مقالات آموزشی, گربه

آشنایی با گربه چین چیلا اصیل (نحوه نگهداری از آن + قیمت )

گربه چین چیلا

یکی از نژاد های گربه های امروزی، گربه نژاد چین چیلا است که که دارای خصوصیات منحصر به فردی هستند. این نوع گربه که به عنوان یک گربه خانگی شناخته می‌شود، مورد علاقه بسیاری از افراد قرار دارد و به همین دلیل طرفداران بسیاری پیدا کرده است. برای نگهداری از این نژاد گربه، نکات و شرایط مختلفی مورد نیاز است که در این مقاله به صورت خلاصه، به بررسی برخی از آن ها می‌پردازیم.

 

تاریخچه گربه چین چیلا چیست؟

درباره تاریخچه دقیق نژاد گربه چین چیلا اطلاعات دقیقی در دسترس نیست؛ اما به نظر می‌‌رسد که این نژاد گربه در آمریکای جنوبی و مکزیک پیدا شده است. این گربه‌ ها، بیشتر به دلیل ظاهر بسیار زیبایشان و همچنین شخصیت دوست‌ داشتنی و دلربایی که دارند، مورد توجه بسیاری از علاقه‌ مندان به حیوانات خانگی قرار گرفته‌ اند. احتمالاً نام این گربه به دلیل شباهت ظاهری این گربه با حیوانی به همین نام در آمریکای جنوبی انتخاب شده است.

 

مشخصات ظاهری گربه نژاد چین چیلا

 

قیمت گربه چین چیلا

 

گربه نژاد چین چیلا، یکی از انواع گربه پرشین است. این گربه‌ های زیبا و منحصر به فرد که ظاهری خاص دارد و همین امر نیز باعث شده است تا مورد پسند بسیاری از علاقه‌ مندان به حیوانات خانگی قرار گیرد. در ادامه، به بیان مشخصات ظاهری این نژاد گربه می‌پردازیم:

اندازه: از نظر اندازه، گربه‌ ای متوسط است و وزنی حدود ۳ تا ۶ کیلو گرم دارد.

رنگ بدن: بدن این گربه‌ ها بیشتر به رنگ صورتی و سفید یا صورتی و خاکستری است.

پوست: پوست این نوع از گربه ها نرم و بلند است.

موها: موهای این گربه بلند و نرم است و به طور کلی به رنگ صورتی و سفید یا صورتی و خاکستری آن جلب توجه می‌کند.

چشم‌ ها: گربه های چین چیلا دارای چشمان بزرگ و گرد با رنگ‌ های مختلفی همچون آبی، سبز یا زرد است که یکی از دلایل محبوبیت آن بوده است.

گوش‌ ها: گوش‌ های این گربه ها کوتاه و گرد است.

صورت: صورت این گربه کوچک و گرد است و دارای یک بینی کوچک نیز هست که فرم زیبایی به آن می‌بخشد.

دندان‌ ها: این گربه دارای دندان هایی تیز و قوی است.

بدن: بدنی باریک و بلند است و دارای پا های بلند و نازک با انتهای کوچک و گرد می‌‌باشد.

شخصیت: این گربه ها شخصیتی دوست‌ داشتنی، بازیگوش و بسیار دل‌ ربا دارند و از محبوبیت بالایی در بین علاقه‌ مندان به حیوانات خانگی برخوردار هستند.

به طور کلی، گربه نژاد چین چیلا به دلیل ظاهر خاص خود، یکی از گربه‌های زیبا در دنیا شناخته می‌شود و همین امر باعث شده است که امروزه از آن ها به عنوان یکی از نژاد های اصلی گربه های خانگی یاد شود.

 

حتما بخوانید: بیماری هاری گربه

خصوصیات رفتاری گربه پرشین چین چیلا

 

گربه نژاد چین چیلا

 

گربه نژاد چین چیلا دارای شخصیتی دوست‌ داشتنی، بازیگوش است. این گربه‌ ها به طور کلی با رفتارهای بسیار بامزه ای که دارند، می‌‌توانند صاحبانشان را شگفت‌ زده کنند. در ادامه به معرفی برخی از خصوصیات رفتاری این گربه ها اشاره می‌کنیم:

شخصیت دوست ‌داشتنی: این نژاد گربه با شخصیتی دوست‌ داشتنی و مهربان، بسیار مناسب برای خانواده‌ هایی است که به دنبال یک حیوان خانگی با مزه هستند.

بازیگوش: این گربه ها با شخصیت بازیگوش و پرانرژی خود، برای افرادی که دوست دارند با حیوانات خانگی‌شان بازی کنند، مناسب هستند.

اجتماعی: به دلیل شخصیت اجتماعی‌اش، از تنهایی بسیار ناراحت می‌شود و برای این که بتواند بهتر از زندگی خود لذت ببرد، نیاز به توجه و محبت دارد.

نیاز به تمرین: این گربه‌ ها به دلیل شخصیت پرانرژی شان، نیاز به تمرین و فعالیت‌ های جسمی دارند. برای این که این گربه‌ ها سالم و خوشحال باشند، باید برای آن‌ها امکانات مناسبی به منظور بازی و تمرین فراهم شود.

شخصیت خود محور: به دلیل شخصیت خود محوری‌اش، ممکن است به موقعیت‌ هایی که نیاز به توجه و محبت دارد، توجه نکند و باید به آن‌ها آموزش کافی داده شود.

حساسیت به تغییرات: از دیگر خصوصیات رفتاری این گربه ها، حساس بودن به تغییرات است. به همین دلیل ممکن است به تغییرات زیاد در محیط خود و یا تغییرات در روال زندگی خود نسبت به سایر گربه‌ ها حساس‌تر باشد.

 

حتما بخوانید: اسامی گربه نر

 

نحوه نگهداری از گربه چین چیلا

 

نحوه نگهداری از گربه چین چیلا

 

نگهداری از گربه چین چیلا به همراه توجه و مراقبت‌های مناسب، به آن‌ها کمک می‌کند تا بهترین وضعیت سلامتی و شرایط زندگی را داشته باشند. در ادامه به بیان چند نکته در مورد نگهداری از این گربه ها اشاره می‌کنیم:

تغذیه: برای تامین تمامی نیازهای غذایی گربه، باید از غذاهای با کیفیتی استفاده کرد که برای این نوع گربه‌ها مناسب هستند. باید در نظر داشت که این نژاد گربه تمایل دارد که برای هر وعده غذایی، مقدار کمی خوراک مصرف کند، بنابراین نباید برای آن‌ها مقدار زیادی غذا در یک وعده فراهم شود. همچنین می‌توانید به عنوان غذای کمکی از غذای خشک گربه استفاده کنید. در کنار غذای خشک حتما از غذاهای مرطوبی چون کنسرو گورمت بوقلمون استفاده کنید تا هم رطوبت موردنیاز بدن و هم تنوع غذایی برای گربه تامین شود.

بهداشت: به دلیل پوست بلند و نرمش، نیاز به تمیزی و مراقبت دارد. برای این منظور، باید پوست آن‌ها را با یک برس مناسب شانه کنید و از شامپوی گربه نیز برای شستن آن‌ها استفاده کنید. همچنین بخاطر موهای بلند این نژاد بهتر است که از مالت گربه برای جلوگیری از گلوله های مویی درون معده این گربه استفاده کنید.

سلامتی: به دلیل شخصیت حساسش به تغییرات محیط، به مشکلات شدیدی مانند ناراحتی گوارشی و افسردگی عادت دارد. برای جلوگیری از این مشکلات، باید برای آن‌ها امکانات مناسب برای تفریح و بازی فراهم شود و به آن‌ها توجه کافی کرد. برای آشنایی با علائم افسردگی گربه مقالات دیگر را بخوانید.

تمیزی: به دلیل پوست لطیف و موهای بلندی که دارد، با مشکلاتی مانند گره‌خوردگی و شوره زدن مواجه می‌شود. بنابراین باید به وضعیت پوست و موی آن ها به صورت روزانه رسیدگی شود. و همچنین غذای گربه مونلو سلکت پوست و مو می توانید به سلامت پوست و موی این گربه کمک کند.

توانایی حرکت: این گربه ها به فعالیت‌های جسمی و تمرین بدنی زیاد نیاز دارند. برای این منظور باید امکانات مناسبی برای بازی و تمرین در اختیارشان قرار داد. این امکانات می‌توانند شامل اسباب بازی گربه یا دستگاه‌های تمرینی مانند چرخ‌دنده باشند.

محیط زندگی: محیط زندگی گربه چین چیلا باید مناسب و ایمن باشد. باید برای آن‌ها یک مکان خواب مناسب فراهم شود که آرامش و راحتی خوبی را تجربه کنند. همچنین باید از مواد خطرناکی مانند سیم برق، محصولات شیمیایی و داروهای مضر، دور باشند.

تربیت: به دلیل شخصیت خود محوری اش، نیاز به تربیت دارد. باید به آن‌ها آموزش داد که چگونه بازی کنند وچگونه با خانواده خود رفتار کنند. همچنین باید به آن‌ها یاد داد که در موقعیت‌هایی که نیاز به توجه و محبت دارند، واکنش نشان دهند.

واکسیناسیون: برای جلوگیری از بیماری‌های مختلف، باید گربه را واکسینه کنید و از مراجعه منظم آن به دامپزشک برای بررسی وضعیت سلامتی اش استفاده کنید. همچنین با تهیه برخی از مولتی ویتامین هایی مانند قرص مولتی ویتامین جیم کت میتوانید در جهت بهبود سلامت و تقویت گربه تان بهره ببرید.

در نهایت، نگهداری از گربه چین چیلا، نیازمند توجه و مراقبت‌های اصولی است. با پیشگیری از مشکلات سلامتی، توجه به نیازهای آن‌ها و آموزش و تربیت آن‌ها، می‌توانید بهترین شرایط زندگی را برای گربه خانگی خود فراهم کنید.

 

 

جهت دریافت غذای گربه هپی کت و مشاهده محصولات کلیک کنید.

 

طول عمر گربه چین چیلا

 

طول عمر گربه چین چیلا

 

متوسط ​​عمر این گربه ها تقریباً ۱۲ تا ۱۴ سال است، اما می‌تواند تا ۲۰ سال هم زندگی کنند. در حقیقت، مراقبت‌های مناسب و تغذیه سالم می‌تواند عمر گربه چین چیلا را افزایش دهد. همچنین، مراقبت‌های بهداشتی منظم و رعایت دستورالعمل‌های پیشگیری از بیماری‌های شایع در گربه‌ها می‌تواند به حفظ سلامتی آن‌ها کمک کند. در کل، با مراقبت‌های مناسب، ژنتیک، تغذیه، مراقبت‌های بهداشتی، محیط زندگی می‌توانید به طول عمر گربه خود کمک کنید و از زندگی طولانی و سالم آن‌ها لذت ببرید.سعی کنید که رژیم غذایی مناسب برای این گربه را در نظر بگیرید و در کنار غذای خشکی که استفاده می کنید غذای مرطوبی مانند پوچ گربه نیز برای او تهیه کنید تا گربه ی شما بتواند در سلامت کامل قرار بگیرد.

 

قیمت گربه چین چیلا

قیمت گربه چین چیلا ممکن است با توجه به عوامل مختلف مانند سن، جنسیت و محل خرید متفاوت باشد. در برخی مناطق، قیمت گربه ممکن است به دلیل تقاضای بالا، بیشتر باشد. در حالی که در دیگر مناطق، ممکن است قیمت پایین‌تری داشته باشد.

به طور کلی، قیمت گربه چین چیلا در بازار جهانی ممکن است در حدود 8 تا 12 میلیون تومان و یا بیشتر نیز باشد. اما باید به یاد داشت که هزینه تهیه گربه تنها هزینه اولیه نگهداری از آن‌ها نیست. باید مراقبت‌های بهداشتی، تغذیه، واکسیناسیون، محیط زندگی و مراجعات به دامپزشکی را هم در نظر گرفت. بنابراین، قبل از خرید باید به دقت بررسی کنید که آیا می‌توانید نیازهای محتلف برای نگهداری از آن را برآورده کنید یا خیر.

 

حتما بخوانید: گربه بنگال خانگی

 

نتیجه گیری

گربه نژاد چین چیلا یک حیوان خانگی زیبا و جذاب است که با داشتن آن‌، می‌توانید به زندگی خود رنگ و بوی بهتری ببخشید. اما، برای نگهداری اصولی از این گربه، باید به یک سری اصول و مراقبت‌های خاص توجه کنید.

اولین موردی که باید در نظر داشت، انتخاب گربه از مرکز پرورش این حیوانات است که از سلامت آن مطمئن شوید. باید مطمئن شوید که محیط زندگی گربه مناسب است و با توجه به فضای موجود، امکان نگهداری از آن وجود دارد. همچنین، باید به تغذیه و مراقبت‌های بهداشتی آن‌ها توجه کافی را داشته باشید.

علاوه بر این، باید برای از این گربه فضایی برای بازی و تفریح فراهم کنید و با ایجاد محیطی امن و مطمئن، آن‌ها را از تنش و استرس محیطی و ناشی از صداهای بلند و شلوغی‌ها در امان نگه دارید. در کل، نگهداری گربه چین چیلا نیازمند توجه و مراقبت‌های خاصی است، اما با رعایت نکاتی که مطرح کردیم، می‌توانید از داشتن یک همراه وفادار و سالم لذت ببرید.

 

درباره امیر ساجدی

سلام من امیر ساجدی هستم ، صنایع غذایی خوندم ، چند سالی هست که در زمینه پت فعالیت دارم و در همین راستا تولید محتوا میکنم به حیوانات مخصوصا گربه ها علاقه زیادی دارم ، گربه خودم نینا الان یک سال و نیم سن داره ، همیشه سعی کردم اطلاعات خودم رو به روز نگهدارم تا بتونم به بهترین شکل ازش مراقبت کنم. در کنار دوستانم چیوو رو به وجود آوردیم تا بتونیم روی بهتر کردن زندگیشون کنار ما آدم ها نقش مفیدی داشته باشیم و تلاش میکنیم با مقالاتی که می نویسیم سهم کوچکی در ترویج فرهنگ صحیح نگهداری و رفتار با حیوانات خانگی داشته باشیم. امیدوارم از خواندن محتوای من لذت ببرید و استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *