مقالات آموزشی, گربه

معرفی کامل نژاد گربه مین کون ( قیمت + نحوه نگهداری از آن )

گربه مین کون

گربه های اهلی بهترین گزینه جهت نگهداری و سرپرستی در محیط های کوچک نظیر منازل و آپارتمان ها هستند، نژادهای مختلف گربه های خانگی بیشترین میزان از سازگاری را با محیط های انسانی داشته و نحوه نگهداری از آن ها به مراتب آسان تر می‌باشد. یکی از بزرگ جثه ترین نژادهای گربه کاملا اصیل و خانوادگی گربه مین کون می‌باشد. این گربه خانگی دارای نژاد کاملا اصیلی است، که در تمامی این سال ها نژاد آن حفظ شده و حتی در رده گربه های خانگی با ضریب هوشی بالا قرار دارد.

گربه نژاد مین کون با توجه به این که جثه بسیار بزرگ تری نسبت به گربه های معمولی دارد، به نسبت سایر نژادها بیشتر محبوب و مشهور می‌باشد، این نژاد از گربه اشرافی عمر بسیار طولانی داشته و نوع نر آن اندازه و جثه بزرگ تری دارد و برای کسانی که قصد سرپرستی و نگهداری از یک نژاد اصیل و منحصر به فرد را دارند، بهترین گزینه به شمار می‌آید.

 

معرفی گربه مین کون و تاریخچه آن

 

نژاد گربه مین کون

 

این گربه در رده نمونه های کمیاب و همچنین بزرگ جثه جهان قرار دارد و تعداد بسیار اندکی از این گربه در حال حاضر در ایران موجود می‌باشد و همچنین اندازه واقعی جثه این حیوان ۴۸ تا ۱۰۰ سانتی متر می‌باشد و معمولا وزن آن بر حسب ماده و نر بودن این گربه متغیر است. موهای ابریشمی و یکدست و چشم های کاملا گیرا و جذاب از ویژگی های ظاهری این حیوان به شمار می‌آید. این گربه برای اولین بار در سال ۱۸۵۰ توسط دریانوردان ایالت خاصی به نام مین شناخته و کشف شد و عده ای از افراد بر این باور هستند که این گربه از نژاد آنگورا می‌باشد و همچنین در رده گربه های گران قیمت جهانی قرار دارد، برخی در سال ۱۸۵۶ طی یک خبری اعلام کردند که در واقع این گربه از ترکیب نژاد راکون و گربه به دست آمده است که هنوز اطلاعات دقیق این نظریه علمی ثابت نشده است.

پس از شناسایی اولین نوع این گربه توسط دریانوردان ایالت مین به طور رسمی گربه maine coon در جهان شناخته شد و در تمامی این سال ها به سبب خاص بودن این گربه هیچ گونه تغییر نژادی روی آن صورت نگرفته است. این گربه دارای موهایی بسیار بلند و ابریشمی و همچنین دم کشیده و پشمالویی دارد و دم آن از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به راکون داشته و از همان زمان کشف این گربه به خاطر شناسایی آن توسط دریانوردان ایالت مین، گربه نژاد مین کون نام گرفت.

 

 

جهت خرید آنلاین غذای گربه در انواع مدل ها، کلیک کنید.

 

خصوصیات نژاد گربه مین کون

 

خصوصیات نژاد گربه مین کون

 

نژاد گربه مین کون از همان زمان کشف و شناسایی به سبب خصوصیات و ویژگی های منحصر به فردی که داشته، همیشه در رده نژادهای گربه محبوب قرار داشته است، خصوصیات این گربه از نظر ظاهری بسیار متفاوت بوده و به همین علت در سراسر دنیا گربه خاص و اشرافی همیشه شناخته می‌شود، خصوصیات اصلی گربه maine coon شامل موارد زیر است:

  • این گربه در رده نمونه های خانگی بزرگ جثه قرار دارد، که برخلاف ظاهر خود بسیار مهربان و خوش مشرب می‌باشد‌.
  • گربه maine coon فرآیندهای آموزشی و تربیت گربه را به دقت یاد می‌گیرد و به همین علت جهت نگهداری در منازل بهترین گزینه به شمار می‌آید.
  • گربه نژاد مین کون کاملا اهلی بوده و حتی به سبب هوش بسیار بالا تمامی موارد مهم را به راحتی ادراک می‌کند.
  • این گربه در رده نمونه های خانگی قرار داشته، که بیشترین میزان از طول عمر را دارد.
  • رنگ بندی گربه مین کون بسیار متنوع بوده و انتخاب هر یک به شما بستگی دارد.
  • این گربه ظاهری چند رنگ داشته و همین نقطه عطف زیبایی این گربه شناخته می‌شود.
  • نژاد گربه مین کون جثه ورزیده و عضلانی داشته و همچنین در حالت عادی می‌تواند فعالیت های مختلفی را انجام دهد.
  • این گربه خانگی کاملا بازیگوش بوده و نگهداری از آن برای شما جذاب و هیجان انگیز می‌باشد.
  • گربه نژاد مین کون ماده در هر زاد و ولد می‌تواند ۴ گربه به دنیا بیاورد.
  • این گربه سیستم ایمنی بسیار قوی داشته و به راحتی دچار بیماری های مختلف انگلی و پوستی نمی‌شود.
  • نگهداری از این گربه ها حتی در محیط های بسیار کوچک نیز امکان پذیر است.

 

 

جهت دریافت غذای خشک گربه هپی کت و مشاهده محصولات کلیک کنید.

 

مراقبت و نگهداری از گربه مین کون

 

مراقبت و نگهداری از گربه مین کون

 

این گربه از آن جایی که در رده نمونه های اشرافی و اصیل قرار دارد، نیازمند مراقبت و نگهداری تحت شرایط خاصی می‌باشد. گربه نژاد مین کون باید بهترین تغذیه را داشته و همچنین برخی از مواد غذایی برای این حیوان کاملا حساسیت زا می‌باشد، این گربه نژاد مین کون باید ورزش و همچنین تفریح کافی در طول روز داشته باشد چون در صورت عدم رعایت این نکته گربه خانگی شما در معرض خطر بیمار دیسپلازی لگن قرار خواهد گرفت، چون وزن این گربه بسیار بالا می‌باشد. همچنین این گربه نیازمند تفریح در محیط های باز است، چون در غیر این صورت احتمال بروز بیماری های روانی نظیر افسردگی در گربه مین کون شما وجود دارد.

این گربه از نظر تغذیه نیازمند آب و غذا مناسب و رژیمی در طول روز و به اندازه معین می‌باشد چون احتمال سوء تغذیه حیوان خانگی شما در صورت عدم رعایت رژیم غذایی مناسب وجود دارد. این حیوان باید منابع غذایی طبیعی و ارگانیک را همیشه میل کند، شما از انواع پوچ گربه و غذای تر و غذای خشک گربه می‌توانید جهت تغذیه این حیوان خانگی استفاده کنید. با رعایت نکات پیرامون نگهداری و تغذیه حیوان خانگی خود می‌توانید طول عمر و سلامت جسمی آن را تحت هر شرایطی تامین کنید.

 

 

جهت خرید پوچ گربه و مشاهده لیست محصولات کلیک کنید.

 

قیمت گربه مین کون

این گربه در رده نمونه های اشرافی و گران قیمت دنیا قرار دارد و همچنین به سبب این که تعداد بسیار کمی از این حیوان در سراسر دنیا موجود می‌باشد، دارای قیمت بسیار بالایی است، این گربه خانگی امروزه با مبالغ مختلفی بین ۵۶ تا ۱۳۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد و علت این اختلاف قیمت در سن و جنسیت گربه نژاد مین کون می‌باشد و قطعا نمونه های کوچک تر به مراتب قیمت بسیار بالاتری دارند، ولی با یک بررسی ساده متوجه می‌شوید، که قیمت این حیوان در مقایسه با ویژگی های خاص و نژاد اصیلی که دارد، بسیار ناچیز و حتی ارزان قیمت می‌باشد، این گربه همیشه توانسته میزان محبوبیت بسیار بالای خود را جوامع مختلف حفظ کند.

 

حتما بخوانید: گربه نژاد چین چیلا

 

وضعیت سلامت گربه مین کوون

این گربه هم مانند سایر نژادها بیماری های خاص خودش را دارد که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره خواهیم کرد:

 

مشکل در مفاصل ران

یک از بیماری های ارثی این نژاد، مربوط به استخوان ران است که در مفاصل این گربه قرار نمی‌گیرد و با عنوان دیسپلازی هیپ شناخته می‌شود، علائمی مانند لنگ زدن، درد زیاد را به همراه دارد.

 

مشکل قلبی

یکی از بیماری هایی که معمولا در اکثر گربه ها دیده می‌شود، بیماری قلبی و یا HCM است که باعث ضخیم شدن دیواره های قلب می‌شود و در اکثر گربه ها یکی از موارد سکته قلبی همین بیماری‌ست.

 

نتیجه گیری

یکی از نژادهای اشرافی و محبوب جهانی گربه Maine Coon است، که برای علاقه مندانی که قصد سرپرستی از یک حیوان متفاوت و خاص را دارند، گزینه مناسبی است، همچنین برخلاف تمامی باورهای غلط نگهداری و نحوه تغذیه این حیوان شامل تدارکات خاصی نیست و شما در منزل می‌توانید از آن نگهداری کنید، اگر در این رنج قیمت قصد خرید گربه خاص و مینیاتوری را دارد، نژاد مین کون برای شما گزینه ایده آلی به شمار می‌آید. نحوه نگهداری از نوع نر و ماده این حیوان خانگی یکسان است و همچنین می‌توانید با نگهداری از این نژاد گربه رنگ و بوی متفاوتی را به زندگی خود ببخشید.

 

درباره امیر ساجدی

سلام من امیر ساجدی هستم ، صنایع غذایی خوندم ، چند سالی هست که در زمینه پت فعالیت دارم و در همین راستا تولید محتوا میکنم به حیوانات مخصوصا گربه ها علاقه زیادی دارم ، گربه خودم نینا الان یک سال و نیم سن داره ، همیشه سعی کردم اطلاعات خودم رو به روز نگهدارم تا بتونم به بهترین شکل ازش مراقبت کنم. در کنار دوستانم چیوو رو به وجود آوردیم تا بتونیم روی بهتر کردن زندگیشون کنار ما آدم ها نقش مفیدی داشته باشیم و تلاش میکنیم با مقالاتی که می نویسیم سهم کوچکی در ترویج فرهنگ صحیح نگهداری و رفتار با حیوانات خانگی داشته باشیم. امیدوارم از خواندن محتوای من لذت ببرید و استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *