مقالات آموزشی, سگ

عوارض بریدن گوش سگ ( آیا بریدن گوش سگ خوب است؟ )

بریدن گوش سگ

جهالت و خودخواهی آدمیزاد انتهایی ندارد و گاهی حیف است برخی انسان‌ها را اشرف مخلوقات خداوند بدانیم. بریدن گوش سگ یکی از فاجعه‌های حیوان آزاری جا افتاده در فرهنگ بومی برخی مناطق است که توسط انسان‌های بی‌رحم و خودخواه انجام می‌گیرد. با اینکه در مواردی ممکن است دامپزشک صلاح ببیند گوش سگ بریده شود، اما در اغلب موارد با هدف افزایش درندگی آن‌ها و زیبایی متاثر از چهره خشنشان انجام می‌شود.

در حالیکه عمل جراحی گوش سگ به روش دامپزشکی و جراحی اصولی با هدف درمان انجام می‌گردد و در آن با استفاده از داروهای بیهوشی و مسکن، کمترین آزار متوجه حیوان می‌شود، بریدن گوش سگها با شیوه غیر اصولی و با هدف زیبایی، شکنجه وار، درد و عذاب زیادی را به سگ وارد می‌سازد. خصوصا افرادی که گوش سگ‌های نگهبان خود را با قیچی می‌برند، باعث درد و رنج بسیار حیوان شده و احتمال عفونت و کم شدن شنوایی را در این حیوانات افزایش می‌دهند.

علت بریدن گوش سگ

متاسفانه طبق اندیشه‌های قدیمی دوران جاهلیت! حیوان آزاری در مورد بریدن اعضای بدن سگ به گوش خلاصه نشده و بریدن دم و پنجه سگ نیز رایج است. در کشورهایی طبق قوانین برگرفته از علوم دامپزشکی این اقدامات ممنوع شده و مجرمین محکوم به بازداشت هستند.

 

برای تهیه غذای سگ که یکی از نیازهای اصلی این حیوان خانگی است می‌توانید از فروشگاه چیوو با قیمت بسیار مناسب و با کیفیت آن را خریداری نمایید.

 

علت بریدن گوش سگ

 

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد، معمولا علت بریدن گوش سگ، نه درمان، بلکه زیبایی سگ طبق معیارهای شخصی افراد است! بنابراین پاسخ این سوال که “آیا بریدن گوش سگ خوب است؟” قطعا “خیر” می‌باشد. از دید قدیمی‌های این حوزه، زیبایی و افزایش خشونت چهره سگ تنها علت بریدن گوش سگ نیست. بلکه افراد به دلایل زیر گوش سگ‌ها را می‌برند:

  • ظاهر وحشی و ترسناک سگ: خصوصا صاحبان سگ‌های نگهبان، علاقه‌مند به ایجاد ظاهر ترسناک و وحشی برای سگ‌های خود هستند. به منظور ایجاد این ظاهر، دو سوم انتهایی آویزان گوش سگ را (معمولا با چاقو) بریده و به صورت عمود می‌بندند.

 

  • عدم آسیب به سگ‌ها: یکی از دلایل رایج افراد برای جراحی گوش سگ این است که گوش سگ حین دعوا، شکار و دویدن به خارها، شاخه درختان و… گیر نکند و آسیب نبیند. همچنين از آنجایی که گرگ‌ها برای حمله و زمین زدن سگ معمولا از گوش سگ‌ها گاز می‌گیرند و آن را زخمی می‌کنند، بریدن گوش به کاهش آسیب به سگ کمک می‌کند. (آسیب به سگ برای جلوگیری از آسیب به سگ!)

 

جهت خرید لباس سگ ، مشاهده لیست محصولات و اطلاع از قیمت کلیک کنید.

 

  • افزایش سرعت سگ و پیروزی در مسابقات: نبود گوش آویزان در سگ‌ها باعث افزایش سرعت عمل و حرکت این حیوانات می‌شود. از سوی دیگر مشابه آنچه در مورد شکار و شکارچی (گرگ و سگ) بود، در مسابقات و دعواهای بین دو سگ نیز هست. برای جلوگیری از آسیب به گوش سگ و پیروزی در دعواها، گوش آن را می‌برند.

 

  • بهبود شنوایی: تصور غلط برخی افراد که دست به بریدن گوش سگ‌های خود می‌زدند این بود که گوش آویزان مانع از شنیدن و باعث کم شدن هوشیاری سگ می‌شود. از این رو گوش سگ را می‌بریدند تا نسبت به صداها دقیقتر باشد. غافل از اینکه بسیاری اوقات بریدن غیر اصولی گوش سگ، خود باعث عفونت می‌شود.

 

  • سلامت و پاکیزگی سگ: قدیمترها که معمولا صاحبان سگ‌ها به پاکیزگی آن‌ها اهمیت نمی‌دادند، برای جلوگیری از عفونت گوش سگ، خود را راحت می‌کردند! و گوش سگ را از بیخ و بن می‌بریدند‌. اگرچه گوش آویزان سگ می‌تواند احتمال عفونت را افزایش دهد، اما علت اصلی عفونت این نیست. و همچنین خود بریدن غیر اصولی گوش می‌تواند باعث عفونت شود.

 

حتما بخوانید: زبان بدن سگ

 

بریدن گوش سگ بیشتر در چه نژادهایی انجام می‌شود؟

عمل جراحی گوش سگ بیشتر در نژادهای بوستون تریر، باکسر، اشناوزر، پیت‌بول، بولی آمریکایی، دوبرمن پینچر، پینچر مینیاتوری، گریت دین انجام میدهند. صاحبان این سگ ها به این کار علاقه مند هستند به دلیل اینکه این سگ ها نگهبان هستند و باعث می شود که یک ظاهر جدی و ترسناک داشته باشند ولی سلامی سگ رو به خطر می اندازد.

در صورتی که می‌خواهید سگ شما چشم‌های تمیز داشته باشد و از هر گونه آلودگی چشم به دور باید توصیه می‌کنیم از قطره استفاده کنید برای اطلاع از قیمت قطره چشم سگ از طریق فروشگاه چیوو اقدام کنید.

 

بریدن گوش سگ چه تاثیری دارد؟

 

بریدن گوش توله سگ

 

بریدن دم و گوش سگ اقدامی سراسر آسیب و عوارض است که حتی در حالت اصولی و جراحی در کلینیک دامپزشکی هم می‌تواند ریسک‌های زیادی برای سگ داشته باشد. اگر جراحی گوش سگ به صورت غیر اصولی و با چاقو یا قیچی انجام گیرد:

  • درد و خونریزی شدید گوش سگ
  • عفونت
  • آسیب به شنوایی سگ

از آسیب‌های محتمل هستند. و اگر حتی جراحی بریدن گوش توله سگ توسط جراح خبره دامپزشکی انجام شود، این عوارض سگ را تهدید خواهند کرد:

  • درد و خونریزی پس از عمل
  • عفونت
  • حساسیت یا ابتلا به عوارض بیهوشی

توجه داشته باشید که عفونت در صورت گسترش و تشدید می‌تواند دامپزشک را مجبور به برداشتن کامل گوش بکند که عملی خطیر و خود، سراسر مشکل است! با این اوصاف باری دیگر قاطعانه این سوال را پاسخ می‌دهیم که آیا بریدن گوش سگ خوب است؟ به هیچ عنوان! این عمل که معمولا به صرف زیبایی انجام می‌شود، به هیچ وجه با قوانین حفاظت از حیوانات سازگاری ندارد و نباید جز در موارد حاد درمانی انجام شود.

 

برای مشاهده لیست تشویقی برای سگ با بهترین قیمت، کلیک کنید.

 

 

مراقبت های لازم بعد از بریدن گوش سگها

 

بریدن گوش سگها

 

برای مراقبت از سگ خود بعد از بریدن گوش‌ها، لازم است نکاتی را به دقت رعایت کنید:

  1. اول اینکه به هیچ عنوان برای زیبایی و طبق اندیشه‌های غلط حیوان آزاری این کار را انجام ندهید.
  2. برای انجام جراحی بریدن گوش توله سگ حتما در سنین کمتر سگ اقدام نمایید. بهترین زمان برای بریدن گوش توله سگ، ۳ تا ۷ روزگی است. زمانیکه گوش سریعا ترمیم پیدا می‌کند و خونريزی، درد و احتمال عفونت کمتر است.
  3. خودتان با یک چاقو یا قیچی وارد عمل نشوید و کار را به متخصصانش بسپارید.
  4. استفاده از بانداژ و پانسمان گوش تا سه هفته بعد از عمل، به بهبود بهتر زخم و حرکت سگ کمک می‌کند.
  5. محل زخم و جراحت را تمیز نگه دارید. چراکه این محل مستعد تخم ریزی و استقرار مگس‌ها است.
  6. داروهای مسکن و آنتی بیوتیک تجویز شده را به طور منظم و دقیق به سگ بخورانید، خرید مولتی ویتامین سگ و استفاده از آن نیز می‌تواند به بهبود سیستم ایمنی سگ کمک کند.
  7. پس از ۱۰ تا ۱۴ روز، وقتی موعد کشیدن بخیه‌ها رسید، سگ را نزد دامپزشک ببرید. بیش از حد ماندن بخیه‌ها باعث تورم، درد، کبودی و التهاب می‌شود.

 

 

پایان

در این نوشته به طور کامل و کاربردی با مهمترین مسائل پیرامون جراحی بریدن گوش سگ آشنا شدیم. آگاهی بزرگترین منجی بشریت است. با اگاه شدن در مورد علل، عواقب و نتایج هر کار می‌توانیم زندگی بهتری را برای خود و دیگر موجودات رقم زده و از راه‌های با آسیب کمتر وارد عمل شویم. بریدن دم و گوش سگ در هر حالت باید توسط جراح متخصص انجام پذیرد و به جز موارد درمانی نوعی حیوان آزاری محسوب می‌شود که جز درد و آسیب هایی که سگ تحمل می‌کند هیچ مزیتی ندارد.

 

درباره امیر ساجدی

سلام من امیر ساجدی هستم ، صنایع غذایی خوندم ، چند سالی هست که در زمینه پت فعالیت دارم و در همین راستا تولید محتوا میکنم به حیوانات مخصوصا گربه ها علاقه زیادی دارم ، گربه خودم نینا الان یک سال و نیم سن داره ، همیشه سعی کردم اطلاعات خودم رو به روز نگهدارم تا بتونم به بهترین شکل ازش مراقبت کنم. در کنار دوستانم چیوو رو به وجود آوردیم تا بتونیم روی بهتر کردن زندگیشون کنار ما آدم ها نقش مفیدی داشته باشیم و تلاش میکنیم با مقالاتی که می نویسیم سهم کوچکی در ترویج فرهنگ صحیح نگهداری و رفتار با حیوانات خانگی داشته باشیم. امیدوارم از خواندن محتوای من لذت ببرید و استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *