مقالات آموزشی, سگ

همه چیز درباره نژاد سگ پیت بول اصیل (خصوصیات + انواع آن)

سگ پیت بول

سگ پیت بول یکی از حیوانات شگفت انگیز است که مانند سایر سگ ها سزاوار داشتن یک زندگی خوب است. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که پیت بول مانند هر سگی نیست. آنها کمی بیشتر از هر چیزی هستند که یک سگ می تواند باشد.

پیت بول ها دارای ویژگی های فیزیکی و روانی فوق العاده ای هستند که آنها را به همراهانی عالی برای صاحبانی مسئولیت پذیر، فعال و دلسوز تبدیل می کند. از سوی دیگر، همین خصوصیات سگ پیت بول می‌تواند رسیدگی به آن‌ها را برای افرادی که تجربه زیادی در زمینه مالکیت سگ ندارند یا برای کسانی که نژاد را به خوبی درک نمی‌کنند، کمی دشوار کند.

 

معرفی سگ پیت بول اصیل

یک سگ پیت بول اصیل را تصور کنید، به احتمال زیاد سگی عضلانی و مو کوتاه با سر پهن، سینه‌ی ستبر و اندازه‌ای متوسط ​​تا بزرگ را می بینید. اما ممکن است تعجب کنید که بدانید در واقع چیزی به نام “پیت بول” وجود ندارد. در واقع، پیت بول یک نژاد خاص نیست. انواع مختلفی از سگ پیتبول وجود دارد. پیت بول یک اصطلاح کلی است که برای چندین نژاد استفاده می شود که اغلب به آنها “نژادهای قلدر” می گویند. با این حال، این بازتابی بر خلق و خوی آنها ندارد. نژادهای پیت بول به طور کلی سگ های بازیگوش و مهربانی هستند که به راحتی تربیت می شوند.

سگ های پیت بول اغلب با تبعیض ناعادلانه مواجه می شوند. این سگ ها به دلیل ساختار عضلانی خود پرورش یافته اند و در نتیجه در ورزش های غیرانسانی سگ‌های فایتینگ مورد استفاده قرار گرفته اند. این به آنها برچسب نادرستی به عنوان سگ های بیش از حد تهاجمی داده است. در واقع، سگ های پیت بول معمولاً با اعضای خانواده خود بسیار دوست داشتنی، وفادار و مهربان هستند. آنها همچنین تمایل دارند که بازیگوش باشند و مشتاق خوشحالی هستند.

وقتی کاری به آنها داده می شود، خواه یادگیری یک ترفند جدید باشد یا حفر چاله، به راحتی تسلیم نمی شوند. معمولاً اکثر افراد از جمله غریبه ها را دوست دارند و مشتاق توجه آنها هستند. آموزش و اجتماعی شدن از سنین پایین برای پیت بول ها مهم است.

 

تاریخچه سگ پیت بول

 

سگ پیت بول اصیل

 

پیت بول ها یک نژاد خاص نیستند، بلکه انواع سگ پیت بول حاصل طبقه بندی از چند نژاد هستند (تریرهای استافوردشایر، تریرهای پیت بول آمریکایی، قلدرهای آمریکایی، تریرهای آمریکایی استافوردشایر، و گاهی بولداگ ها و بول تریرهای آمریکایی).

سگ پیت بول اصیل در اصل از بولداگ های انگلیسی قدیمی پرورش یافته، بودند که در دهه 1800 در جزایر بریتانیا در یک ورزش خونی معروف به “طعمه گاو نر” شرکت کنند.

ریشه ی پیت بول تریر آمریکایی به انگلستان و در اوایل قرن نوزدهم باز می گردد. پرورش دهندگان از بولداگ ها و تریرها عبور کردند تا سگ هایی با روحیه، شجاع و ورزشکار خلق کنند که با خانواده خود مهربان بودند. به مرور زمان آنها به سگ های کار چند منظوره تبدیل شدند. مانند راندن دام، رفتن به شکار، محافظت از اموال و انجام وظایف دیگر. به علاوه، آنها همراه خانواده بودند. متأسفانه از آنها برای ورزش های خونی غیرانسانی مانند طعمه گاو نر و دعوای سگ ها نیز استفاده می شد، به همین دلیل است که هنوز به طور ناعادلانه ای وجود آنها در برخی مناطق ممنوع است.

این نژاد در اواسط دهه 1800 وارد ایالات متحده شد و در آنجا بیشتر اصلاح شد. و در سال 1898، با پیت بول تریر آمریکایی به عنوان اولین نژاد در رجیستری تشکیل شد.

در طول دهه 1900 و تا امروز، پیت بول تریرهای آمریکایی نقش های بسیاری را در جامعه ایفا کردند. آنها علاوه بر اینکه سگ‌های همراه هستند، می‌توانند سگ‌های خدماتی و درمانی عالی، سگ‌های پلیس و نظامی، سگ‌های جستجو و نجات و غیره نیز باشند.

بولداگ انگلیسی قدیمی نام خود را از اجبار به شرکت در ورزش وحشیانه طعمه گاو نر گرفته است. در طول مسابقه طعمه گاو نر، بولداگ ها را با یک گاو نر در یک گودال قرار می دهند و تا سر حد مرگ می جنگند. بریتانیا رسماً این نمایش های خونین را در سال 1835 غیرقانونی اعلام کرد، اما این عمل ظالمانه به تازگی تکامل یافته است. سگ‌های کوچک‌تر و چابک‌تر بر این ورزش‌ها تسلط بیشتری داشتند، بنابراین پیت بول را وارد این بازی کردند.

در طول تاریخ به مرور پیت بول ها خارج از نقش خود به عنوان سگ های مبارز به عنوان همراهان وفادار و محافظ شناخته می شدند و حتی به آنها لقب “سگ قدیمی خانواده” داده بودند. در قرن نوزدهم، پیت بول ها از ایرلند و انگلیس راهی آمریکا شدند. این سگ ها همراه با یکدیگر پرورش یافتند و چیزی را تولید کردند که ما اکنون به نام پیت بول تریر آمریکایی می شناسیم.

 

جهت مشاهده لیست غذای تشویقی سگ (در برندهای مشهور)، کلیک کنید.

 

معرفی انواع نژاد سگ پیت بول

  • سگ قلدر آمریکایی

 

سگ قلدر آمریکایی

 

یک نژاد نسبتا جدید است که برای اولین بار در دهه 80 و 90 توسعه یافت. این نژاد در سال 2013 توسط کنل کلاب آمریکایی به رسمیت شناخته شد اما هنوز توسط این سازمان شناخته نشده است، این نژاد از نژاد پیت بول تریر آمریکایی و سایر نژادهای نوع بولداگ است.

 

حتما بخوانید: اسم برای سگ ژرمن

 

  • پیت بول تریر آمریکایی

 

پیت بول تریر آمریکایی

 

نژاد دیگری است که توسط کنل کلاب به رسمیت شناخته شده است. پیت بول تریر آمریکایی اجداد آن ها تریرها و بولداگ های قرن نوزدهمی بودند که از انگلستان آمده بودند و این نژاد در اواخر قرن نوزدهم در آمریکای شمالی شکل گرفت. متأسفانه این نژاد معمولاً برای جنگ سگ استفاده می‌شود.

 

  • آمریکن استافوردشایر تریر

 

آمریکن استافوردشایر تریر

 

آمریکن استافوردشایر تریر نیز ریشه در تریرها و بولداگ های قرن نوزدهم انگلستان دارد. توسعه آن در اواخر قرن نوزدهم در آمریکای شمالی منجر به شکل گیری سگی شد که از بستگان انگلیسی خود بزرگتر بود. این نژاد به اندازه سایر انواع سگ پیت بول برای مبارزه ها استفاده نمی شد، که همین منجر به ایجاد سگ هایی آرام تر شد، آنها به وفادار بودن، بازیگوش بودن و خوش اخلاق بودن با خانواده خود معروف هستند.

 

 

  • استفوردشایر بول تریر

 

استفوردشایر بول تریر

 

علیرغم توسعه استفوردشایر بول تریر در قرن نوزدهم برای مبارزه با سگ، این نژاد امروزه بیشتر با وفاداری و محبت بی‌وقفه به خانواده‌اش مرتبط است. این سگ ها اغلب دراز کشیدن در کنار صاحب خود را دوست دارند و تمایل دارند با بچه ها صبور و مهربان باشند. آن‌ها برای خانواده‌ای مناسب هستند که در آن بیشتر روز را با هم همراهی می‌کنند، زیرا می‌توانند مستعد اضطراب جدایی باشند.

 

حتما بخوانید: سگ دوبرمن اصیل

 

خصوصیات سگ پیت بول اصیل

این سگ به عنوان وحشی ترین نژاد در بین نژادهای سگ شناخته می شود. با توجه به جالب بودن خصوصیات سگ پیت بول اکثر افراد تمایل به نگهداری آنها دارند.

اگر چه سگ های پیتبول که از قرن نوزدهم زنده مانده اند، به عنوان نژاد وحشی شناخته می شوند، اما اگر آموزش داده شوند، می توانند خوش اخلاق باشند. این سگ ها بر اساس آنچه صاحبشان آموزش می دهد شکل می‌گیرند.

هنگامی که شما سگی را خریداری و به خانه خود می‌آورید باید شروع به تربیت کردن و آموزش او کنید. پارک سگ در این مورد کمک بزرگی به شما می‌کند، جهت اطلاع از لیست قیمت پارک سگ و مشاهده لیست محصولات، کلیک کنید.

مشخصات کلی سگ پیت بول

خاستگاه سگ های پیت بول به عنوان صفت جنگجو شناخته می شود. این در نتیجه پرورش بولداگ و برخی از سگ های تریر در انگلستان به دست آمد. این سگ ها توسط پرورش دهندگان آمریکایی به آمریکا آورده شدند و با استعداد بالایی که داشتند به آنها قدرت داده شد.

انواع سگ پیت بول بین 17 تا 20 کیلوگرم وزن دارند. قد آنها بین نر و ماده متفاوت است. قد سگ های پیت بول نر بین 44 تا 46 سانتی متر و قد سگ های ماده پیت بول بین 40 تا 42 سانتی متر متغیر است. سگ های پیت بول حامل ژن سگ های جنگی باستانی هستند. آنها وقتی با دشمنان خود روبرو می‌شوند بسیار شجاع می‌شوند. در نتیجه یک آموزش نظامی با آرامش کامل آنها به یک سگ خوش اخلاق تبدیل می شوند.

سگ پیت بول اصیل سگ بسیار وفاداری است. سگ های پیت بول که سگ هایی قوی، عضلانی و چابک هستند، دارای عضلات فک بسیار قوی هستند. این سگ ها با افراد غریبه و همچنین با حیوانات کنار نمی آیند. از آنجایی که دارای ویژگی تهاجمی است، می‌تواند مستقیماً به حیوانات مقابل حمله کند. مقاوم به درد هستند و آموزش آنها کمی سخت است. اما یکی از بهترین سگ هاست که مطیع صاحب و خانواده اش است.

 

 جهت مشاهده و دریافت کنسرو غذای سگ در انواع مختلف، کلیک کنید.

 

 

مشخصات رفتاری سگ پیت بول

 

خصوصیات سگ پیت بول

 

سگ های پیت بول که از نظر ظاهری ساختاری سخت دارند با آموزش صحیح ساختاری فوق العاده آرام دارند. با این آموزش می توانند رفتار پرخاشگرانه خود را کنار بگذارند. مهمترین ویژگی شخصیت های آنها وفاداری به صاحبانشان است. سگ های پیت بول که از صاحبان خود تا حد مرگ محافظت می کنند، توانایی بالا رفتن بسیار خوبی نیز دارند. با اقدامات احتیاطی خوب، روحیه تهاجمی آنها می تواند مطیع شود.

سگ های پیت بول طبق غریزه از صاحبان خود محافظت می کنند. به همین دلیل باید توجه زیادی شود و آموزش خوبی صورت گیرد. در غیر این صورت ممکن است به محیط زیست آسیب بزنند و تهدیدی برای دیگران باشند. علاوه بر این، آنها نمی توانند با زندگی آپارتمانی سازگار شوند زیرا از آنها به عنوان سگ های ورزشی استفاده می شود. مراقبت از سگ های پیت بول برای باغ ها یا مزارع مناسب است.

مشخصات فیزیکی سگ پیت بول

سگ های پیت بول را می توان به راحتی از سایر سگ ها با ویژگی های ظاهری آنها تشخیص داد. خصوصیات بدنی سگ های پیت بول به شرح زیر است:

  • سگ های پیت بول سگ های تنومند، عضلانی، چمباتمه زده و قوی هستند. قوی ترین قسمت این سگ ها جمجمه و آرواره آنهاست.
  • گوش آنها معمولاً بریده و بریده است. چشمانشان گرد است.
  • دندان های این نژاد مانند قیچی است.
  • پشت آنها کوتاه، صاف و بسیار محکم با شکم جمع شده است.
  • مقاطع دم نسبت به ساختار بدنشان کوتاه است.
  • جلوی پاها ضخیم و پاهای عقب عضلانی و پاشنه ها عمود بر زمین هستند.
  • موهایشان کوتاه و سفت است.

 

حتما بخوانید: علت بریدن گوش سگ

 

تغذیه سگ پیت بول

 

انواع سگ پیت بول

 

اول از همه، به طور کلی، غذاهای حاوی قند (شکلات و غیره) نباید به هیچ نژاد سگ داده شود. زیرا مواد موجود در قند برای قلب حیوان بسیار مضر و حتی کشنده است. به طور کلی در اثر دادن قند به سگ ممکن است بیماری های زیادی در حیوان به خصوص سکته قلبی ایجاد شود که منجر به مرگ سگ شود. رژیم غذایی سگ های این نژاد البته می تواند از زمانی به زمان دیگر تغییر کند، مانند اکثر گونه های زنده. به عنوان مثال، اگر مادر سگ زنده نیست یا غایب است، در هفته اول یا 10 روز پس از تولد، 2 وعده شیر با استفاده از شیشه شیر داده می شود. البته این تغذیه ها باید به نسبت مستقیم با رشد نسل افزایش یابد. این را می توان زمانی که سگ منبع شیر مادر ندارد استفاده کرد. در غیر این صورت، مادر توله خود را با شیر مادر تغذیه می کند تا جایی که به بلوغ لازم برسد. نحوه تغذیه توله پس از دوره نوشیدن شیر یا شیر دادن به مادر تغییر می کند. بعد از اتمام دوره شیردهی می توانید تعداد وعده های غذایی را تا سه وعده افزایش دهید و اگر احساس کردید سگ بدخلق یا گرسنه است، می توانید تعداد وعده های غذایی را تا 4 وعده افزایش دهید. اگر سگ از نوزادی تا بلوغ باشد، معمولا یک وعده غذایی کافی خواهد بود.

پیت بول سگی بسیار فعال و بازیگوش نیست. انرژی آن از این نظر متوسط ​​است و در تغذیه نباید زیاده روی کرد. اگر احساس می کنید که سگ بدخلق رفتار می کند، می توانید آن را تا 4 وعده افزایش دهید. اگر سگ از نوزادی تا بلوغ باشد، معمولا یک وعده غذایی کافی خواهد بود. ( جهت اطلاع از قیمت فروش غذای سگ و مشاهده لیست محصولات کلیک کنید.)

 

 

قیمت سگ پیت بول

قیمت سگ پیت بول اصیل بستگی به این دارد که آیا شما به دنبال یک سگ اصیل هستید یا خیر؟

قیمت آن از 4 میلیون تا 15 میلیون متغیر است. اما پیت بول‌هایی با نژاد ترکیبی تقریباً با قیمت های کمتر و در اکثر جاها در دسترس هستند.

درباره امیر ساجدی

سلام من امیر ساجدی هستم ، صنایع غذایی خوندم ، چند سالی هست که در زمینه پت فعالیت دارم و در همین راستا تولید محتوا میکنم به حیوانات مخصوصا گربه ها علاقه زیادی دارم ، گربه خودم نینا الان یک سال و نیم سن داره ، همیشه سعی کردم اطلاعات خودم رو به روز نگهدارم تا بتونم به بهترین شکل ازش مراقبت کنم. در کنار دوستانم چیوو رو به وجود آوردیم تا بتونیم روی بهتر کردن زندگیشون کنار ما آدم ها نقش مفیدی داشته باشیم و تلاش میکنیم با مقالاتی که می نویسیم سهم کوچکی در ترویج فرهنگ صحیح نگهداری و رفتار با حیوانات خانگی داشته باشیم. امیدوارم از خواندن محتوای من لذت ببرید و استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *