی ارائه دهید. همچنین داشتن یک برنامه منظم برای دستشویی می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

در ابتدای راه باید به سگ خود آموزش دهید که محل قرارگیری ظرف مخصوص ادرار و مدفوع در کدام قسمت خانه قرار گرفته است. این ظرف نباید جابجا شود. در صورتی که سگ خارج از محل مشخص شده دستشویی کند باید تنبیه شود و در غیر این صورت باید از پاداش ها برای تشویق کردن آن و آموزش های دیگر استفاده داشته باشید. همچنین آموزش نام دستشویی برای آموزش جای دستشویی به سگ از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در نهایت هم باید صبر داشته باشید تا سگ شما بتواند بهترین محل برای ادرار و مدفوع را یاد بگیرد همچنین می‌توانید به کمک قطره ادرار سگ راحت تر به او آموزش دهید.

سایر آموزش های مورد نیاز برای یادگیری محل استراحت و خواب، محل غذا خوردن و اطاعت از دستورات صاحب سگ از دیگر مسائلی است که با تمرین و تکرار و البته پاداش دادن به سگ ها انجام می‌شود و البته نباید از یاد ببرید که صبر کردن برای این آموزش ها هم دارای اهمیت بسیار زیادی است.

جهت اطلاع از قیمت مکمل غذایی سگ و مشاهده محصولات، کلیک کنید.

 

آموزش “حمام کردن” به سگ

باید بدانید که سگ وفادار و آموزش دیده اجتماعی را می توان به راحتی استحمام کرد. با این وجود باید از مواد شوینده مخصوصی که در بازار عرضه شده است استفاده کنید. پیش از حمام کردن سگ باید حتما موی آن را برس بزنید. این کار باعث می‌شود که گرد و غبار کمتری روی موی سگ شما وجود داشته باشد و در نهایت تمیز کردن سگ آسان تر انجام می‌شود.

کمک گرفتن از یک مربی برای اولین دفعاتی که می‌خواهید سگ حمام کند و آبکشی با دقت موی سگ از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. برای تربیت سگ جهت رفتار خوب در موقع استحمام بهتر است حمام کردن این حیوان را از زمان تولگی آغاز کنید.

 

آموزش حمام کردن به سگ

 

جهت خرید پرزگیر و برس سگ و مشاهده لیست محصولات کلیک کنید.

 

اگه سگ رو تربیت نکنیم چی میشه؟

با وجود تمامی توضیح داده شده در این مقاله باید در نظر داشته باشید که ممکن است گاها فکر کنید سگ شما نیازی به تربیت ندارد. با این وجود نباید از یاد برد که سگ تربیت نشده ممکن است برای خود خطر ایجاد کند یا دیگران را به هراس بیندازد. دیگران را گاز گرفته و شخصیت ضد اجتماعی داشته باشد. تمامی این موارد باعث می‌شود که سگ شما قابل تحمل توسط دیگران نباشد.

 

حتما بخوانید: ریزش موی سگ

 

آموزش مخصوص نژادهای مختلف

یکی از مهم ترین مسائلی که در تربیت سگ خانگی باید در نظر داشته باشید آن است که هر نژاد نیاز به صبر و تحمل مختلفی دارد. هر نژاد هوش مخصوص خود را داشته و در یک موضوع مشخص استعداد بیشتری را از خود نشان می‌دهد. از این روی باید در نظر داشته باشید که آموزش مخصوص نژادهای مختلف از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و شما می‌توانید این آموزش ها را از زمان نوزادی سگ ها آغاز کنید.

جهت کسب اطلاع از قیمت قلاده سگ و مشاهده محصولات، کلیک کنید.

 

اثر تشویق و تنبیه در نحوه تربیت توله سگ و سگ بالغ

یکی از مسائی که در این مقاله به صورت مشخص در مورد آن صحبت شد، آن است که تشویق و تنبیه اثر بسیار زیادی بر تربیت سگ دارد. با این حال باید در نظر داشته باشید که توله سگ ها توانایی آموزش بهتری از طریق تشویق و تنبیه را دارند. همچنین باید در نظر داشته باشید که تنبیه سگ های بالغی که از زمان تولگی آموزش ندیده‌اند ممکن است باعث شود که سگ از خود خشونت بسیار شدیدی را بروز دهد که آسیب در پی خواهد داشت. (جهت خرید تشویقی سگ با مناسب ترین قیمت، کلیک کنید.)

 

حتما بخوانید: بریدن گوش سگ !

 

تربيت سگ در حین بازی کردن و تخلیه انرژی

یکی از روش های بسیار مهمی که در زمان تربیت سگ ها باید به یاد داشته باشید، تربیت در زمان بازی کردن و تخلیه انرژی است. در این زمان سگ بهتر آموزش دیده و پس از پایان آموزش نیاز به استراحت دارد که همین مسئله باعث می‌شود زندگی با این حیوان خانگی بسیار شیرین و لذت بخش باشد.

 

درباره امیر ساجدی

سلام من امیر ساجدی هستم ، صنایع غذایی خوندم ، چند سالی هست که در زمینه پت فعالیت دارم و در همین راستا تولید محتوا میکنم به حیوانات مخصوصا گربه ها علاقه زیادی دارم ، گربه خودم نینا الان یک سال و نیم سن داره ، همیشه سعی کردم اطلاعات خودم رو به روز نگهدارم تا بتونم به بهترین شکل ازش مراقبت کنم. در کنار دوستانم چیوو رو به وجود آوردیم تا بتونیم روی بهتر کردن زندگیشون کنار ما آدم ها نقش مفیدی داشته باشیم و تلاش میکنیم با مقالاتی که می نویسیم سهم کوچکی در ترویج فرهنگ صحیح نگهداری و رفتار با حیوانات خانگی داشته باشیم. امیدوارم از خواندن محتوای من لذت ببرید و استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *