مقالات آموزشی, گربه

راهنمای کامل گرفتن ناخن گربه (قدم به قدم)

گرفتن ناخن گربه

افرادی که تجربه داشتن گربه را دارند به خوبی می‌دانند که نحوه گرفتن ناخن گربه اهمیت زیادی دارد. گربه ها حیواناتی هستند که با متوجه شدن بلند شدن ناخن هایشان به صورت غریزی سعی می‌کنند تا با کشیدن ناخن ها بر سطوح ناهموار آن ها را کوتاه کرده و سوهان بکشند. بنابراین به محض این که تشخیص دهند ناخن های آنها بلند شده ناخن های خود را به وسایل مختلف منزل می‌کشند تا بتوانند آن ها را کوتاه کنند.

به همین علت شما باید در موقع مناسب نسبت به گرفتن ناخن گربه بداخلاق خود اقدام کنید تا او به وسایل مختلف منزل شما آسیب نرساند. شما برای گرفتن ناخن گربه دو روش پیش رو دارید. اول این که به دامپزشکی مراجعه کرده و هزینه ای را برای این کار پرداخت کنید و روش دوم گرفتن ناخن گربه در خانه است. که البته روش دوم هزینه ای نداشته و نیاز به کمی دقت و اطلاعات دارد. به دلیل اهمیت این موضوع ما در این مقاله راهنمای جامعی از کوتاه کردن ناخن گربه در اختیار شما قرار می‌دهیم.

 

دلایل کوتاه کردن ناخن گربه

ممکن است این سوال برای شما به وجود بیاید که چرا باید ناخن های گربه را کوتاه کرد و چرا ناخن گرفتن گربه اهمیت زیادی دارد؟ ما در این بخش دلایلی که باید ناخن های گربه خود را کوتاه کنید را برای شما بیان می‌کنیم.

  • گربه شما با کشیدن ناخن های خود به وسایل منزل موجب آسیب رسیدن به آن ها می‌شود.
  • داشتن ناخن های بلند موجب می‌شود تا زمانی که او را بغل کرده اید، به لباس هایتان گیر کرده و یا روی بدنتان خراش ایجاد کند.
  • بلند بودن ناخن گربه موجب آسیب رساندن به بدن خود او نیز می‌شود. در این حالت ممکن است ناخن های او در زمان بازی به جایی گیر کند و بشکند و این اتفاق برای او دردناک است.
  • ناخن گرفتن گربه باعث می‌شود تا بهداشت او رعایت شود و به بیماری مبتلا نشود.

جهت خرید ناخن گیر گربه و مشاهده لیست محصولات کلیک کنید.

 

کوتاه کردن ناخن گربه

 

 

نکات مهم گرفتن ناخن گربه

قبل از این که بخواهید ناخن های گربه خود را کوتاه کنید باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید.

  • برای گرفتن ناخن گربه باید هر دو هفته یک بار اقدام کنید. البته باید توجه داشته باشید که سرعت رشد ناخن های گربه ها با هم تفاوت دارد و باید این موضوع را در نظر داشته باشید.
  • چک کردن کوتاه و بلند بودن ناخن های گربه خود را به تعویق نیندازید؛ زیرا این کار موجب شده تا ناخن های او بلند شده و با گیر کردن به وسایل مختلف او را اذیت کند.
  • در صورتی که گربه شما ناخن های خود را با کشیدن به وسایل مختلف سوهان کشیده بود شما باز هم در زمان مقرر ناخن های او را کوتاه کنید.
  • نحوه گرفتن ناخن های گربه ای که سن بیشتری دارد، بسیار مهم است؛ زیرا ناخن های او ضخیم تر هستند. در این صورت باید در زمان مقرر حتما ناخن های او را کوتاه کنید.
  • ناخن های گربه هایی که پیر هستند باید هر هفته چک شده و کوتاه شود.
  • در صورتی که کوتاه کردن ناخن او موفقیت آمیز نبود و آن را بد کوتاه کردید، با استفاده از یک سوهان مخصوص ناخن های او را کوتاه کنید.
  • بهترین زمان برای گرفتن ناخن گربه بداخلاق در زمان خواب است، چرا که او پنجه های خود را رها کرده و می‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید.
  • در صورتی که گربه شما دارای موهای بلند و متراکمی است، قبل از این که ناخن های او را کوتاه کنید سرپنجه‌هایش را خیس نمایید تا بتوانید به خوبی ناخن های او را ببینید.

 

 

گرفتن ناخن گربه بداخلاق

 

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با روش های تربیت گربه این مقاله را بخوانید.

 

قدم به قدم گرفتن ناخن گربه

حال که با دلایل و نکات مهم در مورد گرفتن ناخن گربه در خانه آشنا شدید باید مراحل آن را به خوبی یاد بگیرید. مراحل کوتاه کردن ناخن های گربه به شرح زیر است.

 

مرحله اول: فشار دادن ناخن های گربه برای بیرون آمدن

ناخن های گربه به صورت طبیعی در پنجه های آن ها پنهان شده است و برای کوتاه کردن ناخن های او لازم است تا ناخن های او نمایان شود. برای این کار باید انگشت اشاره و شست خود را روی قسمت بالا و پایین پنجه گربه قرار داده و آن را کاملا آرام فشار دهید. بدین ترتیب ناخن های او نمایان می‌شود.

 

مرحله دوم: توجه به قسمت صورتی ناخن گربه

در این مرحله برای شروع گرفتن ناخن های گربه باید قسمت های صورتی ناخن او توجه زیادی داشته باشید. برای این که بتوانید بخش صورتی ناخن های او را ببینید، بهتر است از نور استفاده نمایید. این بخش صورتی در قسمت آخر ناخن گربه قرار دارد و به صورت یک مثلث صورتی است.

در این بخش رنگ های خونی و عصبی گربه قرار داشته و به هیچ عنوان نباید این بخش را ببرید؛ زیرا در صورت بریدن این بخش گربه شما دچار خونریزی می‌شود. بنابرای برای کوتاه کردن ناخن های او بهتر است ناخن را از بخشی کوتاه کنید که قسمت صورتی رنگ آن تمام می‌شود.

 

حتما بخوانید: سن بلوغ گربه ماده

 

مرحله سوم: گرفتن ناخن گیر به شکل افقی

برای شروع گرفتن ناخن های گربه باید بدانید که ناخن او باید در یک حرکت سریع کوتاه شود. سعی کنید برای این کار از ناخن گیر تیز استفاده کنید تا ناخن گربه شما تمیز و مرتب کوتاه شود. برای شروع کوتاه کردن ناخن های او باید ناخن گیر را به صورت افقی بگیرید و سپس ناخن های او را کوتاه کنید. گرفتن ناخن گیر به صورت عمودی موجب شده تا ناخن ها از کناره ها کوتاه شده و خرد شوند. در نهایت تجربه ای دردناک برای گربه شما خواهد بود.

 

برای خرید غذای گربه و مشاهده محصولات آن کلیک کنید.

 

جمع بندی

گرفتن ناخن گربه یکی از بخش های مهم نگهداری از گربه ها است. با توجه به این که گربه ها حیوانات پرجنب و جوش و فعالی هستند، بنابراین برای کوتاه کردن ناخن های آن ها در خانه دقت زیادی داشته باشید تا ناخن های او دچار آسیب نشود. ما در این مطالب مراحل و نکات مهم برای گرفتن ناخن های گربه را برای شما بیان کردیم تا بتوانید بر اساس این مراحل بدون هیچ مشکلی ناخن های گربه خود را کوتاه کنید.

 

درباره امیر ساجدی

سلام من امیر ساجدی هستم ، صنایع غذایی خوندم ، چند سالی هست که در زمینه پت فعالیت دارم و در همین راستا تولید محتوا میکنم به حیوانات مخصوصا گربه ها علاقه زیادی دارم ، گربه خودم نینا الان یک سال و نیم سن داره ، همیشه سعی کردم اطلاعات خودم رو به روز نگهدارم تا بتونم به بهترین شکل ازش مراقبت کنم. در کنار دوستانم چیوو رو به وجود آوردیم تا بتونیم روی بهتر کردن زندگیشون کنار ما آدم ها نقش مفیدی داشته باشیم و تلاش میکنیم با مقالاتی که می نویسیم سهم کوچکی در ترویج فرهنگ صحیح نگهداری و رفتار با حیوانات خانگی داشته باشیم. امیدوارم از خواندن محتوای من لذت ببرید و استفاده کنید.

یک نظر در “راهنمای کامل گرفتن ناخن گربه (قدم به قدم)

  1. Iraj گفت:

    باسلام، بنده یه بچه گربه دوماهه را به سرپرستی گرفتم که بشدت ضعیف بودامابابردن مکرر بدکتروتغذیه مناسب بهتروپرجنب جوش شده امانظرات دامپزشکان یاافرادیکه خودرامتخصص درامرتغذیه میدوننداصلا نظرشان باهم یکی نیست و استانداردی وجودنداره وهرکس براساس تجربه نظرش رو مینویسه واین ازنظربنده حقیربیسواد نه تنها خوب نیست بلکه ظلم بزرگی درحق حیوانات هست چون نظرهاعلمی نبوده و همش تجربی هست وانگاریک دندانپزشک تجربی بیاد جراحی ایمپلنت انجام بده و این میشه فاجعه، خواهشا براساس تحقیقات علم جهانی نظرتان را منتشر نمایید نه براساس جیب دلالان وتجار پول دوست، لطفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *