مقالات آموزشی, گربه

غذای بچه گربه چیست؟ مقدار غذای بچه گربه چقدر است؟

غذای بچه گربه چیست

نگهداری از حیوانات خانگی مانند سگ و گربه بسیار رایج است و افراد زیادی علاقه‌مند به نگهداری از این حیوانات هستند. نگهداری و مراقبت از سگ و گربه همانند هر موجود دیگری نیازمند دانش و آگاهی لازم در این زمینه است. غذا، خواب، واکسن، دارو و هر چیزی که برای سلامتی آن‌ها لازم است باید بر اساس اصول انجام شود. در ادامه قصد داریم به بررسی کامل غذای بچه گربه پرداخته و ببینیم هر گربه در هر سنی به چه غذایی و چه میزان لازم دارد.

 

غذای بچه گربه چیست؟

منظور از غذای بچه گربه مواد غذایی است که این حیوانات به خوردن آن علاقه داشته و برای رشد و سلامتی به آن نیاز دارند. حال سؤال اینجاست که به بچه گربه چه غذایی بدهیم؟ گربه‌ها نژاد‌های مختلفی دارند اما تقریباً همه آن‌ها گوشت خوار هستند.

در واقع اگر قصد داشته باشید از بچه گربه خود به خوبی مراقبت کرده تا دچار بیماری و ضعف نشود باید از مواد غذایی بر پایه گوشت برای آن‌ها استفاده کنید. مناسب‌ترین رژیم غذایی برای آن‌ها شامل مواد معدنی، ویتامین‌ها، چربی و کربوهیدرات است.

برخی از افراد از سبزیجات به عنوان غذای گربه استفاده می‌کنند. مشکلی که در این زمینه وجود دارد این است که بدن گربه‌ها نمی‌تواند مواد موجود در سبزیجات را هضم کند و این موضوع برای آن‌ها مشکل ساز است. به همین دلیل توصیه می‌شود از سبزیجات استفاده نکنید.

غذای بچه گربه خیابانی با گربه‌های خانگی بسیار فرق دارد. به همین دلیل اگر قصد کمک کردن به گربه‌های خیابانی را دارید حتماً از قبل اطلاعات لازم در این زمینه کسب کنید و از غذا‌های مناسب برای آن‌ها استفاده کنید. در برخی از فروشگاه‌های حیوانات می‌توانید غذای مخصوص گربه‌های خیابانی را تهیه و در اختیار آن‌ها قرار دهید.

برای تهیه غذای گربه و یا مشاهده لیست قیمت محصولات کلیک کنید.

 

غذای بچه گربه خیابانی

 

حتما بخوانید: نژاد گربه dsh چیست

 

میزان غذای بچه گربه در روز

موارد مختلفی وجود دارد که بر حجم غذای مورد نیاز گربه‌ها تأثیر دارد. برای تعیین میزان غذای بچه گربه باید به سن، نژاد، وزن، میزان تحرک و همچنین متابولیسم بدن گربه توجه داشته باشید. برای بررسی دقیق این موارد لازم است تا بچه گربه را نزد دامپزشک برده و بررسی‌های کامل به صورت اصولی انجام شوند. معمولاً بر اساس وزن گربه می‌توان به صورت حدودی میزان غذای موردنیاز را تخمین زد.

  • گربه 2 تا 3 کیلوگرم، به میزان 30 تا 40 گرم غذا در طول روز نیاز دارد.
  • گربه با وزن 4 تا 5 کیلوگرم به میزان غذای بین 45 تا 65 گرم نیاز دارد.
  • گربه با وزن حدودی 6 تا 8 کیلوگرم، باید به میزان 65 تا 95 گرم غذا در طول روز مصرف کند.

مقدار‌های گفته شده به صورت حدودی هستند و برای گربه بالغ توصیه می‌شوند. اما اگر گربه شما کمبود وزن یا اضافه وزن داشته باشد، باید حتماً نزد دامپزشک ببرید تا مشکل او برطرف و به میزان کافی به او غذا بدهید.

مقدار غذای بچه گربه در طول روز متفاوت است و از آنجایی که بچه گربه میزان تحرک بسیار بیشتری نسبت به گربه بالغ دارد، باید میزان کالری دریافتی او نیز بیشتر شود. اما از آنجایی که حجم آن‌ها کم است باید وعده‌های غذایی بیشتری برای آن‌ها در نظر بگیرید.

در ابتدا و قبل از سه ماهگی باید تنها از شیر برای تغذیه آنها استفاده کنید. پس از سه ماه می‌توانید با مشورت دامپزشک کم کم غذا‌های خشک و غذای کنسرو گربه را نیز به برنامه غذایی آن‌ها اضافه کنید. با نزدیک شدن به یک سالگی باید تعداد وعده‌ها را کمتر و حجم غذا را بیشتر کنید.

 

اگر تمایل دارید که یک گربه خانگی داشته باشید برای اطلاع از نحوه مراقبت و راهنمایی کامل در رابطه با تربیت گربه این مقاله را مطالعه کنید.

 

میزان غذای بچه گربه در روز

 

حتما بخوانید: نحوه تربیت سگ

 

غذای بچه گربه یک ماهه

بهترین و مناسب‌ترین غذای بچه گربه چند روزه، شیر است. معمولاً بچه گربه‌ها از بدو تولد توسط مادر مراقبت شده و مواد مغذی لازم را از طریق شیر دریافت می‌کنند.

اگر مادر به هر دلیلی نتواند نیاز بچه گربه را تأمین کند، باید از شیر گربه ماده دیگری برای این گربه استفاده کنید. در واقع نوزاد گربه به جز شیر گربه از هیچ چیز دیگری نمی‌تواند تغذیه کند. اگر به هیچ عنوان دسترسی به شیر گربه نداشتید، می‌توانید با مشورت دامپزشک از شیر جایگزین برای گربه استفاده کنید.

پس از سه هفتگی تغذیه گربه‌ها کمی متفاوت می‌شود. می‌توانید از شیر گربه در کنار سایر غذا‌های خیس استاندارد استفاده کنید. این غذا‌ها معمولاً برای گربه‌های زیر یک ماه تهیه می‌شوند.

گربه‌های زیر دو ماه می‌توانند از سینه مرغ پخته شده نیز استفاده کنند. گربه‌های زیر یک ماه و حدود سه هفته‌ای می‌توانند روزانه 4 تا 6 بار با حجم بیشتر از قبل از تغذیه‌های مناسب استفاده کنند. پس از رسیدن گربه یه یک ماهگی باید گربه را به خوردن غذا‌هایی غیر از شیر عادت دهید. به این صورت گربه برای ترک شیر خوردن آماده می‌شود. غذا‌های مخصوص گربه‌های یک ماهه نیز وجود دارند که در این سن می‌توانید به گربه خود بدهید.

 

غذای بچه گربه یک ماهه

 

جهت خرید پرزگیر و برس گربه و مشاهده لیست محصولات کلیک کنید.

 

غذای بچه گربه دو ماهه

با ورود گربه به دو ماهگی می‌توانید از غذا‌های خشک که مخصوص گربه‌ها هستند، برای تغذیه آن‌ها استفاده کنید. این غذا‌ها معمولاً در تمام فروشگاه‌های حیوانات خانگی یافت می‌شوند. در این زمینه نیز بهتر است ابتدا با دامپزشک مشورت کرده و سپس بهترین نوع غذای خشک را برای آن‌ها تهیه کنید. جهت مشاهده لیست محصولات و یا خرید غذای خشک گربه در انواع مختلف، کلیک کنید.

پس از ورود به سه ماهگی دیگر لازم نیست از وعده‌های غذایی زیاد برای گربه استفاده کنید و مصرف سه وعده غذا در روز برای گربه کافی است. حتماً در کنار غذا‌های خشک برای گربه خود ظرف آب نیز قرار دهید.

برای آشنایی با مراحل گرفتن ناخن گربه این مقاله را بخوانید.

 

مصرف آب در رژیم غذایی بچه گربه‌ها

آب در رژیم غذایی گربه‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد و می‌تواند بر روی سلامتی و نشاط آن‌ها تأثیرگذار باشد. مصرف کم آب می‌تواند سلامتی و حتی ظاهر بدن او را تحت تأثیر قرار دهد.

به همین دلیل هرگز مصرف آب کافی را فراموش نکنید. برخی از غذا‌های مناسب برای گربه‌ها حاوی حجم زیادی آب هستند، اما در غذا‌های خشک میزان آب بسیار کم و در حدود 10 درصد است.

به همین دلیل در کنار ظرف غذا حتماً ظرف آب نیز قرار دهید. می‌توانید از یک ظرف مخصوص برای آب استفاده کنید و آن را در طول روز در دسترس گربه قرار دهید تا در صورت نیاز آب بخورد.

برخی از گربه‌ها از خوردن آب خودداری می‌کنند، در این صورت ممکن است با مشکلات مختلفی روبرو شوند. می‌توانید از روش‌ها و ایده‌هایی برای تشویق گربه خود برای خوردن آب استفاده کنید. برخی از افراد از فواره‌ها و آبپاش‌ها برای این منظور استفاده می‌کنند تا گربه در حین بازی کردن آب مورد نیاز بدن خود را بنوشد.

 

نحوه شیر دادن به بچه گربه چند روزه

بچه گربه‌ها در ابتدای زندگی به شیر مادر خود نیاز دارند تا بتوانند رشد و تقویت بدنی کنند. اما در صورتی که شیر مادر در دسترس نباشد، می‌توانید از شیر خشک برای تغذیه آنها استفاده کنید.

برای شیر دادن به بچه گربه، ابتدا باید شیر خشک را با آب گرم مخلوط کنید و سپس با استفاده از یک بطری خاص برای تغذیه بچه گربه اقدام کنید. در طول روز، باید چندین بار به بچه گربه شیر بدهید تا به خوبی رشد کند و بدنش تقویت شود.

همچنین، باید به دمای شیر دقت کنید و اطمینان حاصل کنید که نیمه گرم است تا بچه گربه دچار سوختگی نشود در صورتی که بچه گربه‌ای را پیدا کرده‌اید و نمی‌دانید چگونه از آن مراقبت کنید، بهتر است به یک دامپزشک حیوانات مراجعه کنید تا راهنمایی لازم در این زمینه را به شما بدهد. همچنین جهت انتخاب غذای مناسب می‌توانید از کارشناسان پت شاپ حیوانات خانگی چیوو در ارتباط باشید.

 

درباره امیر ساجدی

سلام من امیر ساجدی هستم ، صنایع غذایی خوندم ، چند سالی هست که در زمینه پت فعالیت دارم و در همین راستا تولید محتوا میکنم به حیوانات مخصوصا گربه ها علاقه زیادی دارم ، گربه خودم نینا الان یک سال و نیم سن داره ، همیشه سعی کردم اطلاعات خودم رو به روز نگهدارم تا بتونم به بهترین شکل ازش مراقبت کنم. در کنار دوستانم چیوو رو به وجود آوردیم تا بتونیم روی بهتر کردن زندگیشون کنار ما آدم ها نقش مفیدی داشته باشیم و تلاش میکنیم با مقالاتی که می نویسیم سهم کوچکی در ترویج فرهنگ صحیح نگهداری و رفتار با حیوانات خانگی داشته باشیم. امیدوارم از خواندن محتوای من لذت ببرید و استفاده کنید.

4 نظر در “غذای بچه گربه چیست؟ مقدار غذای بچه گربه چقدر است؟

  1. نوید گفت:

    سلام، از شیرهای لاکتوز دار میشه به عنوان غذای بچه گربه استفاده کرد؟

    1. jahesh agency گفت:

      سلام، بهتره از شیرهایی که لاکتوز دارن استفاده نکنید، چون برای گربه ها ضرر داره

    2. ساراب گفت:

      ن بدون لاکتوز باید باشه

    3. ترنم گفت:

      نه باعث میشه دهنشون کف کنه و بالا بیارن نفخ میکنن و باعث رفلاکس میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *