مقالات آموزشی, سگ

همه چیز در رابطه با خصوصیات سگ دوبرمن اصیل و با ابهت

سگ دوبرمن

سگ هایی با نژاد اصیل از نظر استایل بدنی، هوش و میزان وفاداری تفاوت بسیار زیادی دارند و به همین علت میزان محبوبیت این نوع از نژادهای خاص همیشه در جهان بیشتر است، یکی از بهترین و پرطرفدارترین نژادهای شناخته شده در دنیا سگ دوبرمن می‌باشد، این سگ حتی در سال های اخیر به اوج محبوبیت خود رسیده است و میزان تقاضای جهانی جهت سرپرستی این سگ به اوج خود رسیده تیزهوشی، عملکرد مناسب در موقعیت های خطرناک همگی از ویژگی های خاص سگ دوبرمن پینچر می‌باشد، این سگ با نژاد اصیل یکی از نمونه پرورش یافته توسط انسان ها است، که در حال حاضر جز۱۰ نژاد برتر جهانی نیز شناخته می‌شود، هوش و ذکاوت این حیوان به هیچ عنوان قابل مقایسه با سایر نژادهای دیگر نیست، سگ دوبرمن همیشه در تیم های تخصصی و جستجو گارد پلیس می‌توانید مشاهده کنید، چون این سگ ها معمولا تربیت شده اند، تا در موقعیت حساس به کمک انسان بیایند.

 

تاریخچه سگ دوبرمن

بررسی های مختلفی در زمینه تاریخچه سگ نژاد دوبرمن صورت گرفته است و نتایج جدید حاکی از این می‌باشد، که این سگ برای اولین بار در اواسط قرن ۱۸ وارد دنیای انسان ها شد، در سال ۱۸۹۰ در ایالت تورینگن کشور آلمان فردی که یکی از اعضای اصلی گارد پلیس بود، به اسم کارل فردریش لوئیس دوبرمن برای اولین بار پرورش یافت.

این فرد علاقه خاصی به نژادهای جدید و خاص سگ داشت و نژادهای خاصی از آن ها را در منزل شخصی خود نگهداری می‌کرد و وظیفه اصلی لوئیس دوبرمن جمع آوری مالیات سالانه بود و گاهی اوقات در هنگام جمع آوری این مالیات او با افراد طمع کار و سارق دچار نزاع و درگیری می‌شد.

او یک روز به فکر پرورش یک نژاد جدید افتاد، تا از میزان قدرت بیشتری برخوردار بوده و همچنین نحوه تربیت و پرورش آن راحت باشد. در همین حین به فکر پرورش نژاد جدیدی از سگ افتاد، آزمایشات اخیر ثابت کرده است که ترکیب اصلی دوبرمن اصیل این نژادهای سگ می‌باشد:

  • Sylvan Dog
  • the black Greyhound
  • the Great Dane, the Weimaraner
  • the German Shorthaired Pointer
  • the Manchester Terrier and the Old German Shepherd Dog

در انتها بعد از مدت کوتاهی حاصل پرورش خود را دوبِرمَن پینچِر (به انگلیسی: Doberman Pinscher) نامید و در حال حاضر به احترام این فرد بزرگ نام این نژاد سگ هنوز حفظ شده است. همچنین در سال ۱۹۳۹ کتابی جدید به عنوان تاریخچه این نژاد از سگ منتشر کرد که تمامی داده های اخیر به دست آمده از این کتاب هستند.

این نژاد از نظر بیولوژی دارای وضعیت جسمی خاص و ایده آلی است و می‌تواند به عنوان یک سگ خانگی و سگ نگهبان بهترین گزینه به شمار بیاید، خصوصیات سگ دوبرمن شامل تیزهوشی، قدرت درک سریع اتفاقات، مشام بویایی بسیار قوی، تحلیل دقیق اتفاقات و پایداری از نظر ذهنی و حفظ اتفاقات در حافظه کوتاه مدت به صورت سریع می‌باشد. سگ بولداگ یکی از محبوب ترین و معروف ترین سگ های موجود در جهان است که با مطالعه این مقاله می‌توانید اطلاعات بیشتری را کسب نمایید.

 

حتما بخوانید: علائم بارداری سگ

 

معرفی نژاد دوبرمن پینچر

 

سگ دوبرمن اصیل

 

این نژاد به سبب تفاوت بسیار گسترده ای که با سایر نمونه های دیگر دارد همیشه از میزان محبوبیت بالایی برخوردار می‌باشد و در طول تمامی این سال ها میزان محبوبیت جهانی خود را حفظ کرده است. قد سگ دوبرمن به طور عادی بین ۶۸ تا ۷۲ سانتی متر می‌باشد و دوبرمن ماده به مراتب قد کوتاه تری دارد و جفت گیری این حیوان در فصول خاصی انجام می شود و در هر بار زایمان می‌تواند بیش از چند توله را به دنیا بیاورد.

دوبرمن در سراسر دنیا نمادی از غرور و اعتماد به نفس به شمار می‌آید و به همین علت در برخی از کشورها نماد قدرت است، بدن خاص و ظریف این حیوان بسیار ورزیده می‌باشد و همچنین رنگ چشم و همچنین پوست این حیوان هماهنگی خاصی با یکدیگر دارند و پوزه آن به شکل کاملا متفاوتی می‌باشد، گوش های دوبرمن اغلب به صورت سر بالا هستند و گردن لاغر و بلندی دارد، که باعث می‌شود، بهتر به موقعیت اطراف تسلط داشته باشد.

پوشش این سگ از موهای ضخیم و کاملا پرتراکم است و حتی در برابر بسیاری از موقعیت ها بهترین عملکرد لازم را همیشه از خود نشان می‌دهد. این سگ تنوع رنگی بسیار متفاوتی دارد و برخی از نمونه ها دارای لکه های رنگی در قسمت های مختلف بدن می‌باشد. دوبرمن آمریکایی و دوبرمن اروپایی از نظر ظاهری تفاوت فاحشی با یکدیگر دارند و بیشتر نژاد دوبرمن آمریکایی محبوب تر است.

جهت اطلاع از قیمت غذای سگ و مشاهده لیست محصولات کلیک کنید.

 

انواع نژاد سگ دوبرمن اصیل

این سگ دارای نژادهای مختلفی می‌باشد و همچنین هر یک از این نژادها از نظر ظاهری و همچنین وضعیت بدنی تفاوت بسیار زیادی با یکدیگر دارند و انتخاب هر یک بستگی به نیاز سرپرست آن بستگی دارد.

 

  • سگ دوبرمن آمریکایی

 

سگ دوبرمن آمریکایی

 

این سگ قد بلندتری نسبت به دیگر نژادها دارد و بدن آن کاملا عضلانی است و سر پوزه ای بزرگ و پهن تر دارد و قسمت سینه و دم این سگ بزرگ تر می‌باشد و چشم های آن تیره تر است و تنوع رنگی متفاوتی دارد.

 

 

  • سگ دوبرمن اروپایی

 

سگ دوبرمن اروپایی

 

اگر دوست دارید سگ دوبرمن با جثه کوچک تری داشته باشید این نژاد برای شما بهترین گزینه است. اندامی خوش تراش و ظریف از ویژگی های بارز این نژاد از سگ دوبرمن می‌باشد و بدن عضلات کمتری دارد، سر و پوزه ای به مراتب باریک تر داشته و بدن آن حالت کشیده ای دارد که باعث زیبایی بی بدیع این حیوان شده است. چشم هایی روشن که باعث زیبایی خیره کننده این حیوان شده است.

 

حتما بخوانید: خصوصیات سگ پیت بول 

 

  • سگ دوبرمن سفید

 

سگ دوبرمن سفید

 

این سگ دارای بدن تماما سفیدی می‌باشد و همچنین بدنی کاملا ورزیده داشته و از نظر خلق و خو به راحتی با محیط جدید سازگاری پیدا می‌کند و قسمت پوزه آن رنگ متفاوتی دارد، این نژاد از سگ بسیار کمیاب است و به راحتی پیدا نمی‌شود.

 

حتما بخوانید: اسم برای سگ دوبرمن

 

  • سگ دوبرمن سیاه

 

سگ دوبرمن سیاه

 

یکی از نمونه های خاص جهانی که همیشه توانسته جایگاه بسیار خوبی از محبوبیت را در جهان به دست بیاورد سگ دوبرمن سیاه می‌باشد، این سگ قابلیت حس هرگونه خطری را قبل از وقوع پدیده را دارد و دارای شجاعت و جسارت بیشتری است.

جهت خرید ظرف غذای سگ و اطلاع از قیمت کلیک کنید.

 

خصوصیات سگ دوبرمن

این سگ دارای خصوصیات کاربردی بسیار زیادی جهت زندگی راحت تر و آسان تر انسان ها می‌باشد و به همین علت یکی از نژادهای محبوب جهانی است، ویژگی های بارز این سگ دوبرمن اصیل بسیار زیاد است.

  • بدن خوش تراش و ورزیده از ویژگی های بارز سگ دوبرمن به شمار می‌آید.
  • این سگ با نژاد خاص دارای گوش های بسیار تیزی است، که می‌تواند حتی صداهای ضعیف را از فاصله های دورتر تشخیص دهد و شما را نسبت به آن مطلع کند.
  • بدنی کاملا عضلانی بدون کوچک ترین چربی از دیگر ویژگی های ظاهر این سگ به شمار می‌آید.
  • هوشیاری در هر ساعتی از شبانه روز و همچنین بررسی پدیده های مختلف را می‌توان از ویژگی های دیگر سگ دوبرمن شناخت.
  • این سگ به راحتی با صاحب خود ارتباط برقرار می‌کند و میزان وفاداری آن به نسبت سایر نژادهای دیگر بسیار بیشتر است.
  • چشم های بادامی و تیز و همچنین کتف های برجسته و سینه ای ستبر را می‌توان از ویژگی های ظاهری این سگ شناخت.
  • جفت گیری در سگ دوبرمن در فصل های خاصی از سال همیشه صورت می‌گیرد.
  • این سگ کاملا نترس است و در صورت بروز هر پدیده خطرناکی بهترین عملکرد را از خود نشان می‌دهد.
  • سگ دوبرمن اصیل تربیت هایی که شما به او آموزش می‌دهید، را به راحتی به خاطر سپرده و فعالیت خود را بر همین اساس انجام می‌دهد.
  • وزن کلی این سگ معمولا بین ۳۰ الی ۴۰ کیلوگرم می‌باشد.
  • قدرت باروری سگ دوبرمن ماده بسیار زیاد است.
  • دوبرمن اصیل کاملا مطیع فرمان های شما می‌باشد و همچنین وظیفه خود نظیر محافظت از شما را به درستی نشان می‌دهد.
  • این نژاد اصیل در مقابل سرپرست خود همیشه فداکاری نشان می‌دهد و در موقعیت های خطرناک به فکر محافظت از صاحب خود است.
  • سگ نژاد دوبرمن حتی بدون کوچک ترین گفتاری با زبان اشاره نیز مفهوم مورد نظر شما را فهمیده و مطابق با آن عمل می‌کند.

 

حتما بخوانید: سگ قدرجونی اصیل

 

نتیجه گیری

در بین تمامی نژادهای گوناگونی از سگ های مختلفی که در جهان وجود دارد، سگ دوبرمن اصیل یک نژاد و گونه خاص می‌باشد که می‌تواند در زندگی روزمره انسان ها جایگاه مناسبی داشته باشد که ظاهر متفاوت و همچنین قدرت تحلیل هر نوع رفتار و عملکردی از ویژگی های بارز این سگ به شمار می‌آید.

اگر خواهان یک سگ با نژاد متفاوت و میزان هوش بسیار بالا هستید، سگ دوبرمن می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. این سگ تمامی آن چیزی که شما از یک سگ باهوش، وفادار و همچنین فداکار را انتظار دارید را دارا می‌باشد.

 

درباره امیر ساجدی

سلام من امیر ساجدی هستم ، صنایع غذایی خوندم ، چند سالی هست که در زمینه پت فعالیت دارم و در همین راستا تولید محتوا میکنم به حیوانات مخصوصا گربه ها علاقه زیادی دارم ، گربه خودم نینا الان یک سال و نیم سن داره ، همیشه سعی کردم اطلاعات خودم رو به روز نگهدارم تا بتونم به بهترین شکل ازش مراقبت کنم. در کنار دوستانم چیوو رو به وجود آوردیم تا بتونیم روی بهتر کردن زندگیشون کنار ما آدم ها نقش مفیدی داشته باشیم و تلاش میکنیم با مقالاتی که می نویسیم سهم کوچکی در ترویج فرهنگ صحیح نگهداری و رفتار با حیوانات خانگی داشته باشیم. امیدوارم از خواندن محتوای من لذت ببرید و استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *