مقالات آموزشی

غذای تشویقی سگ و گربه

در ابتدا ما باید بفهمیم که تشویقی حیوان خانگی کلا به چه معناست. تشویقی‌های حیوان خانگی مکمل‌های غذایی هستند که به سگ‌ها و گربه‌ها داده می‌شوند، درست مثل ما که تنقلات می‌خوریم.  حیوانات خانگی به ویژه سگ ها خیلی راحت و سریع خسته می‌شوند و برای فعال نگه داشتن و جلب توجه آنها، صاحب باید به آنها تشویقی بدهد.

این را هم باید بدانیم که بین تشویقی و غذا تفاوتی وجود دارد. غذای سگ و گربه را به صورت «کامل و متوازن» می‌نامند اما تشویقی سگ و گربه را «غیر کامل و غیر متوازن» می‌نامند. علت کامل بودن غذا اینست که هر نوع غذای استانداردی که شما به سگ و گربه خود دهید، برای سلامتی و رشد از هرنظر کامل است. متوازن بودن غذا هم به علت توازن در میزان پروتئین، کربوهیدرات و چربی موجود در غذا است. به عبارتی دیگر، تمامی این مواد حیاتی را می‌توان در غذای سگ و گربه پیدا کرد.

اهمیت تشویقی دادن تنها به جلب توجه سگ و گربه منتهی نمی‌شود. بلکه به موارد مهم دیگری نیز، فراتر از بحث روحی، منجر می‌شود. هر نوع تشویقی هم مناسب سگ و گربه نیست و شرایط خاص خودش را می‌طلبد. میزان استفاده از تشویقی و زمان آن هم بسیار مهم است. با ما همراه باشید تا جزییات دقیق تشویقی دادن به سگ و گربه را جویا شوید!

تشویقی سگ اداگ مدل دمبل گوشت وزن۱۰۰گرم

  • حاوی پروتئین
  • به هضم و جذب غذا نیز کمک میکند
  • حاوی پروتئین بالا می باشد
  • بسیار کم چرب
  • بدون مواد نگهدارنده

 

جهت خرید تشویقی سگ کلیک کنید.

 

 

تشویقی گربه اُکت طعم مرغ وزن۵۰گرم

  • اسنک ممتاز O’Cat خوشمزه، سالم و 100% طبیعی است
  • مطابق با بالاترین استانداردهای بهداشتی و ایمنی (HACCP) تولید می شوند
  • این تشویقی لطیف و بسیار کم چربی هستند، به راحتی هضم می شوند

 

 

تشویقی سگ‌ها

در این بخش به سه عامل اصلی در تشویقی دادن به سگ‌ها می‌پردازیم: انواع تشویقی، بهترین نوع تشویقی و زمان مناسب تشویقی. پیش از پرداختن به موارد مذکور، لازم است که با اهمیت تشویقی دادن به سگ بیشتر آشنا شویم.

سگ ها قادر به ذخیره پروتئین در بدن خود نیستند و از این رو باید آن را از وعده های غذایی خود دریافت کنند.  تشویقی‌ها نیز معمولاً منابع انرژی بزرگی برای توله سگ شما هستند.  بیشتر تشویقی‌ها نیز منابع ویتامین‌هایی هستند که برای رشد و سلامت سگ شما موردنیاز است و البته، تشویقی‌های سگ‌ها باعث خوشحالی آنها نیز می شود.

علاوه‌براین تشویقی موجب شادی سگ می‌شود و رابطه دوستانه‌ای بین شما و سگ ایجاد می‌کند.

هنگام آموزش سگ برای هرنوع رفتاری، تشویقی موجب می‌شود که سگ به آموزش دیدن ادامه دهد. اگر سلیقه سگ خود را هم می‌دانید، بازهم از تشویقی‌های متنوع استفاده کنید.

اگر سگ شما کفش‌ها، گوشه مبل و… را می‌جَوَد، حتما از تشویقی‌ها به‌خصوص تشویقی‌های دَمبِلی شکل استفاده کنید تا خرابکاری را فراموش کند.

انواع تشویقی سگ‌ها

تشویقی‌ها با توجه به سفتی یا نرمی، طبیعی یا مصنوعی و خانگی و کارخانه‌ای تقسیم می‌شوند.

الف) کرانچی یا بیسکویت: بیسکویت‌ها، کلوچه‌ها و در مجموع مواد خوراکی، مشمول دسته خشک هستند. رطوبت اینگونه مواد کم و در حدود 10٪ تا 12٪ است. به علت خشک و سفت بودن این تشویقی، معمولا سگ زمان زیادی لازم دارد تا بتواند آن را خرد کند. بنابراین، این نوع تشویقی اصلا مناسب تشویق سریع نیست‌.

خرد کردن و صدای خردشدن آن به مزاق سگ‌ها خوش می‌آید. معمولا دارای غلات است اما بدون دانه هم در بازار موجود است.

ب) نرم و جویدنی: تشویقی‌هایی هستند که به علت ماده زمینه‌ای، بسیار نرم و قابل جویدن هستند. رطوبت نسبتا خوب (بالای 25٪) دارند و به همین علت به راحتی به تکه‌های کوچکتر تقسیم می‌شوند. یک تشویقی نسبتا سریع محسوب می‌شود و توله سگ‌ها هم به راحتی می‌توانند بخورند. بوی نامطبوع بیشتری هم نسبت به تشویقی‌های کرانچی دارند که سگ‌ها تمایل بیشتری به خوردن آن نشان می‌دهند.

ج) خشک شده بر اثر گرفتن آب یا بر اثر انجماد: گوشت‌هایی هستند که توسط دستگاه آبگیری غذا یا درون فر خانه شما درست می‌شوند به گونه‌ای که آب درون آن خشک شود. برخلاف تشویقی‌های نرم، این تشویقی‌ها 100٪ پروتئین دارند. تنها نکته منفی که در استفاده از این نوع تشویقی‌ها باید مدنظر داشت اینست که مواد نگهدارنده شیمیایی می‌تواند موجب تغییر این ماده غذایی شود و سلامتی سگ را به خطر بیندازد. بنابراین حتما مطمئن باشید که از فروشگاه‌ها و تولیدی‌های معتبر خریداری کنید.

د) قسمتی از بدن حیوانات: شاید در وهله اول، این تشویقی بسیار طبیعی‌تر و مناسب‌تر به نظر برسد اما این‌چنین نیست. قسمت‌های رایجی از بدن حیوانات که مورداستقاده قرار می‌گیرند شامل: گوشت خوک، سُم و پوست حیوانات است. مزیت استفاده از این نوع تشویقی، هم افزایش وزن سگ‌های دارای کمبود وزن و هم طولانی بودن جویدن و هضم است. اما معایب به مراتب خطرناک‌تر دارد. گوشت خوک و پوست حیوانات غنی از چربی است و برای سگ‌های مبتلا به ناراحتی معده و سنگین وزن مضر است. همچنین خوردن پوست‌ حیوان، خطر جویده نشدن و خفگی سگ را می‌تواند در پی داشته باشد. علاوه‌براین، گوشت خوک و پوست حیوانات می‌توانند به باکتری مضر سامونلا هم آلوده باشند که نتیجه خوردن این نوع باکتری، مدفوع خونی، اسهال، استفراغ و درد است. استخوان حیوانات و سُم هم به علت خرد شدن براثر جویدگی، می‌توانند موجب ایجاد زخم شوند. (هرگز از استخوان مرغ، شاخ و استخوان پخته هرگونه حیوانی استفاده نکنید؛ زیرا خطرناک‌ترین غذا یا تشویقی سگ هستند).

ه) تشویقی خانگی: تشویقی‌های خانگی تنوع زیادی دارند و شما می‌توانید انواع تشویقی با مواد مختلف را درست کنید. در روز‌های گرم، تشویقی‌هایی هستند که حکم بستنی برای سگ را دارند. شما می‌توانید از تکه‌های گوشتی در آبگوشت یخ‌زده، مخلوط ماست و میوه ساده منجمد و یا حتی تکه‌های یخ‌زده میوه و سبزیجات استفاده کنید.

در انتخاب نوع تشویقی، بایست حتما با دامپزشک مشورت کنید.

بهترین نوع تشویقی

با توجه به سن سگ، میزان کالری مورد نیاز، سالم بودن فک و دهان، هدف صاحب سگ و توصیه دامپزشک بهترین نوع تشویقی مشخص می‌شود.

اگر سگ سن زیادی داشته باشد، قطعا به کالری کمتری نیازمند است پس تشویقی باید پروتئین و کربوهیدرات کمتری داشته باشند. همچنین اگر سگ آموزش‌های نگهبانی دیده باشد، به کالری زیادی نیاز دارد. سالم بودن دندان‌ها و فک عامل مهمی است که مشخص می‌کند چه نوع تشویقی مناسب است. به عنوان مثال تشویقی‌های سفت برای سگ‌هایی که دندان از دست داده ‌اند و یا تشویقی‌های خیلی ریز برای سگ‌هایی که فک نامنظم دارند مناسب نیست. گاهی دارنده سگ نیز تمایل دارد خیلی سریع سگ را تشویق به کاری کند یا از کاری بازدارد که در اینصورت تشویق‌های نرم بسیار مناسب هستند. سلامت سگ و توصیه‌های رژیمی دامپزشک مهمترین عامل در شناخت نوع تشویقی است.

زمان مناسب تشویقی

همیشه زمانی تشویقی را بدهید که سگ از رفتار اشتباه خود منصرف می‌شود. در قبال پریدن، جست و خیز کردن و اعمال مشابه هرگز تشویقی ندهید. همچنین تشویقی را برای انجام کار مفید بدهید. توجه داشته باشید که سگ باید در حالت آرامش و به عبارتی لم داده باشد. تشویقی را جایگزین غذای اصلی سگ نکنید. هیچ‌ چیز جایگزین غذای سگ نمی‌شود. در هنگام خوردن وعده اصلی غذایی، هرگز تشویقی ندهید.

به عنوان نگهدارنده سگ روی کاغذ یا هرجای دیگر میزان کالری داده شده از طریق وعده اصلی غذایی را یادداشت کنید؛ زیرا میزان تشویقی نباید در طول یک روز 5٪ تا 10٪ بیشتر از کالری غذای اصلی باشد.

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند به عنوان تشویقی برای پت خانگی محسوب شود بستنی گربه یا سگ است، در واقع این خوراکی محبوب یک میان وعده مقوی و باکیفیت است که برای خرید آن می‌توانید از فروشگاه چیوو اقدام نمایید.

 

تشویقی سگ اداگ مدل استخوان فلورایدی با دورپیچ مرغ وزن۱۰۰گرم

  • بسیار کم چرب
  • حاوی پروتئین بالا می باشد
  • به هضم و جذب غذا نیز کمک میکند
  • حاوی پروتئین
  • کلسیم

مشاهده و خرید محصول

خرید غذای تشویقی سگ

تشویقی گربه برند ونپی مدل رشته ایی طعم مرغ وزن۲۵گرم

  • فاقد رنگ مصنوعی و شیمیایی
  • فاقد افزودنیهای غیرطبیعی
  • حاوی ویتامین
  • سرشار از کلسیم
  • منبع غنی مواد معدنی مغذی

 

 

جهت خرید تشویقی گربه کلیک کنید.

 

معروف‌ترین برندهای تشویقی سگ در سال گذشته

با ما همراه باشید تا پنج برند اول و مشهور بین المللی سال در زمینه تشویقی سگ را معرفی کنیم.

الف) تشویقی Blackwood

این برند بدون دانه است و از اردک به عنوان ماده اصلی تشکیل دهنده آن استفاده می شود.  مواد باقیمانده کاملاً طبیعی هستند و هیچ ماده شیمیایی مضر یا نگهدارنده ای در آن وجود ندارد. نکته منفی این تشویقی این است که هم قطعات درشت هم بسته‌ها کوچک هستند.

ب) تشویقی Buddy Biscuits Teeny Treats

از جمله تشویقی‌های ارزان قیمت که از لحاظ شکل و ساختار تنوع بسیار زیاد و سرگرم‌کننده‌ای دارند. مواد موجود در این تشویقی کاملا طبیعی‌ است و بدون دانه و غلات است. از جمله نکات منفی این تشویقی، مرغ است. مرغ که از جمله فراورده‌های مفید برای سگ است، در لیست محتوایی این تشویقی، خیلی پایین است پس میزان آن هم بسیار کم است. نکته منفی دیگر آن اینست که بسیار پوک و شکننده است.

ج) تشویقی Pupford Freeze-Dried Treats

این تشویقی از جمله تشویقی‌های گران قیمت است و در عین حال بسته‌های کوچکی دارد. این تشویقی حداقل‌های لازم برای سگ را داراست و در طعم‌های مختلف ازجمله گوشت گاو همراه با جگر و قلب گاو و گوشت مرغ نیز موجود است. میزان کالری این نوع تشویقی حدودا یک کیلوکالری است که برای آموزش و تشویقی سریع بسیار مناسب است. از جمله مزایای فوق العاده و عالی این تشویقی استثنایی را می‌توان لیست محتوای کوچک، طعم‌های متنوع و وجود بیش از 500 قطعه گوشت در هر بسته نام برد.

د) تشویقی Milk-Bone Soft & Chewy Dog Treats

از جمله تشویقی‌های نسبتا خوب و مناسب به حساب می‌آید اما انتظار یک تشویقی فوق العاده رو نباید داشته باشید. این تشویقی حاوی 12 ویتامین و مواد معدنی مناسب رشد سگ است. نکته بسیار خوب ‌و فوق العاده‌ای که نشان از ارزش غذایی بالای این تشویقی دارد، زیاد بودن محتوای مرغ در این تشویقی است. مزیت بعدی این تشویقی نرم بودن است. اما دو عیب بسیار بزرگ دارد که شاید سگ‌هایی با مشکلات معدی رو از این تشویقی خوب محروم می‌کند: اول نرم بودن موقتی محتوا است. مورد دوم که برای سلامتی سگ خطرساز است، وجود نگهدارنده شیمیایی BHA (بوتیل هیدروکسی آنیزول) است که در بخش‌های بالایی توضیحاتی داده شده است.

ه) تشویقی Old Mother Hubbard Crunchy Dog Treats

این تشویقی را باید تشویقی نفس‌ساز نامید. یکی از سالم‌ترین و بهترین تشویقی‌هایی که برای سگ‌ها می‌شود انتخاب کرد. این تشویقی به علت داشتن عصاره نعنا به نفس کشیدن سگ‌ها کمک شایانی می‌کند. از مواد طبیعی ساخته شده و هیچ دانه‌ای ندارد. از جمله نکات قابل توجه و البته منفی این محصول، می‌توان به کالری زیادی که از غیر گوشت به دست می‌آید اشاره کرد. نکته نگران‌کننده دیگر بسته‌ای است که درون این تشویقی قرار دارد و اصلا خوب مهر و موم نشده‌است.

نتیجه‌گیری

تشویقی سگ یکی از مهمترین و اصلی‌ترین بخش‌های تغذیه سگ است. ایجاد تنوع در وعده‌های غذایی سگ، از راه تشویقی به دست می‌آید. تشویقی‌ها هم می‌توانند اشتهاآور باشند هم موجب لاغری سگ شوند. تضمین سلامتی و نشاط سگ در گرو تشویقی‌های متنوع و طبق مزاج سگ است. رعایت نکات ریز در خرید بسیار مهم است و در نهایت سخن همیشگی « توصیات دامپزشک مهمترین اصل در خرید تشویقی و غذای هر حیوان خانگیست».

تشویقی گربه‌ها

همانطور که پیش از این گفته شد، غذای سگ و گربه با تشویقی تفاوت‌هایی دارد و نباید جانشین هم شوند. تشویقی گربه مانند تشویقی سگ، از اهمیت خاصی برخوردار است و طبق شرایط و زمان، میزان آن متغیر و کیفیت متفاوتی دارد. در این قسمت باز هم به سه بخش اصلی میپردازیم: انواع تشویقی، بهترین نوع تشویقی و زمان مناسب تشویقی.

اهمیت و نقش موثر تشویقی گربه به نسبت سگ کمتراست. دلیل واضحی دارد! گربه‌ها به نسبت سگ‌ها کمتر آموزش می‌بینند. به عبارتی دیگر، به راحتی سگ‌ها را می‌توان برای انجام دادن یا انجام ندادن کاری آموزش داد اما گربه‌ها از آنجایی که ذاتا شکارچیانی تنها هستند، تمایل به یادگیری رفتاری خاص در آن‌ها کمتر از سگ‌ها است. اما در مجموع دارنده گربه باید یک سری رفتار‌های ناپسند را از گربه دور کند. به همین دلیل اولین و مهمترین نقش تشویقی گربه‌ها، آموزش و یاددهی رفتاری خاص به آنهاست.

فایده دوم تشویقی گربه‌ها مراقبت از سلامت دندان‌هاست. تشویقی‌هایی برای گربه‌ها در بازار موجود هستند که به علت نداشتن شکر، از پوسیدگی، پلاک و کلکولوس دندانی (Dental Calculus) جلوگیری می‌کنند. برای تشخیص تشویقی مناسب دندان‌ها، بر روی محصول عنوان مناسب دندان زده می‌شود. علاوه‌بر جلوگیری، در بهبود سریعتر زخم‌های دهانی نیز موثر هستند.

بعضی از گربه‌ها به وعده اصلی غذایی خود بهانه می‌گیرند. به عبارتی دیگر، غذای اصلی را به خوبی نمی‌خورند. در این مواقع نیز یک تشویقی می‌تواند تنوع غذایی ایجاد کند و گربه را به خوردن غذا متمایل کند. البته باز هم متذکر می‌شویم که همانند سگ‌ها، هرگز تشویقی گربه‌ها را نیز هنگام وعده اصلی غذایی به آنها ندهید.

انواع تشویقی گربه

تشویقی‌های گربه به نژاد، سن و سلامتی گربه‌ها وابسته است. معمولا تشویقی‌های رایجی که برای گربه‌ها استفاده می‌شوند شامل شیر گربه، گیاهان گربه‌ دوست، گوشت یا ماهی پخته شده و بیسکویت است. راجع‌به گیاهان و سبزیجات گربه، حتما با دامپزشک مشورت کنید. گیاهان مناسب را می‌توان حتی در خانه هم تولید کرد. دانستن عناصر مکمل غذایی که گربه‌ها نیاز دارند مسئله مهمی است و می‌تواند در انتخاب تشویقی گربه‌ها کمک زیادی کند. عناصر زیر، مهم‌ترین عناصر ضروری گربه‌ها هستند:

ویتامین‌ها و مواد معدنی: چه به صورت تک ویتامینی چه به صورت چند ویتامینی از جمله الزامات غذایی و تشویقی گربه‌هاست.

اسید‌های چرب ضروری: امگا-۳ و امگا-۶ از جمله مواد ضروری سلامتی گربه‌هاست. این اسیدها اکثرا در وعده اصلی غذایی گربه یافت می‌شود. بعضی از محققین تشویقی‌هایی که دارنده میزان زیادی از اسیدهای چرب هستند را توصیه نمی‌کنند چراکه بخش اعظمی از این اسیدها در غذای اصلی جذب می‌شود. فایده این اسیدها جلوگیری از ریزش مو است. براق شدگی مو، کارکرد بهتر کبد، قلب و مبارزه با کلسترول از جمله دیگر فواید آن‌ است.

پروبیوتیک‌ها: پروبیوتیک‌ها باکتری‌های سالم هستند که به بهبود سلامت گوارش کمک می‌کنند.  آنها حاوی میکرو ارگانیسم‌هایی مانند لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس(Lactobacillus acidophilus) یا لاکتوباسیلوس کازئی (Lactobacillus casei) (که در برخی از ماست ها نیز یافت می شود) هستند که رشد بیش از حد باکتری‌های مضر را در روده بزرگ کنترل می کنند.

توجه داشته باشید که سیر، پیاز، ویتامین C، ویتامین D و کلسیم می‌توانند بدن گربه را سمی کنند. پس سعی کنید کمترین مقدار از این مواد را استفاده کنید.

بهترین نوع تشویقی

همانطور که پیش‌تر نیز گفته شد، سن گربه، میزان کالری مورد نیاز، سالم بودن فک و دهان و توصیه دامپزشک عوامل موثر در انتخاب تشویقی هستند. با درنظر گرفتن تمامی این عوامل و محتوای تشویقی‌ها می‌توان تصمیم گرفت چه نوع تشویقی بهترین نوع است. نکته ضروری و متفاوت در گربه‌ها نسبت به سگ‌ها این است که گربه‌ها حدودا 27 عنصر قابل جذب ضروری دارند اما سگ‌ها بیش از 30 عنصر. بنابراین انتخاب بهترین تشویقی برای گربه‌ها حساس‌تر است. مسئله بعدی تغییر وزن گربه‌ها است. دقت کنید که بچه‌ گربه‌ها معده کوچکی دارند و با زیاد خوردن تشویقی، به سرعت وزن اضافه می‌کنند و با توجه به تشویقی‌های گربه‌ها، انتظار می‌رود مصرف زیاد موجب افزایش خطر سمی شدن بدن گربه شود.

هرگز از غذای انسانی برای تشویقی گربه استفاده نکنید. پروبیوتیک در غذای انسانی نیست و درنتیجه گربه از این عنصر ضروری محروم می‌شود.

تشویقی گربه برند ونپی طعم ماهی وزن ۳۰گرم

  • سرشار از کلسیم
  • منبع غنی مواد معدنی مغذی
  • مخصوص گربه های بالای ۳ ماه
  • با طعم ماهی
  • دارای چربی پایین

مشاهده و خرید محصول

خرید تشویقی گربه

پودینگ گربه ونپی طعم ماهی کاد وزن۹۰گرم

  • مناسب برای تمامی نژادهای گربه
  • با طعم ماهی کاد و مرغ
  • عاری از هر گونه مواد رنگی
  • تضمین رشد ماهیچه های گربه ها
  • بدون هیچگونه مواد نگهدارنده

زمان مناسب تشویقی گربه

گربه‌ها رفتار بچه‌گانه‌ای دارند که نمی‌توان در اغلب سگ‌ها مشاهده کرد. به عبارتی، گربه‌ها بهانه‌گیرتر از سگ‌ها هستند. به همین دلیل توصیه می‌شود در حالت معمولی (بدون درنظر گرفتن مسائل رفتاری)، بیش از 2 الی 3 بار در هفته از تشویقی استفاده نکنید. زیرا موجب می‌شود که گربه از غذای خود دوری کند و به تشویقی روی آورد.

هنگام وعده غذای اصلی به هیچ وجه از تشویقی استفاده نکنید. همچنین هنگامی که گربه غذا طلب می‌کند نیز تشویقی ندهید. زیرا باعث می‌شود گربه برای تشویقی و غذا گدایی کند و درنتیجه رفتار‌های ناشایست داشته باشد.

با توجه به رفتارهای خاص گربه‌ها، شما با دادن تشویقی می‌توانید یک سری رفتار‌های خاص را به گربه‌ بیاموزید و جربه نیز به عشق تشویقی بعضی از آنها را یاد می‌گیرد. تشویقی در زمان یادگیری یک رفتار خاص، موجب ورزش ذهنی گربه نیز می‌شود.

اگر چند روز یا به مدت چندین ساعت بخاطر مسائل کاری و… نتوانستید به گربه خود برسید و به آن محبت کنید، تشویقی ندهید. زیرا گربه ذاتا دارای روحیه‌ای شاد است اما به یک صاحب مهربان که به او عشق بورزد نیاز دارد. پس هرگز تصور نکنید که با دادن تشویقی می‌توانید گربه را پس از چند روز دوری راضی کنید.

معروف‌ترین برندهای تشویقی گربه در سال گذشته

شناختن برندهای مشهور و مورد استقبال جهان در سال گذشته می‌تواند در انتخاب بهترین تشویقی گربه به ما کمک کند.

الف) تشویقی

PureBites Chicken Breast Freeze-Dried Cat Treats – Best Overall

این شرکت از جمله شرکت‌های به نام و مشهور در زمینه تشویقی گربه است که مرکز اصلی شرکت در ایالات متحده آمریکاست. علت قرار گرفتن در صدر این لیست ارزش بالای آن است. از تکه‌های منجمد شده مرغ تشکیل شده است که حالت انجماد از خراب‌شدگی سریع پیشگیری می‌کند.

در هر 100 قطعه مرغ، حدود 2 کالری موجود است که یک رقم شگفت‌آور محسوب می‌شود. بنابراین شما نگرانی بابت اضافه وزن گربه خود نخواهید داشت. از جمله نکات مثبت طولانی این محصول می‌توان به لیست کوتاه مواد تشکیل دهنده ( فقط مرغ)، آب گرفته شده از طریق انجماد، بدون دانه و گلوتن و کالری کم اشاره کرد. تنها مشکل این محصول، کوچک بودن بسته‌های این تشویقی در ازای پول پرداختی است.

محدوده سنی مجاز بالغ
شکل غذایی منجمد بدون آب
ویژگی خاص غذایی پروتئین زیاد بدون گندم و جو

ب) تشویقی

Temptations Tasty Chicken Flavor Cat Treats – Best Value

این تشویقی تنوع پروتئینی بسیار بالایی دارد. از بیرون ترد و شکننده هستند و مرکز این محصول نرم است. کالری این محصول بسیار پایین (2 کالری) است. اسید آمینه‌ای به نام تورین دارد که این اسید آمینه در رشد سگ تاثیرات مثبتی می‌گذارد. هرچند در این زمینه حتما از دامپزشک جویا شوید. از دیگر مزایای مهم آن، قیمت نسبتا پایین و 2 ماده زمینه‌ای وسوسه کننده برای گربه‌ها است. مشکل اصلی این محصول هم مجوز استفاده فقط برای بالغ‌ها است.

محدوده سنی مجاز بالغ
شکل غذایی خشک
ویژگی خاص غذایی ——–

ج) تشویقی

Greenies Feline Savory Salmon Adult Dental Treats – Premium Choice

این تشویقی از جمله تشویقی‌های گران محسوب می‌شود. علت گرانی آن هم هدف خاصی است که این شرکت برای تولید تشویقی دنبال می‌کند. این تشویقی برای مراقبت از دندان‌ها علی الخصوص جلوگیری از پلاک دندان بسیار مفید است. کلید موفقیت این محصول هم به شکل خاصش برمی‌گردد. این محصول برای بچه گربه‌هایی با دندان‌های حساس مناسب نیست. 2 کالری در هر لقمه، نشان از کالری پایین این محصول دارد. دیگر مزیت این محصول هم تنوع طعمی زیاد است.

محدوده سنی مجاز بالغ
شکل غذایی طبیعی
ویژگی خاص غذایی مناسب برای درمان دندان

د) تشویقی

Hartz Delectables Stew Tuna & Whitefish Lickable Cat Treats – Best for Kittens

یکی دیگر از غذاهای گران قیمت بازار، همین محصول است. این محصول مناسب گربه‌های جوان و کوچک است که دندان‌های حساسی دارند. رطوبت بالایی دارد و بافت ماهی سفید و ماهی تن واقعی آن بسیار نرم است. برای بعضی گربه‌ها بسیار غنای غذایی بالایی دارد. در عین حال، این محصول برای گربه‌های مشکل پسند خیلی خوب است.

محدوده سنی مجاز بچه، بالغ
شکل غذایی سوپ
ویژگی خاص غذایی متناسب با اکثر مزاق‌ها

ه) تشویقی Friskies Party Mix Crunch Cat Treats

آخرین تشویقی برتر جهان، یکی از محصولات مقرون به صرفه است. این محصول از مرغ واقعی، جگر و بوقلمون تشکیل شده است. بافت ترد دارد و به علت تنوع در مزه باعث می‌شود که سگ شما احساس خستگی در مزه‌ها نداشته باشد. برای سلامت دندان نیز مناسب است. لیست بلند محتوا و محدوده سنی بالغ از جمله نکات منفی این محصول است.

محدوده سنی مجاز بالغ
شکل غذایی خشک
ویژگی خاص غذایی ———

تشویقی گربه برند ونپی مدل سوشی طعم مرغ وزن۳۰گرم

  • حاوی ویتامین
  • سرشار از کلسیم
  • چربی پایین
  • منبع غنی مواد معدنی مغذی
  • فاقد افزودنیهای غیرطبیعی

مشاهده و خرید محصول

غذای تشویقی گربه

تشویقی سگ اداگ مدل دورپیچ روهاید مرغ وزن۱۰۰گرم

  • بسیار کم چرب
  • حاوی پروتئین بالا می باشد
  • به هضم و جذب غذا نیز کمک میکند
  • بدون رنگ و طعم دهنده شیمیایی
  • مواد معدنی

مشاهده و خرید محصول

غذای تشویقی سگ

برای دیدن برندها و تشویقی های دیگر می تونید به سایت مراجعه کنید و برای خرید امن به فروشگاه چیوو مراجعه کنید.

تذکرات هنگام خرید تشویقی

  • توجه به طولانی بودن لیست مواد تشکیل دهنده تشویقی: حتما به مواد تشکیل دهنده دقت کنید. توصیه می‌شود تشویقی‌هایی استفاده کنید که لیست مواد کوتاه‌تری دارند.
  • توجه به محتوا در لیست مواد تشکیل دهنده تشویقی: هرچه اسم ماده‌ای زودتر آمده باشد، میزان آن در تشویقی بیشتر است.
  • محل تولید تشویقی: توصیه می‌شود به دلیل مسائل زیست ‌محیطی حتما از تشویقی‌هایی استفاده کنید که در کشور شما تولید شده‌است.
  • توجه به عناصر طبیعی: وجود ویتامین‌های C و E ، نگهدارنده‌های طبیعی، گلیسیرین گیاهی و شیره جهت مرطوب کردن تشویقی.

بعضی موارد هستند که باید از آنها دوری کرد از جمله:

  • شیرین‌کننده‌های مصنوعی؛ بجای آنها از شیرین‌کننده‌های طبیعی مانند عسل استفاده کنید.
  • افزودنی‌ها و رنگ‌های شیمیایی مصنوعی؛
  • نگهدارنده‌های شیمیایی؛ مانند بوتیل هیدروکسی آنیزول (BHA)، بوتیل هیدروکسی تولوئن (BHT) و آتوکسیکین.
  • مرطوب‌کننده‌های شیمیایی؛ مانند پروپیلن گلیکول.
  • شکلات! شکلات می‌تواند برای سگ شما مضر باشد.

نتیجه گیری

تشویقی‌های گربه نقش مهمی در زندگی گربه‌ها دارند. علاوه‌ بر ایجاد انگیزه برای یادگیری رفتاری جدید، که باب میل گربه‌ها نیست، از دندان‌ها، پوست و مو و همچنین کبد آنها حفاظت می‌کند. تنوع زیاد در تشویقی‌ها محرک خیلی خوبیست تا گربه‌های مشکل‌پسند را در غذا خوردن یاری دهد. اما گاها بعضی از مواد زاید و سمی نیز در تشویقی‌ها هستند که می‌توانند خطرساز باشند.

درباره امیر ساجدی

سلام من امیر ساجدی هستم ، صنایع غذایی خوندم ، چند سالی هست که در زمینه پت فعالیت دارم و در همین راستا تولید محتوا میکنم به حیوانات مخصوصا گربه ها علاقه زیادی دارم ، گربه خودم نینا الان یک سال و نیم سن داره ، همیشه سعی کردم اطلاعات خودم رو به روز نگهدارم تا بتونم به بهترین شکل ازش مراقبت کنم. در کنار دوستانم چیوو رو به وجود آوردیم تا بتونیم روی بهتر کردن زندگیشون کنار ما آدم ها نقش مفیدی داشته باشیم و تلاش میکنیم با مقالاتی که می نویسیم سهم کوچکی در ترویج فرهنگ صحیح نگهداری و رفتار با حیوانات خانگی داشته باشیم. امیدوارم از خواندن محتوای من لذت ببرید و استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *